• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • angiee

Lurk

Det var faktiskt inte en känga till dig alls! Jag menade bara att jag tycker det är vidrgt på små bebisar. Laban är väk en stor  kille som "vet" vad det innebär? Han vet ju att det handlar om fotboll osv...?
    Att jag håller på ett lag skulle väl knappast störa någon? Jag är ju vuxen och mitt tidigare inlägg syftade inte på vuxna utan barn. Jag skulle inte klä V i fotbollskläder eller så. F Ö gör vi det inte alls i familjen, så det är väl heller ingen risk att hon kommer vilja bära några.
    Barn färgas av sina föräldrars åsikter i alla avseenden, inte bara sport. Tillhörighet & gemenskap menar jag på att man kan ha tillsammans utan att vara sportfantaster. Inte för att det är fel i det - vi gillar också sport! Jag hoppas du inte tar illa vid dig, menade inte alls till dig
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • numberone

haha på tal om prinsar och prinsessor.... Vi blev bjudna till Lille Prins Tims dop en gång.... Det kändes patetiskt... inte är ju han min prins....

• Hannnas

hihi brukar alltid spåra ut med sådana här diskussioner i trådar på FL

Tur att vi är en sån härlig tråd med så högt i tak ändå

Har skickat in A till stan att köpa choklad med tranbär {#lang_emotions_tongue_out} Bebismys med Y här alldeles ensam nu, tar mig inte ens utanför dörren idag ... fått en offert på hur mkt det skulle kosta att schakta tomten o lägga en liten mur.... satans dyrt kan jag säga... huga, nästan pinigt att kolla med banken även om de redan ok:at...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

angiee: Nej nej, att du håller på ett lag stör inte någon. Jag menar mer att om man själv är engagerad och klär sig i ett lags kläder är man oftast mer öppensinnad för det tänket. Ingen fara, jag kände mig lite träffad (å fan ) men det är lugnt.

På tal om nåt annat så mailas jag ju med de som äger huset nu och idag blev jag så glad när vi pratade om trädgården. Det finns plommon, körsbär, krusbär, vinbär och rabarber! Hurra! Jag har ju alltid velat ha fruktträdgård och nu får jag det!
    Dessutom växer det stora, jättevackra rosor under köksfönstret, och hon pratade om att det finns jättefina gröna blommor som är "gamla" blommor från hennes föräldras lantställe. Det ska bli så roligt med flytten!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas

Lurk... så roligt att höra jätteglad för er skull!!!!! Här finns inte ETT fruktträd finns några stackars vinbärsbuskar som jag fått klippa i rejält! o rabarber... men thats it... triiiiiiiiiist!

Nä blir väl schakt för 100 pix o sen sätta en jäkla massa grejjer! i höst ska jag iaf få ner 2 äppleträd, 1 körsbär, 1 plommon och sen nästa vår ska hallon, björnbär och krusbär ner... Nu i vår ska det planteras rosor och så ska vi dika ur på ett ställe där det ska upp en syrénhäck *pust* sätta massa annat, bygga en jäkla massa mao *svett*

• MagdaA

Varit ute en stund med A. Planterat lite blommor, myst med kaninungarna och tittat på stenar och pinnar, finns mycket som är spännande när man är liten Nu blir det snart att fixa middag och sen iväg och jobba. Skulle eg jobba morgon i morgon men jag vab:ar troligen i morgon också. Känns inte ok att skicka A till dagis med den hosta och snuva han har.

Hanna: härligt känsla! Så kände jag när A föddes. att ÄNTLIGEN få hålla ett levande barn i min famn och få ta med det HEM! Underbar känsla!

Kickan: våran läkare på spec som följt oss genom allt sa så varje gång jag var in på ul med A också. Enda från första vulet i vecka 6 så sa han "allt ser bra ut idag, å vi ska vara glada för det, för det är egentligen ett under att allt kan funka som det gör när ett barn blir till, det är ju så mkt som ska klaffa under hela utvecklingen".

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas

Magda... ja jag vill inte ens försöka föreställa mig vad ni fick gå igenom innan A *rys* värsta vääärsta en förälder kan gå igenom, åka till fl o hem tomhänt så att säga... fy... nä jag fixar knappt tanken....

Nu ska jag nog släng samman några pannkakor till maken o M:et

• MizzLizzy

Hej Tjejer!

HANNAH: Det är härligt att se att man faktiskt kan få tid över till FL även som nybliven 2barnsmamma

LURK: Vad härligt med en sån trädgård! Förstår att du längtar till flytten.

Vilka diskussioner ni har idag Har bara läst sista sidan. Jag tycker ibland att det "könsneutrala" går till överdrift. Jag menar jag själv går ju inte klädd i manskläder varför ska Fanny då inte kunna ha flickkläder?? Sen behöver ju inte allt vara rosa och volanger för det Men alla är ju olika och tur är väl det. Man klär väl på sina barn det man tycker är fint själv antar jag. Tror att allt är ok så länge det inte blir överdrivet åt ngt håll. Sen har jag själv taskiga minnen från min barndom med en mamma som hellre klädde mig praktiskt än snyggt och inte så flickigt. Typ att alla tjejer hade klänning på julfesten och jag hade manchesterbyxor och skjorta..  Sen klippte hon av mig håret eftersom det var så lockigt och alltid tovade sig så alla trodde verkligen jag var en kille. Låter kanske fjantigt, men det har påverkat mig jättemycket även i vuxen ålder. Därför vill jag kanske inte klä Fanny för "pojkigt" eller vad man ska säga.

♥ Fanny ♥ 080130
  • zagolik

Hej på er!!

Oj, många sidor jag har och läsa igenom....vi har varit på öppna idag och sen på stan en sväng. Jag åkte desutom och köpte en sulky (märke Carena) att ha i bilen istället för att dra med våran teutonia varje gång. Men efter att kört inne på kvantum så blev hjulen alldes knas. Gick inte och köra. Så jag fick köra på bakhjulen. Pinsamt. Jäkla skräp. 299:- men vadå...ett tag ska den väl hålla.

Spydde vääääääääärldens spya på vägen med. Han stanna som tur var...så nu e det tebax illamåendet. Bläk!

Nu ligger E och sover. Han somnade för 10 minuter sen så det blir en kort vila. Torsdag och Fredag ska min sambo va ledig så jag ska få sovmorgon i morgon och sen på kvällen ska jag åka och klippa/färga håret. Underbart med tid för sig själv!!!

Hanna: Såååå underbart att du känner så!!! Blir alldeles lycklig jag med av att läsa dina ord om hur du känner.

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • MagdaA

Hanna: önskar INGEN att behöva gå igneom det, inte ens min värsta fiende. går inte att beskriva i ord och jag hoppas att jag aldrig mer behöver uppleva det! Därav rädslan och tvivlet inför att bli gravid igen...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7