• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight

Hej hej!

Angiee: Så attans kul med huset, vad har ni fått välja? Vad har ni kvar att välja?

Lurkan: Fy sjutton vilken situation för J. Och vad är det för mesiga chefer han har som låter den nya strutsen göra sådär? Trist att husvisningen skjuts upp.

Gallina: Grattis här också! Du är gravid, vännen! Tjohoo!! Och vad roligt med jobbet och dagiset!

Hanna: Ha inte dåligt samvete, Anders förstår säkert, du bär ju runt på hans barn som du snart ska föda.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • numberone

Nu ska vi snart åka till förlossningen och boka datum för snittet... Denna gången kommer jag hem med ett datum!!

• after eight
    numberone skrev 2009-04-15 08:55:49 följande:
    Nu ska vi snart åka till förlossningen och boka datum för snittet... Denna gången kommer jag hem med ett datum!!
    Tjohoo! Spännande!
  • lurksmulan
    AE: Det är lite komplicerat, den nya nissen har avtal med J´s chefer och kan säga upp det avtalet om saker inte passar honom. Så de måste anpassa sig efter honom tyvärr.

NO: Vad spännande! Då får ni veta minisnoffsans födelsedag! Har ni tänkt på namn än?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • angiee

AE

Vi har valt lister & sånt, dörrar, handtag storlek på fönster, öppningbara eller ej. Kakel, klinkers, takpannor... JA ALLT! Svårt att veta vad som kommer göra sig snyggt i huset men vi tror det kommer bli jättebra! Genomgående är det vitt & ek. Ekgolv, ekskivor över halvväggar etc + vita foder & lister. Nu ska vi bara välja köket, det är ju roligast!
    De tillval vi gjort är:
    Skjutbar dörr ut till uteplatsen
    Skjutdörrar till "walking closet" i vårt sovrum
    Ett extra takfönster i vårt sovrum
    Extra avlastningsbänk i tvättstugan
    Inkaklat badkar 180*80 cm
    2 kvm större badrum (det blir nu på 8,7 kvm)
    Större trappa med ett viloplan
    Så ganska mycket tillval men vi har tagit bort en del saker åxå + att en del fixar vi själva, kontakter så det blir billigare. Framför allt i köket. Vi fixar "egen" diskbänk + köksö-skiva samt kakel i köket.
    Fast vi ska ej ha kakel utan oljebränd plåt! Så grymt läckert kommer det att bli!!
    Lång tid tills allt är klart med vi längtar så förbannat!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • after eight

Åh, vad kul det låter. Vi var i exakt samma fas som ni för två år sedan. Kul, men svårt att välja. Låter dock som jättefina val ni gjort!

Nu är jag ju i väljartagen igen. Håller på att surfa mig blind på jakt efter tuffa tapeter till hela övervåningen. Jag har ganska fria händer. Nu fnular jag på om jag kanske ska ha en taktapet till gå-in-garderoben. Varför inte gå lite crazy, liksom?

• angiee
    after eight skrev 2009-04-15 12:13:52 följande:
    Åh, vad kul det låter. Vi var i exakt samma fas som ni för två år sedan. Kul, men svårt att välja. Låter dock som jättefina val ni gjort! Nu är jag ju i väljartagen igen. Håller på att surfa mig blind på jakt efter tuffa tapeter till hela övervåningen. Jag har ganska fria händer. Nu fnular jag på om jag kanske ska ha en taktapet till gå-in-garderoben. Varför inte gå lite crazy, liksom?
    Ja det är verkligen kul!
    Vilken husleverantör anlitade ni? Fick ni nyckelfärdigt hus? Nöjda?
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Kickan 84

Honey: Tycker att nästan alla Sandbergs är jättefina. Vi har ju ur Kaspar och Saga II-kollektionen i våra barns rum.

• after eight
    angiee skrev 2009-04-15 13:04:43 följande:
    Ja det är verkligen kul! Vilken husleverantör anlitade ni? Fick ni nyckelfärdigt hus? Nöjda?
    Vi anlitade Mjöbäcksvillan. Vi köpte nyckelfärdig bottenvåning, med helt oinredd vind, alltså inte isolerat, inget golv, nada. Kanske inte det smartaste vi gjort, men snart är vi klara att flytta upp.

Vi är supernöjda, har inte direkt hittat något vi är missnöjda med.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7