• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-17 16:19:26 följande:
    Skönt att det är på G nu, hoppas du trivs med han som ska göra din utr o att du slipper vänta onödigt länge på att bli klar. Har du bestämmt om du ska ta concerta om du får den utskriven el kör du utan medicin? Jag ska få Esucos utskrivet, ngn som har erfarenhet av den?
    Äntligen!!

Alltså jag är emot de här med medicinering men samtidigt vill jag kunna stänga ute intryck som är oviktiga, jag vill kunna sortera tankar. Har inte bestämt mig än trots att jag trodde tills typ nu att jag hade bestämt mig för inge medicinering. Jag tvekar.
  • Anonym (fia)
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 16:29:24 följande:
    Äntligen!! Alltså jag är emot de här med medicinering men samtidigt vill jag kunna stänga ute intryck som är oviktiga, jag vill kunna sortera tankar. Har inte bestämt mig än trots att jag trodde tills typ nu att jag hade bestämt mig för inge medicinering. Jag tvekar.
    Varför är du /var du mot medicinering?
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-03-17 18:25:28 följande:
    Varför är du /var du mot medicinering?
    Vill inte förlora den aktiva delen utav mig. Den här impulsiva och spontana jag.
  • Anonym (Hej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 18:41:14 följande:
    Vill inte förlora den aktiva delen utav mig. Den här impulsiva och spontana jag.
    men är ditt fh inte tillräckligt "stort" jobbigt för dig?
  • Anonym (ADD?)

Någon här som har diagnosen ADD? Då man från skolans sida undrat om sonen kan ha det. man skulle iallafall vilja utreda honom för att se. Man tycker han är för lugn, drömmande ibland. svårt att koncentrera sig när han tycker det e ointressant eller tråkigt, har svårt att ta emot flera instruktioner o sen utföra dem. Hemma har vi inga prob alls med vår son. Han är på nästan alla sätt en kopia av sin pappa, pappan har ingen diagnos. Har inga bekymmer som vuxen. Känns lite som att har sonen ADD så har hans pappa det med. Kikade in här då jag vill veta o lära mig mer om ADD o vilka bekymmer man har osv. Då jag är lite osäker på att en utredning kan vara till gagn för sonen.

• Kaxelina

Den första trodde ju inte på mig så jag har inte så höga förväntlingar på den andra fast hon lät mycket trevligare i telefonen. Så det där med medici vet jag inte om dom skriver ut eller och jag måste vänta på utredningen i Sverige. Men jag skulle vilja ha något mot mina "aggresioner" och rastlöshet.

• Aquagreen

Anonym HEJ - Esucos är ungeför ett mildare benzo, används tydligen med god effekt för ångest, används ofta innom missbruks vården eftersom det inte är vanebildande.

• Anonym (Elisabeth)

Jag har just nu en fruktansvärd ångest, dagligen vet inte om det kan vara medicinen? Min läkare är tyvärr inte så bra på att informera. Har stesolid men kan ät upp mot 4-5 5 mg tabletter om dagen utan effekt och nu säger min läkare att han inte kan hjälpa mig mer. Hur lång tid tar det att ställa in sig på en medicin??

• Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-17 19:10:17 följande:
    men är ditt fh inte tillräckligt "stort" jobbigt för dig?
    Jooo egentligen!
  • Licens To Kiss

Jag kommer prova concerta. Nu har jag bestämt mig

Svar på tråden vuxna med adhd add as