• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss

I förhållanden skuldbelägger vi oss själva. Vi går in i desktruktiva förhållanden och sen ursäktar vår partners beteende med att "jag är svår att leva med, jag ska bättra mig, jag ska bli symtomfri" och symtomfri blir vi ALDRIG förrän vi kommer ut förhållandena. Jag är nästan symtomfri men de är också för att jag lever i ett odestruktivt förhållande.

• Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-04-16 09:44:16 följande:
    idag ska jag till överläkaren för doshöjning av concertan(hoppas d hjälper)nu när jag gått på 2 ggr 18 mg så har jag inte fått nåt gjort,har inte dammsugit på snart 1 vecka....har ej haft lust att laga mat eller gå ut....är det inte meningen att den ska få igång en?jaja får väl se vad hon beslutar.har gjort en lista på mediciner jag vill ha: propavan som komplement till circadinet för jag sover ej på nätterna.lergigan eftersom jag ej får mer oxascandoch theralendroppar dom är bra om jag har svårt att slappna av när jag ska sova.o vet ni vad kära vänner...nu har det gått 4 dagar utan att psykopaten hört av sig o jag börjar känna mig mindre orolig och ångestfylld....styrkan är på väg tillbaka sakta men säkert så är jag mig själv igen.lämnar han mig inte ifred framöver så anmäler jag han till polisen för trakasserier och psykisk misshandel. nobody puts baby in a corner!!!!!
    Hur länge har du ätit 2x18 mg? Jag har ju blivit på skjutsad 72 mg o igår skrubbade jag köksluckor o handtag maniskt, det är väl inget positivt men känns okej.
    Blr du "bakis" dagen efter?
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-04-16 09:44:16 följande:
    idag ska jag till överläkaren för doshöjning av concertan(hoppas d hjälper)nu när jag gått på 2 ggr 18 mg så har jag inte fått nåt gjort,har inte dammsugit på snart 1 vecka....har ej haft lust att laga mat eller gå ut....är det inte meningen att den ska få igång en?jaja får väl se vad hon beslutar.har gjort en lista på mediciner jag vill ha: propavan som komplement till circadinet för jag sover ej på nätterna.lergigan eftersom jag ej får mer oxascandoch theralendroppar dom är bra om jag har svårt att slappna av när jag ska sova.o vet ni vad kära vänner...nu har det gått 4 dagar utan att psykopaten hört av sig o jag börjar känna mig mindre orolig och ångestfylld....styrkan är på väg tillbaka sakta men säkert så är jag mig själv igen.lämnar han mig inte ifred framöver så anmäler jag han till polisen för trakasserier och psykisk misshandel. nobody puts baby in a corner!!!!!
    Hoppas du får den lergiganen (COMP) som inte gör dig trött
    (om de nu inte är så att du ska ta den då du ska sova)  Ja tar själv upp till 20mg stesolid/dag
    Hoppas de går bra idag.

Kaxelina skrev 2009-04-16 08:35:59 följande:
    Usch vad ni skriver mycket. Orkar inte läsa allt. Nu vet mina svärmisar om adhd iaf. Och denna eller nästa vecka så får jag reda på om hur det blir med stödfamilj.Min psykolog tycker att jag har drag av Tourettes syndrom utöver adhd. Någon annan som har något liknande?
    jag har tourettssyndrom /tics utöver min adhd/svår damp
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-04-16 12:31:07 följande:
    Hur länge har du ätit 2x18 mg? Jag har ju blivit på skjutsad 72 mg o igår skrubbade jag köksluckor o handtag maniskt, det är väl inget positivt men känns okej.Blr du "bakis" dagen efter?
    Då du höjde dosen fick du också "bak fylle" huvudvärk i ett par dagar.
    Ska nog höja nu efter ja vart hos psyk på måndag.

Idag då jag var på sjukhuset bad jag dem i receptionen dra ut alla besök jag har haft på Gyn, akuten, psyk-läkare, psykolog.(kassa kvitton för att samla ihop alla mina sjukresor) 
    Och då hon såg mitt register (bad att få ifrån Juli 08) och hon sa till mig
    : Herre gud, då behöver jag fylla på massa papper, och en annan person som stod i kön bredvid mig skrattade åt mig och sa "Herregud". Sen sa hon i receptionen att det här kan ta tid.
    Jag frågade om de var ok att ja kom tillbaka kl 11 då jag var klar.
    men fick inget direkt svar, hon frågade vart ja skulle, sa bara "jag ska iväg till en kontakt"

Kommer kl 11, och då de är min tur går jag fram så säger en annan i kassan: Är det du som skulle ha alla kvitton?
    -Ja.
    En annan lucka öppnades och sur kärring slängde bunten till mig och sa -Här har du!

Blir så ledsen av att bli bemött sådär.
    Sen fick jag upp och hämta 3 kvitton ifrån röntgen med.

Igår fick jag 29 kassa kvitton ifrån vårdcentralen, alla de ggr som jag vart där sen i Juli 08.

Idag fick jag totalt 42 kvitton. Nu ska jag ringa till 2 andra sjukhus o be om kvitton ifrån dem.

Fick igår klarbesked ifrån en undersökning jag gjort här omdagen, och mår så jevla dåligt av beskedet
  • Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 13:41:21 följande:
    Då du höjde dosen fick du också "bak fylle" huvudvärk i ett par dagar.Ska nog höja nu efter ja vart hos psyk på måndag.Idag då jag var på sjukhuset bad jag dem i receptionen dra ut alla besök jag har haft på Gyn, akuten, psyk-läkare, psykolog.(kassa kvitton för att samla ihop alla mina sjukresor) Och då hon såg mitt register (bad att få ifrån Juli 08) och hon sa till mig : Herre gud, då behöver jag fylla på massa papper, och en annan person som stod i kön bredvid mig skrattade åt mig och sa "Herregud". Sen sa hon i receptionen att det här kan ta tid. Jag frågade om de var ok att ja kom tillbaka kl 11 då jag var klar. men fick inget direkt svar, hon frågade vart ja skulle, sa bara "jag ska iväg till en kontakt"Kommer kl 11, och då de är min tur går jag fram så säger en annan i kassan: Är det du som skulle ha alla kvitton?-Ja.En annan lucka öppnades och sur kärring slängde bunten till mig och sa -Här har du!Blir så ledsen av att bli bemött sådär.Sen fick jag upp och hämta 3 kvitton ifrån röntgen med.Igår fick jag 29 kassa kvitton ifrån vårdcentralen, alla de ggr som jag vart där sen i Juli 08.Idag fick jag totalt 42 kvitton. Nu ska jag ringa till 2 andra sjukhus o be om kvitton ifrån dem.Fick igår klarbesked ifrån en undersökning jag gjort här omdagen, och mår så jevla dåligt av beskedet
    Vet inte vad jag ska säga!!
  • Felicia6

Kan lika gärna gå ut helt öppet här också nu eftersom jag talat om för min närhet.

Jag fick diagnosen på adhd/add i tisdags. Det är jag som är Anonym(sjuk) här i tråden också.

Nu snurrar massor i skallen på mig om detta med diagnosen, hoppas jag får träffa psykologen snart så jag får lite svar på allt detta

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Kaxelina
    Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 13:32:38 följande:
    jag har tourettssyndrom /tics utöver min adhd/svår damp
    Hej. Hur har du det i livet? Har du familj och barn? Hur funkat dit arbete? Var det du som föreslog TS eller var det psykologen? Många frågor. {#lang_emotions_tongue_out}
  • ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-16 11:55:39 följande:
    I förhållanden skuldbelägger vi oss själva. Vi går in i desktruktiva förhållanden och sen ursäktar vår partners beteende med att "jag är svår att leva med, jag ska bättra mig, jag ska bli symtomfri" och symtomfri blir vi ALDRIG förrän vi kommer ut förhållandena. Jag är nästan symtomfri men de är också för att jag lever i ett odestruktivt förhållande.
    gissa om jag gjorde det? alltså skuldbelägde mig själv,jag har ju adhd det är mig det är fel på,han e ju normal så det han säger måste ju stämma???vilket planet befann jag mig på då under dom tankarna??
    jag ska verkligen jobba på att bryta mina mönster o sluta dras till destruktiva förhållanden,,,prio nr 1 förutom min älskade dotter såklart.
  • ensamhemma

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-15 22:05:05 följande:

har kollat upp den spiralen som hon ville att jag skulle ta... den har som vanliga biverkningar.. humörsvängningar, nedstämdhet, huvudvärk och viktförändring.och det stod klart och tydligt att man inte ska ta den om man har migrän eller svår huvudvärk. och det har jag och det sa jag till gyn..suck... jaja... nu är det bestämt... om jag nu tar ut min kopparspiral så blir det till att använda gummi.. för inga förbannade hormoner kommer in i min kropp.. inte en gång till.. men jag måste fråga.. ni som har använt p-piller/hormonspiral.. har ni märkt någon skillnad mot när ni inte använde det så att säga??
    jag märkte stor skillnad efter att jag tog ut hormonspiralen,kände mig inte ett dugg deppig o låg längre.
    jag var som ett kolli när jag hade den skiten,jag tål inte hormoner tror jag.
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-16 12:31:07 följande:
    Hur länge har du ätit 2x18 mg? Jag har ju blivit på skjutsad 72 mg o igår skrubbade jag köksluckor o handtag maniskt, det är väl inget positivt men känns okej.Blr du "bakis" dagen efter?
    jag åt det bara en månad,första veckan var väl ok men sen så märkte jag ingen skillnad utan blev bara en soffpotatis hehe min dotter måste blivit chockad,hon har typ aldrig sett mig sitta still.
    nää jag kände ingenting dagen efter....gör du det?
Svar på tråden vuxna med adhd add as