• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Totalt nere)

Pga vissa omständigheter kom jag aldrig iväg inatt. Men ska ringa till psyk idag under dagen och förhoppningsvis få till stånd någon bot och bättring..

• ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-03-25 20:55:33 följande:

jag har fått ta "middags dos"  så jag tar 36 mg concerta på morgonen och 10mg ritalin 4 timmar efter ja vaknat.Eg. vill jag höja men vet ej hur lönt de är då vi "jobbar på en liten"
    jag ska ringa min läkare efetr lunch och förklara läget,,men hon kanske tycke r att jag ska vänta o se ifall det funkar bättre om ett tag för jag har ju bara ätit dom en vecka.
    ja ja 18mg håller inte mig uppe hela dagen.
  • HellviHumle

Anonym (Totalt nere) skrev 2009-03-26 12:15:10 följande:

Pga vissa omständigheter kom jag aldrig iväg inatt. Men ska ringa till psyk idag under dagen och förhoppningsvis få till stånd någon bot och bättring..
    Lycka till. Hoppas du möter lite förståelse idag. Tala om för dem hur du blev bemött i nättres!
  • Ysta

Nu har jag varit och fått min "dom" hos Arbetsförmedlingen... Till att börja med så kunde hon se drag av ADHD i de tester som jag har gjort men det är inte hennes jobb att utreda det, men jag väntar ju på tid inom psykiatrin för det.

Sen sa hon att jag har problem med muntliga instruktioner, lättare med skriftliga om de inte blir för invecklade. Om något är för svårt för mig och jag inte kan lösa en uppgift så blir jag arg, ledsen och/eller jättestressad och så ger jag upp direkt.

När det gäller minne så ligger jag väldigt långt under genomsnittet för min ålder, extremt lågt faktiskt. När det gäller att räkna och skriva så gör jag det bra men det tar längre tid än för genomsnittet.

Jag är extremt bra på att uttrycka mig i tal och har bra språklig förmåga sa hon. Däremot så märks det att jag alltid måste tänka innan jag pratar för att jag ska formulera saker rätt för jag är så otroligt rädd för att göra fel.

Hon berättade en massa saker som hon fått fram genom testerna men eftersom jag har problem med minnet så kommer jag inte ihåg det *s*. Hon skulle skriva en sammanfattning som jag ska få hem med posten.

Nu har jag papper på att jag har ett neuropsykologiskt funktionshinder och en hjärnskada som gör att jag har problem med inlärning och en massa andra saker, däribland det visuella och perception. Nästa steg är att hitta en praktikplats där jag ska få arbetsträna under fyra veckor tillsammans med en arbetsterapeut som ska se hur jag fungerar i praktiskt arbete och om det finns sätt att underlätta för mig i ett arbete.

Allt det här känns jättebra för äntligen är det någon som tror på mig och förstår mig! Så himla skönt att kunna säga till mina föräldrar att jag är INTE ALLS bara lat eller dum utan jag har faktiskt ett funktionshinder!!

• Anonym (fia)
    Ysta skrev 2009-03-26 14:57:36 följande:
    Nu har jag varit och fått min "dom" hos Arbetsförmedlingen... Till att börja med så kunde hon se drag av ADHD i de tester som jag har gjort men det är inte hennes jobb att utreda det, men jag väntar ju på tid inom psykiatrin för det.Sen sa hon att jag har problem med muntliga instruktioner, lättare med skriftliga om de inte blir för invecklade. Om något är för svårt för mig och jag inte kan lösa en uppgift så blir jag arg, ledsen och/eller jättestressad och så ger jag upp direkt.När det gäller minne så ligger jag väldigt långt under genomsnittet för min ålder, extremt lågt faktiskt. När det gäller att räkna och skriva så gör jag det bra men det tar längre tid än för genomsnittet.Jag är extremt bra på att uttrycka mig i tal och har bra språklig förmåga sa hon. Däremot så märks det att jag alltid måste tänka innan jag pratar för att jag ska formulera saker rätt för jag är så otroligt rädd för att göra fel.Hon berättade en massa saker som hon fått fram genom testerna men eftersom jag har problem med minnet så kommer jag inte ihåg det *s*. Hon skulle skriva en sammanfattning som jag ska få hem med posten. Nu har jag papper på att jag har ett neuropsykologiskt funktionshinder och en hjärnskada som gör att jag har problem med inlärning och en massa andra saker, däribland det visuella och perception. Nästa steg är att hitta en praktikplats där jag ska få arbetsträna under fyra veckor tillsammans med en arbetsterapeut som ska se hur jag fungerar i praktiskt arbete och om det finns sätt att underlätta för mig i ett arbete.Allt det här känns jättebra för äntligen är det någon som tror på mig och förstår mig! Så himla skönt att kunna säga till mina föräldrar att jag är INTE ALLS bara lat eller dum utan jag har faktiskt ett funktionshinder!!
    Vad roligt att höra, så bra för dig! Det verkar ju ha vart en bra sak detta med arbetspsykologen, så omfattande o va bra att ha något att utgå från nu. Så skönt att du blivit tagen på allvar o att det finns vägar att gå framåt nu. Jag känner verkligen uppriktig glädje för din skull, härligt du! Spännande eller hur, att ha en riktig plan att se fram emot? Skulle jag ha tyckt, i alla fall. Jag tror faktiskt jag kommer att försöka mig på detta när jag skriver in mig på af igen, efter sjukskrivningen som går ut sista mars tror jag. Känns ju hoppfullt när du har berättat hur det gick till för dig, jag tror jag ska ta upp det med dem direkt. Tack för du delar med dig ysta!
  • Kaldorei

Usch imorse vaknade jag å var jätteyr i huvudet =( vinglade upp i köket å gjorde välling åt sonen å vinglade tillbaka. kändes som jag var packad eller nåt :S Är fortfarande yr också... superläskigt... =/ å ätit har jag gjort å allt så kan inte vara det heller....

• ensamhemma

Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihi

idag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret.

kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!

• Kaldorei

HÄRLIGT! Grattis så mycket!

Själv har man stressmage över att man ska åka tåg tillgrannstaden i eftermiddag :S

ensamhemma skrev 2009-03-27 10:28:10 följande:
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihiidag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret.kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
  • Licens To Kiss
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihi idag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret. kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
    GRATTIS {#lang_emotions_cheers}

Ha en helt underbar minisemester.
  • Ysta
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihi idag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret. kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS x 1000000
    Önskar dig en underbar födelsedag och helg!
Svar på tråden vuxna med adhd add as