Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Thezz:
Va fin han är å vilket passande namn Prins Noel =) Vackert!
Vi hoppas på huset, vi får se hur det blir.
Angående mornar å sovmornar så kliver vi alla upp samtidigt på veckodagarna, dock är det jag som vanknar först å ser till att grabbarna kliver upp ;) På helgerna tar vi en varsin dag som sovmorgon .. maken har dock en tendens att vilja sova längre än vad en annan "klarar" av.. jag hör dem å vaknar rätt så tidigt i alla fall.
En undran bara, är det bara jag som absolut aldrig någonsin skulle kalla mina barn för prinsar och prinsessor?
Ja de e bara du Kickan ;)
jag säger prinsessa till Vendla, förstår ej vad det är för fel i det?
I min värld är det inget eftersträvansvärt, så därför skulle det aldrig falla mig in. Men, det är ju jag...
(skulle tycka att det var ungefär samma sak om folk kallade sina barn för lill-stadsministern eller liknande... )
Fast i min värld är orden "prins & prinsessa" mer en metafor & kanske inte i ordets bemärkelse "prinsessan av Sverige" eller liknande. Det är ett uttryck för att just mitt barn är unikt för mig och MIN prinsessam - det finaste jag har.
Fast, hur förklarar man för ett barn att det är en metafor? Det förstår ju inte dem. Det finns ju andra sätt att uttrycka kärlek tycker jag. För mig är det galet att barnen går omkring och tror att de är prinsar och prinsessor.
Men som sagt, det är ju upp till var och en.