• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Carolin E
    minoosmamma skrev 2009-03-28 16:32:36 följande:
    Carolin E skrev 2009-03-28 15:56:23 följande: Jag är egentligen från braås som ligger strax utanför v-ö men har bott här i 8-9 år nu. Vet inte vem det är. Jag hade Bruce Bebee...vet inte riktigt hur han stavar sitt namn. Men jag fick byta läkare pga alla omorganiseringar. Så nu har jag albinsson, även han på enhet 24. Helt klart den bästa läkare jag haft. Synd bara att det är så svårt att få tag på honom. Har försökt i en månad nu=(
    Jag hade faktiskt superhärliga Bruce Beebee innan läkaren jag har nu. Känner inte till denna Albinsson, men bra att du trivs med honom i alla fall! Ja de är ju sällan  så tillgängliga man vill! Jag vet inte om de har samma läkarsekreterare allihopa där, men i så fall 588961 är ett rätt säkert kort när man behöver boka tid, prata med läkaren i telefon osv. Om du inte redan visste det :) Annars vettetusan, min läkare har alltid fullt upp med, men ringer jag genom sekreteraren brukar han i regel alltid ringa upp inom ett dygn.
  • Anonym (Skåne)

hej allesammans.
    hoppas att ni har det bra idag. Sj så är det som vanligt bommul i skallen. Men jag hade tänkt råda bot på det genom att fortsätta att organisera mina singlar..
    Lovad att uppdatera er om mitt läkarbesök.

Hon sa väl inte så mycket min läkare.. hon mest bara noterade att jag sa till henne. kändes lite konstigt. Men men... vi får se..

ska få ett nytt LOH nu.. är sjukt nervös för att det inte ska gå igenom.. Jag fixar inte att jobba just nu.. jag har bönat och bett FK nu i 2 år att jag ska få komma ut och börja arbetsrehab men de har inte ens hört av sig. jag vet inte ens vad min handläggare heter om jag ens har någon.

Nej en kopp kaffe nu och en date med min lp-spelare..

ha det bra

• Anonym (Skåne)

Ysta:
    Läste din lista inne på den andra sidan. och jag måste bara fråga dig. vad har du för diagnos? sj så utreds jag just nu för ADHD.

jag tyckte det var jättbra skrivet och det är väldigt mycket som stämmer in på mig.

• Ysta

Anonym (Skåne) skrev 2009-03-29 10:16:59 följande:

Ysta: Läste din lista inne på den andra sidan. och jag måste bara fråga dig. vad har du för diagnos? sj så utreds jag just nu för ADHD. jag tyckte det var jättbra skrivet och det är väldigt mycket som stämmer in på mig.
    Jag har ingen diagnos alls. Har varit hos läkare och fått remiss till psykiatrin men det är upp till ett års väntetid fick jag veta. Däremot så har jag gjort en utredning hos arbetspsykolog på Arbetsförmedlingen som visat att jag har en perceptionsstörning och lite annan problematik. Har skrivit om det här i tråden.
  • mjukisvicki
    Aquagreen skrev 2009-03-29 18:56:35 följande:
    www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/artike... Kände så igen mig i artikeln o blev rörd till tårar.
    vilken bra artikel. och så sann. så härligt (sorligt men sant) att se att någon vågar som kvinna gå ut i media och tala om att så här funkar mitt liv!.
  • Licens To Kiss

Shit vad jag kände igen mig i artikeln.
    De här att jag somnar om jag inte är aktiv osv.

• Licens To Kiss

Skulle kunnat vara jag som skrev den.
    De här med ordning i hemmet måste jag ha för att inte få panik och ännu mer kaos i huvet.

• Anonym (sjuk?)

Jag vet inte vad jag ska tro Jag har ju gjort det där testet vid datorn då man hör och ser siffrorna 1 och 2 och man bara ska klicka med musen då jag hör/läser ena siffran.

Då jag var till läkaren några veckor efter frågade jag honom hur testet hade gått och jag fick veta att det hade gett utslag men att han inte kunde så mkt om det men att det kan vara så att jag har en diagnos men det behöver inte vara så trots utslaget.

Häromdagen ringer psykologen som gjorde testet på  mig och då frågade jag henne. Hon blev förvånad att inte läkaren pratat mer med mig om det hela eftersom hon trodde han skulle gå igenom det hela med mig och att det VERKLIGEN gav utslag på testet men att läkaren måste göra slutgiltiga bedömningen och är den som sätter diagnosen osv.. Så på henne så låter det ju som att jag har adhd men inte riktigt på läkaren..

Vad ska jag tro?

• Anonym (Ironiskt?)

Jag arbetar som psykolog och utreder barn med olika avvikelser, bland annat ADHD. Jag har även själv precis blivit ställd på kö för ADHD utredning...isn´t it ironic??

Svar på tråden vuxna med adhd add as