• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Himmelkropp skrev 2009-03-24 16:47:24 följande:
    "Ordningsmani" typ tvångssymtom och sånt?
    Nästan. Men vissa saker skall ha sin plats, alltså det skall ske efter visst mönster eller symmetri och liknande. Om saker hamnar på fel ställen så blir jag så frustrerad och arg. Eller mitt vikande av godispapper osv osv. Samma sak på jobbet. Jag har en viss ordning och en viss följd som jag måste göra för annars blir allt fel.
  • Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-03-24 16:51:39 följande:
    Nästan. Men vissa saker skall ha sin plats, alltså det skall ske efter visst mönster eller symmetri och liknande. Om saker hamnar på fel ställen så blir jag så frustrerad och arg. Eller mitt vikande av godispapper osv osv. Samma sak på jobbet. Jag har en viss ordning och en viss följd som jag måste göra för annars blir allt fel.
    Ok. Men när man har adhd är man manisk men dom menar då att de är för mycke mani för att de ska vara en del utav adhd`n?
  • Anonym (fia)
    Kaxelina skrev 2009-03-24 16:51:39 följande:
    Kanske kan va ditt sätt att hantera stöket i huvet då, om du har stök i huvet alltså? Jag har fått förklaring på mitt sånt maniska inrutande av tillvaron när jag hade anorexia i tonåren i allafall. Att det skulle bero på adhd röran i huvet, att jag gjorde mig en ordnad ruta att leva i för att orka. Men detta kanske var för långsökt, vet inte. Men tänkte på att jag då va sån att allt skulle göras i en viss ordning annars rasade hela dagen samman.
  • Kaxelina
    Anonym (fia) skrev 2009-03-24 17:30:05 följande:
    Kanske kan va ditt sätt att hantera stöket i huvet då, om du har stök i huvet alltså? Jag har fått förklaring på mitt sånt maniska inrutande av tillvaron när jag hade anorexia i tonåren i allafall. Att det skulle bero på adhd röran i huvet, att jag gjorde mig en ordnad ruta att leva i för att orka. Men detta kanske var för långsökt, vet inte. Men tänkte på att jag då va sån att allt skulle göras i en viss ordning annars rasade hela dagen samman.
    Har ingen aning om det är adhd:n men hon antydde att kunde vara något mer än bara adhd. Hon sa det i samma mening som det där med viss ordning i kaoset. Men jag kan ha hört fel.
  • Aquagreen

Fick med mig flera papper med TEMPS-A, HCL-32-R1, SPAS, BAI osv så nu är de klart inför besöker på onsdag, meningen var att de skulle skynda på de så jag fick göra de hemma, guud så svårt det var.

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-25 09:21:57 följande:
    Fick med mig flera papper med TEMPS-A, HCL-32-R1, SPAS, BAI osv så nu är de klart inför besöker på onsdag, meningen var att de skulle skynda på de så jag fick göra de hemma, guud så svårt det var.
    Inget ja känner igen.. Hoppas de går bra.. Har du tagit upp med läkare ang din mage?
    Har du haft magkatarr innan? *om de är liknande symptom?* sänder över kramar
  • ensamhemma

Hej allihopa!!!

nu har jag ätit concertan snart i en vecka och gud vilken skillnad det gör på min vardag,jag vaknar i lugn o ro utan 1000 tankar i skallen,utför mina morgonbestyr utan en massa stress o kaos.
    jag har känt av ökad ångest men har ju äntligen fått oxascand vid behov.

det enda som jag märker är att jag har snabba humössvängningar o kan få damp på min man utan anledning,förmodligen för att jag vill att det hela tiden ska hända nåt för jag vill ha kickar ständigt.

problemet är att concertan slutar att verka på e.m ungefär 6-7 timmar efter morgondosen och då däckar jag som på beställning, ska jag ringa min läkare o ta upp det med henne för som det är nu så tar jag ju en tablett till för att orka dagen,hon kanske för för sig att jag knaprar dom som godis...
    ääähhh jag vet inte vad jag ska göra ang medicinen för jag lär knappast få mer förrän mitt nästa läkarbesök...

• Ysta

Fan jag mår skit ikväll!! Allt går åt helvete runt mig och min ångest just nu är inte att leka med.. Har sån ångest att bara att andas är för jobbigt. Bråkat som satans med min kille (fd sambo) och han har noll förståelse för hur jag mår. Orkar inte mer alltså.. pallar inte detta, att må så här.

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-25 20:51:17 följande:
    Fan jag mår skit ikväll!! Allt går åt helvete runt mig och min ångest just nu är inte att leka med.. Har sån ångest att bara att andas är för jobbigt. Bråkat som satans med min kille (fd sambo) och han har noll förståelse för hur jag mår. Orkar inte mer alltså.. pallar inte detta, att må så här.
    KRAM gumman.
  • Anonym (Hej)
    ensamhemma skrev 2009-03-25 20:12:22 följande:
    Hej allihopa!!!nu har jag ätit concertan snart i en vecka och gud vilken skillnad det gör på min vardag,jag vaknar i lugn o ro utan 1000 tankar i skallen,utför mina morgonbestyr utan en massa stress o kaos.jag har känt av ökad ångest men har ju äntligen fått oxascand vid behov.det enda som jag märker är att jag har snabba humössvängningar o kan få damp på min man utan anledning,förmodligen för att jag vill att det hela tiden ska hända nåt för jag vill ha kickar ständigt.problemet är att concertan slutar att verka på e.m ungefär 6-7 timmar efter morgondosen och då däckar jag som på beställning, ska jag ringa min läkare o ta upp det med henne för som det är nu så tar jag ju en tablett till för att orka dagen,hon kanske för för sig att jag knaprar dom som godis...ääähhh jag vet inte vad jag ska göra ang medicinen för jag lär knappast få mer förrän mitt nästa läkarbesök...
    jag har fått ta "middags dos"  så jag tar 36 mg concerta på morgonen och 10mg ritalin 4 timmar efter ja vaknat.
    Eg. vill jag höja men vet ej hur lönt de är då vi "jobbar på en liten"
Svar på tråden vuxna med adhd add as