Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
När jag ammade E så hade jag problem...han sög inte riktigt för han inte fick tag och det tog evigheter varje amning och jag fick hålla på och väcka han varje gång i början för han sov ju igenom sina första veckor. Visst, i början kanske man blir lite sårig osv men mitt höll på hela tiden och kom och gick...Hade amningsnappen men jag vet inte...kändes som han sög ännu mer då liksom.Tur att han fick ersättning så jag hann läka någorlunda innan det var dags igen.Nä,blir det så igen kommer jag ge ersättning absolut. Jag mådde sååååå dåligt med av att ha såååå ont och sitta & amma med såren. Det går över sa dom flesta...men nix...inte för mig oavsett vilken smörja jag använde.
Hurra för ersättning!
![]()
Det brukar ge med sig mellan 2-3 veckors ålder på barnet, så ett litet tag till att bita ihop
På mig höll det på läääääänge. Månader!
AE: Här säger de 48h från senaste symptom, dvs diarre eller kräkning.
Hannah: Ursöt är hon ju tjejen!
Och ang amningen är det väl inget fel som du gör nu?
Funkar det och känns ok så amma ibland då, annars strunta i det.
Man ska ju inte kämpa sig blå och må dåligt över det.
Skönt att hon tar båda iaf!
Jag gillade iaf inte snäckorna, då blev det bara instängt och svampigt på mig, men vet att många älskar dem!
*tibax efter middag*
Riktig slappardag här idag, för mig iaf för jag orkar verkligen nada idag, känner att idag är stora hormondagen... A får ta med sig M o hämta snäckor o storhandla så ska jag sätta mig med ett glas vin här
herregud... så HÄR ont i 2-3 veckor vet jag inte om det går, för det är ju för fasen köttsår
det är verkligen så att man fullständigt krampar o ser stjärnfall... herregud ÄR kvinnor sådana självplågare?
vägrar tro att alla har SÅ ont faktiskt, vore ju tokigt om så många fortsatte amma då... nä snäckchans får det bli, veckan ut förmodligen sen får man ta det dag för dag...
M är så underbar nu med o det är så lyxigt o glädjande
roligt att han pratar så mkt nu med, säger precis vad han vill o tycker ofta.. o nu har det där med färger börjat släppa rejält med
kul
Hanna: Det ska bli bättre under den tiden...
Låter gött med ett glas vin, skulle jag också behöva!