• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-01 13:30:06 följande:
    Det är World Autism Awareness Day! Fast det är inte bara du som har glömt, jag insåg det inte heller fören jag läste i en annan NPF tråd här på fl.
    Då får vi se om det uppmärksammas av media! Och, i så fall, hur.
  • Ysta

Är det en dag som uppmärksammas i hela Sverige eller är det bara i huvudstaden?
    Tänkte hur man får reda på om det är tex föreläsning eller liknande här i Luleå.

• ensamhemma

jag e ledsen.
    vill göra lite nytta idag men får inget gjort.
    min man bara tjatar hål i huvet på mig för saker som inte ens är orsakade av mig.

jag önskar jag vågade säga till han att hålla sig borta tills han kan visa respekt och ändra sitt jävla tyck synd om mig beteende.
    en vuxen man som ej tar ansvar för sina egna handlingar,,,,hallo lixom är det inte dax o växa upp??
    han pratar ofta om att han vill ha barn rätt snart men inte har jag lust att skaffa barn med en man som själv beter sig som en snorunge.

ååhhh när gud skapade mannen så skojade HON bara!!!!!!!!!!!!!!!

• Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-01 14:09:30 följande:
    jag e ledsen. vill göra lite nytta idag men får inget gjort. min man bara tjatar hål i huvet på mig för saker som inte ens är orsakade av mig. jag önskar jag vågade säga till han att hålla sig borta tills han kan visa respekt och ändra sitt jävla tyck synd om mig beteende. en vuxen man som ej tar ansvar för sina egna handlingar,,,,hallo lixom är det inte dax o växa upp?? han pratar ofta om att han vill ha barn rätt snart men inte har jag lust att skaffa barn med en man som själv beter sig som en snorunge. ååhhh när gud skapade mannen så skojade HON bara!!!!!!!!!!!!!!!
    KRAM!!
    Känner igen de där Inte i förhållandet jag befinner mig i nu men de har jag varit med om. Ta dig mod och säg åt honom. Bli riktigt jävla arg.
  • Fjärilen72
    Ysta skrev 2009-04-01 14:00:22 följande:
    Är det en dag som uppmärksammas i hela Sverige eller är det bara i huvudstaden? Tänkte hur man får reda på om det är tex föreläsning eller liknande här i Luleå.
    Som jag har fattat det så är det en dag som uppmärksammas i hela världen. Den har bara inte "vunnit mark" riktigt i Sverige än.

Det är nog mest föreläsningar här i Stockholm skulle jag kunna tro eftersom det är Sveriges största stad. (Nej, jag försöker inte dissa alla utanför Stockholm. Det är ett välkänt faktum att folk inte fattar att det faktiskt händer saker bortom tunnelbanelinjerna med)

Jag vet inte riktigt hur du ska kunna få reda på om det händer något i Luleå eller inte. Googla kanske? Eller kolla på landstingets hemsida, dom kanske anordnar någonting?
    HellviHumle skrev 2009-04-01 13:38:22 följande:
    Då får vi se om det uppmärksammas av media! Och, i så fall, hur.
    Enligt obekräftade källor så skulle det komma ett inslag på Nyhetsmorgon i Tv4 imorgon antingen 06:10 eller 07:10, är inte helt exakt på tiden.
  • HellviHumle
    Fjärilen72 skrev 2009-04-01 15:29:43 följande:
    Enligt obekräftade källor så skulle det komma ett inslag på Nyhetsmorgon i Tv4 imorgon antingen 06:10 eller 07:10, är inte helt exakt på tiden.
    Då sover jag!
  • Ysta
    Fjärilen72 skrev 2009-04-01 15:29:43 följande:
    Aha okej.. Kom på att jag är ju ändå bortrest över dan imorrn så jag hade inte kunnat gå även om det anordnades något här tyvärr
  • ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-01 14:28:34 följande:
    KRAM!! Känner igen de där Inte i förhållandet jag befinner mig i nu men de har jag varit med om. Ta dig mod och säg åt honom. Bli riktigt jävla arg.
    vännen, jag har varit så rasande på han att jag exploderat 1 biljon gånger men nu blir jag bara så ledsen och mest besviken på att det ej sker nån förändring.
    om jag ska flytta ihop till större lägenhet med han så tänker jag skaffa ett sånt där panic-room dom har i usa och låsa in mig där tills jag lugnat ner mig....o står ut med livet igen.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-01 16:21:05 följande:
    vännen, jag har varit så rasande på han att jag exploderat 1 biljon gånger men nu blir jag bara så ledsen och mest besviken på att det ej sker nån förändring. om jag ska flytta ihop till större lägenhet med han så tänker jag skaffa ett sånt där panic-room dom har i usa och låsa in mig där tills jag lugnat ner mig....o står ut med livet igen.
    Att han tjatar och håller på lönar sig inte. Klart du exploderar vilket du har gjort. BRA! Hoppas han fattar snart också. Jag sparkar också rakt ut vid tjat. Jag sparkar rakt ut när ens partner inte tar ansvar för handlingar och sitt liv. Självklart. Sånt blir jag också tokig på.
  • Anonym (Ironiskt?)

På vilket sätt tycker ni med diagnos ADHD att ni har allvarliga funktionsnedsättningar och problem?

Min psykolog sa att jag nog inte får diagnosen även om jag har alla symtom, eftersom jag har ett jobb jag trivs med, har några få kompisar men ingen jag står nära, har en sambo som står ut med mina utbrott hittills....

Jag vet inte riktigt vad som räknas som allvarliga svårigheter som uppstår pga symtomen som ingår i ADHD....

Svar på tråden vuxna med adhd add as