• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • timmerbacka
    Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-03-29 20:15:57 följande:
    Jag arbetar som psykolog och utreder barn med olika avvikelser, bland annat ADHD. Jag har även själv precis blivit ställd på kö för ADHD utredning...isn´t it ironic??
    känner du igen "syntomen" från dina patienter och din egen problematik? Eller vad gör att du tror att du har ADHD?

Jag frågar för att jag är nyfiken..Ska träffa en psykolog inom kort och då ska jag beskriva mitt kaotiska liv..
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • Anonym (Ironiskt?)

Ja, jag känner väl igen mig från mina patienter. Eftersom jag arbetar med barn känner jag väl igen mig från hur jag var som liten, hur det fungerade för mig etc. Jag vet ju vilka kriterier som ska ingå och vet att jag uppfyller dessa. Min psykolog jag gick till sa att jag troligen uppfyller kriterierna, men att mitt liv ändå verkar fungera ganska bra. Jag funderade på det efteråt och jag har ju många strategier jag använder mig av och även att min sambo får göra en massa saker jag har svårt att klara av.

Lycka till med träffen med psykologen!

• Licens To Kiss

Hej hopp!

Tror jag har en överaktiv dag idag. Har fixat i hallen och satt upp tavlor i sovrummet och pysslat.

Hur mår ni andra?

• Anonym (fia)

Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-03-30 08:25:51 följande:

Ja, jag känner väl igen mig från mina patienter. Eftersom jag arbetar med barn känner jag väl igen mig från hur jag var som liten, hur det fungerade för mig etc. Jag vet ju vilka kriterier som ska ingå och vet att jag uppfyller dessa. Min psykolog jag gick till sa att jag troligen uppfyller kriterierna, men att mitt liv ändå verkar fungera ganska bra. Jag funderade på det efteråt och jag har ju många strategier jag använder mig av och även att min sambo får göra en massa saker jag har svårt att klara av. Lycka till med träffen med psykologen!
    Känns igen. Inte för att jag har jobbat med adhd barn, men när min son började visa tecken så läste jag allt jag kunde hitta om det och insåg att det var jag som hade det. Mycket faller på plats tycker jag när man har fått diagnosen, jag fick add för ett tag sedan. Har valt att låta det förklara en del krångel i mitt liv som hänt, vilket känns rätt så befriande. Sen att man har lärt sig leva med det är ju inte konstigt när man är i 30 års åldern som jag. Men visst är det komiskt när man inser att sånt man trodde alla fick göra, enbart gäller för en själv o andra npf personer. Man har ju gjort det normalt för sig själv. Det kan ju kännas mycket smidigare, har jag insett nu när jag börjat på medicin. Det är mycket som har klarnat, t ex att jag trodde det var barnen som stökade till här hemma. Men nu sen jag fått medicinerat ett tag, har jag insett att det var jag som inte kunde hålla ordning! För nu har det bättrat sig alltså. Tycker det kan va meriterande att jobba som du gör om du har det själv. Bra! Och lycka till med ditt!
  • minoosmamma

Hej!

Har lite funderingar som jag vill dela med mig av=) Undrar om andra fått samma bemötande som jag....

När jag nämner för min omgivning att jag ska genomgå en utredning för min läkare misstänker ADHD reagerar folk jätte starkt.
    " nej men du har minsann inga såna problem ",
    " jag nu förtiden har visst alla ADHD"
    " nu för tiden måste dom sätta diagnoser på alla"
    Jag tar jätte illa upp när jag hör sånt! Det ända jag vill är att få veta vad som är fel så jag kan få den hjälpen jag är berättigad för och komma igång med mitt liv.

Läste någonstans att 90% i växjö som gör utredningen får diagnos. Och att misstänker ex en läkare att man har dessa problem så brukar det inte vara fel.

Har någon annan råkat ut för såna här kommentarer?

• mjukisvicki
    minoosmamma skrev 2009-03-30 12:28:03 följande:
    Hej! Har lite funderingar som jag vill dela med mig av=) Undrar om andra fått samma bemötande som jag.... När jag nämner för min omgivning att jag ska genomgå en utredning för min läkare misstänker ADHD reagerar folk jätte starkt. " nej men du har minsann inga såna problem ", " jag nu förtiden har visst alla ADHD" " nu för tiden måste dom sätta diagnoser på alla" Jag tar jätte illa upp när jag hör sånt! Det ända jag vill är att få veta vad som är fel så jag kan få den hjälpen jag är berättigad för och komma igång med mitt liv. Läste någonstans att 90% i växjö som gör utredningen får diagnos. Och att misstänker ex en läkare att man har dessa problem så brukar det inte vara fel. Har någon annan råkat ut för såna här kommentarer?
    gud ja. dom där reaktionerna får man ofta av folk som inte är så insatta i vad det handlar om.
  • Anonym (Hej)

Som jag har ställt till det för mig nu..
    Sista dag som jag har internet i morgon
    *dumma nötkärna*
    nu vet jag inte hur jag ska göra, vad ja ska ta, vilka/vilket bolag som kan ge mig internet. kanske sk "mobilt bredband"??

• Licens To Kiss
    Hej! Har lite funderingar som jag vill dela med mig av=) Undrar om andra fått samma bemötande som jag.... När jag nämner för min omgivning att jag ska genomgå en utredning för min läkare misstänker ADHD reagerar folk jätte starkt. " nej men du har minsann inga såna problem ", " jag nu förtiden har visst alla ADHD" " nu för tiden måste dom sätta diagnoser på alla" Jag tar jätte illa upp när jag hör sånt! Det ända jag vill är att få veta vad som är fel så jag kan få den hjälpen jag är berättigad för och komma igång med mitt liv. Läste någonstans att 90% i växjö som gör utredningen får diagnos. Och att misstänker ex en läkare att man har dessa problem så brukar det inte vara fel. Har någon annan råkat ut för såna här kommentarer?
    Händer aldrig mig men de är för att jag är så jäkla knäpp
  • Anonym (Hej)
    Hej!Har lite funderingar som jag vill dela med mig av=) Undrar om andra fått samma bemötande som jag....När jag nämner för min omgivning att jag ska genomgå en utredning för min läkare misstänker ADHD reagerar folk jätte starkt. " nej men du har minsann inga såna problem ", " jag nu förtiden har visst alla ADHD"" nu för tiden måste dom sätta diagnoser på alla"Jag tar jätte illa upp när jag hör sånt! Det ända jag vill är att få veta vad som är fel så jag kan få den hjälpen jag är berättigad för och komma igång med mitt liv.Läste någonstans att 90% i växjö som gör utredningen får diagnos. Och att misstänker ex en läkare att man har dessa problem så brukar det inte vara fel.Har någon annan råkat ut för såna här kommentarer?
    Så reagerar många till mig,
    tillomed min pappa och hans sambo som jobbar på FK, som har hand om både bedrägeri, sjuksrivningar ect ect
  • Anonym (Fröken add)

Oj, nu har jag verkligen kört slut på mina resurser. Ekonomin är usel...är ju så himla impulsiv. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig ?! Psykiatrin , habiliteringen eller soc?
    Någon som har tips eller råd här på tråden ?

Svar på tråden vuxna med adhd add as