Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Lurkan: Kunde inte sagt det bättre själv!
Kick... åhh ska ni nedåt landet i sommar, självklart ska ni svänga förbi om ni har tid o möjlighet! ni är iaf varmt välkomna!!
O jag skulle heller aldrig kalla mina barn prins el prinsessa, tycker det är så "könstypiskt" ja el hur jag ska förklara det... fack direkt för mig... var o en gör som de vill men mina barn är mina underbara barn helt enkelt
Kommer heller aldrig inreda "prins o prinsess" rum till dem... men det är JAG det ![]()
Tycker helt klart att ni överdriver själva frågan.
Angiee... tror bara det skiljer vad man själv lägger för värdering i det
lägger man ingen större värdering i ordet så är det ju inget med det utan då är det ju bara ett ord så att säga, som du säger likaväl som älskling el annat
För MIG är det en grund i det, att placera en person i fack redan innan det själv fått välja så att säga... men det är ju hur JAG ser på det
jag anser inte att andra som kallar sina barn dessa ord har "fel" på nåt sätt utan det är ju högst personligt beroende på hur man ser på det bara
För MIG återigen så är jag ingen typisk "tjejtjej" så det är väl därför jag inte gillar "pojk o flick"typiska saker OM inte barnet själv väljer det... Måns t ex väljer ju ofta rosa före blått t ex o många mammor anser ju att DET är helt fel att låta honom göra... menar, tapeten vi har i Måns rum, har en känsla av att måånga mammor hade valt den till ett flickrum ist t ex
Sen har allt sina gränser helt klart, jag köper ju t ex klänningar till Y... men jag skulle nog inte neka M en klänning sen om han säger att han vill ha en ![]()
angiee: För mig handlar det inte om kön, för mig handlar det om att prinsar och prinsessor i mina ögon är menlösa, inavlade fån som lever på skattepengar.
Jag förstår absolut din poäng i att det bara är ett ord, men för min del är det ett ord som jag hoppar över.
Men jag kallar ju helst mina barn för typ fisungar när jag säger kärleksfulla saker, så det handlar helt klart om vilken jargong man har överlag.
På mig vänder det sig lite i magen när jag hör sånt, det gör det. Men att flickor ska få vara flickor och pojkar få vara pojkar håller jag med om helt och fullt, det är dock något som inte alls har med prins och prinsess-begreppen att göra.