• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    numberone skrev 2009-04-21 10:40:40 följande:
    hanna:här är bild på mitt fynd sen igår www.smultronochnyckelpigor.blogspot.com

GRYMT fint! Jätteavis! skulle nästan göra vad som för att ta mig till GKs jue kanon!!

Själv var jag inne i stan precis o köpte mig en ny fin liten prisma o en liten ljushängare i glas till fönstret Nu hänger det glitter i nästan alla mina fönster

Angiee... öhhh what shit vilken konstig människa o precis som du säger är det vl vi vuxna som sätter ribban, fy fan så dåligt!

Lurk... beror på vad du menar med buffert? vi hade ca 220 men allt var ju planerat till div inköp o renoveringar... vi hade 20 utöver detta som bara var planerat som "flyttpengar" sånt som går åt som "flyttspill" o det gick snabbt åt kan jag säga... fy...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • angiee

Nybakt bröd med smör! *mums*

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-21 12:31:57 följande:
    Nybakt bröd med smör! *mums*
    åhhhh KOM HIT
  • angiee

Vi har redan NU börjat handla upp oss på sånt som vi kommer vilja ha/behöva när vi flyttar.
    Ny soffa etc är uteslutet men lampor, nya handdukar, barstolar till kök, lite inredningstjolahopp etc har vi börjar bunkra.
    Det kommer vi inte ha råd med sen.

Sa jag förresten att det är inritat en VINKYL i mitt nya kök? *lyx*

• angiee
    Hannnas skrev 2009-04-21 12:36:50 följande:
    åhhhh KOM HIT
    *lipar*
  • angiee
    Cia o krabaten skrev 2009-04-21 12:23:54 följande:
    Kan vara bra att vara förberedda på det.Sen kostr tex telefon-inkoppling och el-inkoppling rätt mycket också. 8-10000 /styck har jag för mig!Sånt räknas ju inte in från husföretaget...
    Vad menar du med el & telefon? Det sk dras en telefonlina in till huset? Elanslutning är medräknat i vår kalkyl redan.
  • lurksmulan
    Hanna: Jag menar pengar för oförutsedda utgifter, typ pannan pajar eller taket börjar läcka. Inget budgeterat, inga möbler, ingen lyx. Bara rena nödfallspengar.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-21 12:40:37 följande:
    *lipar*
    näää varför?

Häääärligt med vinkyl dricker dock mest rött men lyyyx är nice diggar ju särskilt det i valnöt i ert kök
  • lurksmulan
    angiee: VA-anslutning då? Är det inräknat?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • angiee
    Hannnas skrev 2009-04-21 12:44:19 följande:
    näää varför?Häääärligt med vinkyl dricker dock mest rött men lyyyx är nice diggar ju särskilt det i valnöt i ert kök

Vi dricker bara rött men kan ju ha det i en viknkyl ändå!

VA anslutningen är inräknad i en "uppskattad kolumn" i kalkylen, det går inte att riktigt veta vad det kommer kosta

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7