• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • snöstjärna

Thezz:
    Va fin han är å vilket passande namn Prins Noel =) Vackert!
    Vi hoppas på huset, vi får se hur det blir.

Angående mornar å sovmornar så kliver vi alla upp samtidigt på veckodagarna, dock är det jag som vanknar först å ser till att grabbarna kliver upp ;) På helgerna tar vi en varsin dag som sovmorgon .. maken har dock en tendens att vilja sova längre än vad en annan "klarar" av.. jag hör dem å vaknar rätt så tidigt i alla fall.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Kickan 84

En undran bara, är det bara jag som absolut aldrig någonsin skulle kalla mina barn för prinsar och prinsessor?

• numberone
    Hannnas skrev 2009-05-06 11:53:40 följande:
    NO... hört talas om vatten? skulle hälla ett glas över honom om han inte vaknade av knuffandet, för jag tror att han är så trött så han helt enkelt inte ids när han vet att du ändå gör det... oacceptabelt!Kick... ja jag är verkligen skyldig dig ett ENORMT TACK
    Haha en gång när vi bodde i lägehet så låg han på mage och lite halvt utan täcke då kunde jag inte låta bli att hälla vatten så det "råkade" träffa pungen bakifrån.... Hur kul som helt men han va arg i typ 3 dagar efter det
  • angiee

jag säger prinsessa till Vendla,  förstår ej vad det är för fel i det?

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Kickan 84

I min värld är det inget eftersträvansvärt, så därför skulle det aldrig falla mig in. Men, det är ju jag...

• Kickan 84

(skulle tycka att det var ungefär samma sak om folk kallade sina barn för lill-stadsministern eller liknande... )

• angiee

Fast i min värld är orden "prins & prinsessa" mer en metafor & kanske inte i ordets bemärkelse "prinsessan av Sverige" eller liknande. Det är ett uttryck för att just mitt barn är unikt för mig och MIN prinsessam - det finaste jag har.

Tycker inte man kanske ska dra det till extremer för då skulle ju det vara lika illa att barn leker polis, doktor, häxa, prinsessa osv...
    Jag fattar lixom inte varför man inte kan kalla sina barn eller tilltala dem andra titlar???
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • lurksmulan
    Kickan 84 skrev 2009-05-06 12:02:04 följande:
    En undran bara, är det bara jag som absolut aldrig någonsin skulle kalla mina barn för prinsar och prinsessor?
    Här är en till! Jag är väldigt allergisk mot det måste jag säga. Det är ju värsta modet nu, det är prinzezzor och sånt överallt. *kräks*
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Kickan 84

Fast, hur förklarar man för ett barn att det är en metafor? Det förstår ju inte dem. Det finns ju andra sätt att uttrycka kärlek tycker jag. För mig är det galet att barnen går omkring och tror att de är prinsar och prinsessor.

Men som sagt, det är ju upp till var och en.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7