• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Felicia6

Ystad, det betyder att om du får vänta mer än tre månader så kan du åberopa vårdgarantin och få komma till ett annat sjukhus.. Men då det gäller utredningarna så hjälper inte det typ för det är ju inte så lätt att åka och komma till ett sjukhus flera mil bort för att påbörja en utredning o åka dit flera ggr i månaden..

Jag frågade nämligen om det då jag skulle göra min utredning eftersom jag åberopade vårdgarantin då jag gjorde min magsäcksoperation..

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Ysta
    Felicia6 skrev 2009-04-16 18:08:42 följande:
    Ystad, det betyder att om du får vänta mer än tre månader så kan du åberopa vårdgarantin och få komma till ett annat sjukhus.. Men då det gäller utredningarna så hjälper inte det typ för det är ju inte så lätt att åka och komma till ett sjukhus flera mil bort för att påbörja en utredning o åka dit flera ggr i månaden.. Jag frågade nämligen om det då jag skulle göra min utredning eftersom jag åberopade vårdgarantin då jag gjorde min magsäcksoperation..
    Ystad? Haha jag bor så långt från Ystad man kan komma, Luleå
    Menar inget illa förstår att du skrev fel men jag tyckte det var roligt med tanke på hur lång bort det ligger bara

Jag kommer inte att kunna ta mig till nåt annat sjukhus tyvärr så jag får nog snällt vänta. Hoppas att det ska gå snabbt att få komma dit för jag är så ivrig att få göra bort det och få ett besked.
  • Felicia6
    Ysta skrev 2009-04-16 18:12:57 följande:
    Ystad? Haha jag bor så långt från Ystad man kan komma, Luleå Menar inget illa förstår att du skrev fel men jag tyckte det var roligt med tanke på hur lång bort det ligger bara Jag kommer inte att kunna ta mig till nåt annat sjukhus tyvärr så jag får nog snällt vänta. Hoppas att det ska gå snabbt att få komma dit för jag är så ivrig att få göra bort det och få ett besked.
    *asg* Haha menade naturligtvis Ysta Vet ju att du bor i lule, för jag har läst i bloggen du har förut

Jo jag skulle få åka antingen till pite eller ume om jag åberopade vårdgarantin o sitta så långt flera ggr kändes inte aktuellt så jag fick oxå snällt vänta

(bor i "schtaaaaan" om du vet vart jag menar hihi)
  • Felicia6
    Kaxelina skrev 2009-04-16 18:16:54 följande:
    Felicis6: Skrev just ett inlägg i din pres på adhdforumet
    trevligt

Var rätt bra forum tycker jag så jag lär nog va där en del
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-16 14:57:12 följande:

Då jag fick diagnos som nästan 18år fyllda så fick jag diagnosen SVÅR damp. med autistiska drag och toruettssyndrom/tics.Så de finns väl olika svårighetsgrder.Jag förstår inte heller varför alla måste vara så otrevliga, är väl inte vårt fel om de har mensen eller inte fått sig något på ett tag *ironi* De behöver inte vara otrevliga. Då jag inte var otrevlig för 5 öre. jag kan inte hjälpa att jag är sjuk och behövt sökt läkare över 60 gånger på 9 månader.. Så det kanske förklarar lite vad jag gör på dagarna?!jag ringde senast i Måndags Sjukhus chefen för att igår kväll få Chefen på medicin kliniken att ringa mig. Då jag blev tillräckligt arg.Mina besked kan bara lösas om man besitter pengar, får ihop, har pengar. Ska snart in på ännu en ny operation.
    Vill inte pressa dig att berätta om du vinte vill, men vill du prata om de så lyssnar jag/vi

Himmelkropp - se där, de hade jag ingen aning om alls, kan bli en match att medicinera den grava ADHD'n då.

Pratade med min kontakt på psyk idag o hon sa att vi höjer dosen nästa vecka, vad äter ni för doser av CONCERTA, ni som äter?
  • Tindra02

Hej!

Jag har inte läst genom tråden {#lang_emotions_embarassed} men den är på 116 sidor
    Ska göra det sen...
    Ville bara fråga om jag kan få vara med här?
    Fick idag veta att min grabb, 8 år har ADHD
    Så detta är väldigt nytt för mig...
    Kram

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Anonym
    Tindra02 skrev 2009-04-16 18:24:10 följande:
    Hej!Jag har inte läst genom tråden  men den är på 116 sidor Ska göra det sen...Ville bara fråga om jag kan få vara med här?Fick idag veta att min grabb, 8 år har ADHD Så detta är väldigt nytt för mig...Kram
    hej om du vill så kan du komma in i våran tråd barn med bla adhd den hittar du under medlemsgrupper gå in på barn med speciella behov där hittar du oss ,välkommen
  • Tindra02
    Anonym skrev 2009-04-16 18:47:11 följande:
    hej om du vill så kan du komma in i våran tråd barn med bla adhd den hittar du under medlemsgrupper gå in på barn med speciella behov där hittar du oss ,välkommen
    Jaha ok tack så mycket
  • Tindra02

Länken som står där uppe är stängd
    Ingen ny?

Svar på tråden vuxna med adhd add as