• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 19:18:14 följande:
    Någon här som har diagnosen ADD? Då man från skolans sida undrat om sonen kan ha det. man skulle iallafall vilja utreda honom för att se. Man tycker han är för lugn, drömmande ibland. svårt att koncentrera sig när han tycker det e ointressant eller tråkigt, har svårt att ta emot flera instruktioner o sen utföra dem. Hemma har vi inga prob alls med vår son. Han är på nästan alla sätt en kopia av sin pappa, pappan har ingen diagnos. Har inga bekymmer som vuxen. Känns lite som att har sonen ADD så har hans pappa det med. Kikade in här då jag vill veta o lära mig mer om ADD o vilka bekymmer man har osv. Då jag är lite osäker på att en utredning kan vara till gagn för sonen.
    Låter som min fästmö de där.
  • mjukisvicki

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 19:18:14 följande:

Någon här som har diagnosen ADD? Då man från skolans sida undrat om sonen kan ha det. man skulle iallafall vilja utreda honom för att se. Man tycker han är för lugn, drömmande ibland. svårt att koncentrera sig när han tycker det e ointressant eller tråkigt, har svårt att ta emot flera instruktioner o sen utföra dem. Hemma har vi inga prob alls med vår son. Han är på nästan alla sätt en kopia av sin pappa, pappan har ingen diagnos. Har inga bekymmer som vuxen. Känns lite som att har sonen ADD så har hans pappa det med. Kikade in här då jag vill veta o lära mig mer om ADD o vilka bekymmer man har osv. Då jag är lite osäker på att en utredning kan vara till gagn för sonen.
    hur är han när det kommer till förändringar??
    och största frågan hur gammal är han?
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-17 19:37:00 följande:
    Anonym HEJ - Esucos är ungeför ett mildare benzo, används tydligen med god effekt för ångest, används ofta innom missbruks vården eftersom det inte är vanebildande.
    aha okej där ser man. inget ja känner igen
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 21:13:35 följande:
    Jag kommer prova concerta. Nu har jag bestämt mig
    Inget att förlora på det.. och tableetten är ute ur kroppen efter 24 timmar om de inte var mindre
  • Anonym (ADD?)

8 år blir 9 i dec. Hur menar du med förändringar?

• mjukisvicki

Anonym (ADD?) skrev 2009-03-17 21:27:58 följande:

8 år blir 9 i dec. Hur menar du med förändringar?
    ja alltså om ni har något planerat och det blir ändrat i sista minuter hur reagerar han då??

mina symtom är (jag har troligtvis add) jag klarar inte förändringar. har jag bestämt någon och NÅGON annan ändrar det så är min dag förstörd.
    jag är en drömmare,. jag kan försvinna in i mina drömmer när som helst. jag klarar inte när jag får för mycket direktiv på en gång. och stress samtidigt blir bara kaos.
    känslomässigt så kan jag verka väldigt kall. har svårt att sätta mig in i saker som jag inte har upplevt själv.
    jag kan koncentrera mig om det är något riktigt intressant annars skiter jag i det. som tex en bok är den bra från början så försvinner jag från omvärlden helt. hör ingenting och ser ingenting.

jag kan inte sitta still helt. måste hela tiden ha något i händerna annars så får tårna gå som stafett pinnar. ..

svårt för grammatik och skriftspråk. lätt för tal.

svårt det här att rabbla upp sina egna fel och brister med det är dom jag kommer på just nu haha
  • Anonym (ADD?)

Tack för att du svarar
    Förändringar klarar han bra. Då hittar han på nått annat istället. Tycker om att leka med kompisar, men kan lika gärna leka ensam om det inte finns några kompisar tillgängligt. Kan sitta länge o bygga lego eller bygga med nått. Normaltbegåvad enl test han gjort med skolpsykolog. Ligger lågt när det gäller saker man kan lära sig(fast inom normalgräns) Testades som knappt7 åring tror jag. Testen som byggde på spatialt tänkande o kloss test eller vad det heter låg han på en 10-11 årings nivå. Jag har 3 barn varav han är barn nummer 1 omkt lugnare än syskonen. Det mamma o pappa säger näst intil lag!!!! Han lyder bra , "foglig" Skulle aldrig göra nått han vet man inte får. Hittar aldrig på bus. Om syskonen slår honom säger han ifrån, blir ledsen , men slår inte tillbaka ( har börjat lite att försvara sig mot syskonen då vi sagt åt honom att göra det. ) Älskar vilda djur o dinosaurier. Kan lätt gå in i sina lekar men lätt att återfå stod det i testet. Stod oxå att han fortfarande var mkt barn på så sätt att han förklarade hur han tänkte när man testade honom med wisc testet. Kräver inte vår tid o uppmärksamhet så mkt. Kan sitta länge o spela spel beller titta på tv. Han har svårt att komma ihåg saker om det inte intresserar honom, om det intresserar honom så kommer han ihåg det hur lätt som helst.

• Anonym (ADD?)

Det skolan reagerar på är att han är enl dom ett passivt barn som inte gärna räcker upp hande. Har svårt att ta emot många direktivav läraren. Konc svårigheter, försvinner lätt in i sina tankar men lätt att återfå. När han sen får direktiven en o en direkt riktat mot honom av läraren jobbar han på bra själv. Man oroar sig över att han oftst leker dinosaurie lekar o gärna kan leka ensam. Han kommer inte med egna önskningar så ofta utan följer strömmen. Samma hemma han säger inte mamma kan vi gå o simma eller på bio osv, men om vi säger att vi skall tex gå o simma blir han glad o följer gärna med. Ger gärna bort sina pengar till sina syskon som belöning om han tycker dom gjort nått bra. Väldigt ordentlig av sig. Tex bjuds han på sötsaker efter han borstat tänderna , tackar han nä. Säger nej tack jag har redan borstat För oss e han eg ett dröm barn vi har inga bekymmer med honom önskar hans syskon var som honom. Fick egen nyckel som 6,5 åring ( pga barnomsorgsbekymmer) o var ensam hemma några timmar per dag någon gång i veckan o klarade det galant.

• Anonym (ADD?)

Alltid varit väldigt social , haft lätt att ta kontakt med barn på lekplatsen. Pratar med alla inte blyg. Väldigt ärlig o tror lite för lätt på vad alla andra säger. Aldrig haft prob att sitta snällt o stilla, alltid kunnat hänga med överallt utan att ge en bekymmer. Man behöver sällan skälla eller bli arg på honom.

• Anonym (ADD?)

Blev lite mkt Försöker förklara hur han är. Lite rädd att han inte gagnas av vidare utredning, tror det kan gagna skolan mer.

• Licens To Kiss

Låter som att du har en otroligt intelligent son Anonym ADD? Tycker mycke stämmer över med adhd´problematiken.

Svar på tråden vuxna med adhd add as