• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Ysta

Dessutom ska jag på AF imorrn och få resultaten av testerna jag har gjort.. Få min "dom" så att säga och jag är skitnervös för det. Pallar inte detta alltså.. Det värsta är att jag är en person som håller allt inom mig tills jag går sönder och nu har jag ingen att prata med heller så det blir det ännu värre. Det slutar som vanligt med att när vi bråkar så är det jag som bönar och ber, säger förlåt tusen gånger och nästan förnedrar mig själv för att jag vill få ett slut på det! Och nu mår jag skit för att jag gör så mot mig själv samtidigt som jag gör allt för att vi inte ska bråka.

• Anonym (Hej)
    Ysta skrev 2009-03-25 20:58:14 följande:
    Dessutom ska jag på AF imorrn och få resultaten av testerna jag har gjort.. Få min "dom" så att säga och jag är skitnervös för det. Pallar inte detta alltså.. Det värsta är att jag är en person som håller allt inom mig tills jag går sönder och nu har jag ingen att prata med heller så det blir det ännu värre. Det slutar som vanligt med att när vi bråkar så är det jag som bönar och ber, säger förlåt tusen gånger och nästan förnedrar mig själv för att jag vill få ett slut på det! Och nu mår jag skit för att jag gör så mot mig själv samtidigt som jag gör allt för att vi inte ska bråka.
    (talar för mig själv)
    Att jag finns och kan lyssna på dig om du vill och behöver det.
  • Ysta

Alltså den läkare som skrev ut Atarax åt mig måste ha skrivit fel på förpackningen! Det står "1-15 tabletter, 1-15 gånger dagligen" och det kan ju inte stämma?! Inte för att jag hade tänkt testa ta 15 tabletter 15 gånger, fick dessutom bara 25 st utskrivet och har bara några kvar nu. Ni som äter Atarax vad har ni för rekommendation?? Kruxet för mig är att jag vill ha nya tabletter men den läkare som skrev ut det åt mig finns inte längre kvar så måste kontakta den senaste som jag var hos...

• Anonym (Totalt nere)

Jag brukar vanligtvis vara öppen med mitt namn i den här tråden men just det här vet jag inte riktigt om jag är mogen för att låta alla veta än så jag kör anonymt så länge.

Frågan lyder, vad ska man egentligen "prestera/göra/lyckas med" för att bli inlagd på psyk?

Jag har lyckats hålla det mesta nere förut, sett glad ut på ytan och klarat mig genom att skära sönder mig själv. På senaste tiden så har jag seriöst funderat på att ta alla mina tabletter som jag har i medicinskåpet mfl metoder på självmord.

Har tidigare mest tänkt dessa tankar men nu har jag flera gånger verkligen nästan genomfört dom. Jag har någon slags vilja att leva men jag orkar inte med allting längre och det vore så skönt att bara få avsluta så jag slapp alltihopa.

Jag börjar bli riktigt rädd för mig själv och just nu litar jag inte tillräckligt på mig själv för att låta mig vara ensam. Sambon jobbar natt vilket innebär att de tider på dygnet när jag är/mår sämst så sitter jag ensam hemma med alla möjligheter i världen att knasa till det..

Jag käner att jag behöver bli fråntagen mitt ansvar en stund. Slippa prestera, tänka på och vara ansvarig för allting. Och framförallt bli förhindrad från att skada mig själv mer. Och kanske till och med komma en bit framåt på vägen mot att må bra.

Men hur ska jag få till detta? Måste man ha ett massivt självskadebeteende (= massor med ärr/skador) sen innan eller räcker det med att man säger typ "lägg in mig eller så dör jag"? Finns det någoting annat jag kan göra innan jag går i bitar för det här håller inte längre..

• HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-25 23:17:45 följande:

Jag brukar vanligtvis vara öppen med mitt namn i den här tråden men just det här vet jag inte riktigt om jag är mogen för att låta alla veta än så jag kör anonymt så länge. Frågan lyder, vad ska man egentligen "prestera/göra/lyckas med" för att bli inlagd på psyk? Jag har lyckats hålla det mesta nere förut, sett glad ut på ytan och klarat mig genom att skära sönder mig själv. På senaste tiden så har jag seriöst funderat på att ta alla mina tabletter som jag har i medicinskåpet mfl metoder på självmord. Har tidigare mest tänkt dessa tankar men nu har jag flera gånger verkligen nästan genomfört dom. Jag har någon slags vilja att leva men jag orkar inte med allting längre och det vore så skönt att bara få avsluta så jag slapp alltihopa. Jag börjar bli riktigt rädd för mig själv och just nu litar jag inte tillräckligt på mig själv för att låta mig vara ensam. Sambon jobbar natt vilket innebär att de tider på dygnet när jag är/mår sämst så sitter jag ensam hemma med alla möjligheter i världen att knasa till det.. Jag käner att jag behöver bli fråntagen mitt ansvar en stund. Slippa prestera, tänka på och vara ansvarig för allting. Och framförallt bli förhindrad från att skada mig själv mer. Och kanske till och med komma en bit framåt på vägen mot att må bra. Men hur ska jag få till detta? Måste man ha ett massivt självskadebeteende (= massor med ärr/skador) sen innan eller räcker det med att man säger typ "lägg in mig eller så dör jag"? Finns det någoting annat jag kan göra innan jag går i bitar för det här håller inte längre..
    Jag har ingen egen erfarenhet av inläggning. Såvitt jag förstått så bör det räcka med att du umgås med allvarliga tankar på att skada dig eller begå självmord. Jag tycker att du ska ta kontakt med psyk så fort som möjligt! Psykakuten om du har planer just nu. Ingen ska behöva ha så'na tankar och vara ensam!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-25 23:17:45 följande:
    Jag brukar vanligtvis vara öppen med mitt namn i den här tråden men just det här vet jag inte riktigt om jag är mogen för att låta alla veta än så jag kör anonymt så länge.Frågan lyder, vad ska man egentligen "prestera/göra/lyckas med" för att bli inlagd på psyk?Jag har lyckats hålla det mesta nere förut, sett glad ut på ytan och klarat mig genom att skära sönder mig själv. På senaste tiden så har jag seriöst funderat på att ta alla mina tabletter som jag har i medicinskåpet mfl metoder på självmord.Har tidigare mest tänkt dessa tankar men nu har jag flera gånger verkligen nästan genomfört dom. Jag har någon slags vilja att leva men jag orkar inte med allting längre och det vore så skönt att bara få avsluta så jag slapp alltihopa.Jag börjar bli riktigt rädd för mig själv och just nu litar jag inte tillräckligt på mig själv för att låta mig vara ensam. Sambon jobbar natt vilket innebär att de tider på dygnet när jag är/mår sämst så sitter jag ensam hemma med alla möjligheter i världen att knasa till det..Jag käner att jag behöver bli fråntagen mitt ansvar en stund. Slippa prestera, tänka på och vara ansvarig för allting. Och framförallt bli förhindrad från att skada mig själv mer. Och kanske till och med komma en bit framåt på vägen mot att må bra.Men hur ska jag få till detta? Måste man ha ett massivt självskadebeteende (= massor med ärr/skador) sen innan eller räcker det med att man säger typ "lägg in mig eller så dör jag"? Finns det någoting annat jag kan göra innan jag går i bitar för det här håller inte längre..
    Du ska inte ha en massa ärr, du ska inte behöva komma in till akuten med magpumpning, eller behöva dricka äcklig jävla "kräksirap" så att du bara kräks  och åter kräks.
    De du behöver är din mun, ditt tal, din ärlighet, att VÅGA söka hjälp på psyk akut, säga att du mår så oehört dåligt inom dig.
    (OM du har barn, är de ännu viktigare att du får hjälp INNAN du gör något)
    Vet din partner om hur fruktansvärt dåligt du mår????
    Be om din partner kan ta ledigt och vara med dig, kanske kunna ringa dig någon några gånger på kvällen.
    att du kan ta stesolid/annat lugnanade och ta en insomnings tablett om du har sånt. att försöka "avstyra" tänkande på annat sätt.
  • Anonym (Totalt nere)

Ringde till akut psyk nyss. Fick rådet att gå ut och ta en promenad så "kanske det känns bättre sen"

Känner mig så värdelös när inte ens vården orkar bry sig..

• HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 00:09:39 följande:

Ringde till akut psyk nyss. Fick rådet att gå ut och ta en promenad så "kanske det känns bättre sen" Känner mig så värdelös när inte ens vården orkar bry sig..
    Det är ju sanslöst! Kan du få tag på din man? Finns inget akutteam på din ort? Talade du om för dem hur allvarligt det är?
    Jag förstår verkligen din känsla. Man samlar sig så mycket att man orkar ringa och sedan möts man av "ta en promenad". Tror de att man ringer för att det är roligt?
  • Anonym (Totalt nere)

Att få tag på sambon kan bli ett projekt för sig då han just inatt jobbar ute på "landet" (Eller ja, mer landet än vad det annars är här men skitsamma) vilket då blir lika med dålig täckning men jag ringde förut och lämnade ett meddelande på mobilsvaret så jag hoppas att han ringer upp sen.

Ska försöka samla på mig tillräckligt med mod för att få honom att köra mig till sjukan sen då han är den av oss som har bil och körkort..

• HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 00:53:46 följande:

Att få tag på sambon kan bli ett projekt för sig då han just inatt jobbar ute på "landet" (Eller ja, mer landet än vad det annars är här men skitsamma) vilket då blir lika med dålig täckning men jag ringde förut och lämnade ett meddelande på mobilsvaret så jag hoppas att han ringer upp sen. Ska försöka samla på mig tillräckligt med mod för att få honom att köra mig till sjukan sen då han är den av oss som har bil och körkort..
    Ledsen att jag inte svarat. Blev tvungen att lägga mig.
    Hur har det gått? Jag hoppas verkligen att det har löst sig.
Svar på tråden vuxna med adhd add as