• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Vet ni om man har rätt att få sina journaler utskrivna? Jag skulle vilja veta vad som kom fram av de samtal som jag gick på hos PBU när jag var barn/tonåring på 90-talet. Skulle även vilja ta del av vad det finns om mig på den skola jag gick på när jag hade som mest problem och fick träffa skolkuratorn två gånger i veckan för samtal. Tror ni man kan få reda på det så här många år efter och hur gör man? Har jag rätt att få ta del av det ens?

• sonen08

hej. fick den 20 feb min diagnos adhd. Känns skönt att äntligen få veta varför jag var som jag var i min ungdom. NU väntar ja bara på att få medicin som skulle tatt 3 veckor efteråt.

en undran är de någon av er som går på medicin? hur blir man av medicinen? jobbar ni som vanligt??

• Licens To Kiss

De blir utegångsförbud för dottern imorrn.

• Fjärilen72
    Ysta skrev 2009-04-12 19:52:42 följande:
    Vet ni om man har rätt att få sina journaler utskrivna? Jag skulle vilja veta vad som kom fram av de samtal som jag gick på hos PBU när jag var barn/tonåring på 90-talet. Skulle även vilja ta del av vad det finns om mig på den skola jag gick på när jag hade som mest problem och fick träffa skolkuratorn två gånger i veckan för samtal. Tror ni man kan få reda på det så här många år efter och hur gör man? Har jag rätt att få ta del av det ens?
    Du har rätt att ta del av dina egna journaler. Dock är det lite olika regler i olika landsring, i vissa får du ut dina journaler hur enkelt som helst, i andra får man ut dom gratis en gång och mot en kostnad efter det och i andra kostar det hela tiden. Som jag har fattat det i alla fall..

Psyk höll på och bråkade väldigt länge med mig om att jag ville få ut mina journaler men till slut så fick jag ut dom genom att min privata psykolog ringde till dom och begärde ut dom "eftersom hon behövde dom i behandlingen av mig".

Det var ingen rolig läsning kan jag lova och om jag inte är helt ute och cyklar (igen) så måste man ha vårdpersonal som tex psykolog med när man läser dom.

Hoppas jag var till någon hjälp!
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-12 19:52:42 följande:
    Jag fick mina journaler utskrivna från barnpsyks tiden för 2 veckor sen, intressant läsning minst sagt, att ingen fattade då att d var ngt med mig, jag bad själv om att bli inlaggd då för att bli utredd.
    Känns sorgligt.
    Skriv ett papper där du skriver vilka delar av journalen du vill ha, ditt namn, tel nummer o underskrift o tel nummer.
  • Ysta

Tack så jättemycket för svaret! Har aldrig haft en tanke på att begära ut anteckningar om mig tidigare men psykologen på AF sa att det kan vara bra att ha när jag ska utredas vidare... Ska ringa runt på tisdag och kolla vad som gäller i den kommunen.

När man ska begära uppgifter från olika skolor man har gått på (alla i samma kommun), vem är det man ska prata med??

• Anonym (Hej)
    Malin 74 skrev 2009-04-12 14:53:04 följande:
    Känner mig så ledsen idag....orkar inte skriva mer
    Något speciellt som tynger? Sänder över många tröstande kramar
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 17:25:14 följande:
    Helvetes jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Min lilla söta unge hade stängt av frysen innan vi stack i onsdags ner till Skåne (vilket jag inte visste) kommer hem nu och ska fixa mat. 40:- i plånboken och får pengar den 17:e. All mat är försötörd + att de luktar lik här hemma. Imorrn åker vi till min mormor och får lite handlat.
    Åh nej..  skulle hon bara vara "snäll" att stänga av utan veta va som skulle hända eller allmän dumheter?
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-12 21:53:08 följande:
    Åh nej..  skulle hon bara vara "snäll" att stänga av utan veta va som skulle hända eller allmän dumheter?
    Hon ville vara snäll och stänga av då hon vet att jag drar ur alla sladdar från tvn och allt. jag har i ju försej sagt massor med gånger att håll inte på med den för maten förstörs. Nu har hon förhoppningsvis lärt sig. Blir en mild utegångsförbud. Hon får haka på mig till min mormor som ska handla mat åt oss men ingen lek imorrn.
  • Ysta

Uäck vad jag känner mig nere just nu... är så jävla isolerad. Har inga kompisar alls och sitter bara hemma vid datorn och häckar hela dagarna

Svar på tråden vuxna med adhd add as