Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Snö: Nu har jag inte behövt bråka med dem som tur var, bara fasat det hela tiden, men kan du inte kräva det då?
En personlig kontakt?
Cia:
Jag vet inte, de har ju dragit in på handläggare, vi har knappt ett kontor här. De är öppet tisdagar å fredagar bara å då för att fråga å lämna in papper typ. Jag vet inte vad det skulle hjälpa heller.. ska höra vad kurator å läkare säger..... å ja, se var jag kan ta vägen sen.
Snö: Det borde ju gå att överklaga iaf, men man ska ju orka det med...
Cia:
Ja jag kunde ju inkomma med kommentarer innan 26:e sa hon. Sen kommer de ta ett beslut, å det går ju att överklaga. Men vad har jag att komma med? Läkaren har ju skrivit så himla utförligt å bra redan, å det godkänner de ändå inte. Så jag vet inte.
Känns så meningslöst. Vi får se hur detta kommer att bli. Det tar mer energi än vad det ger i resultat känns det som ... måste ju orka jobba 75% när beslutet väl kommer. Ja om de inte godkänner .. tappat tron? Hörs det?
Suck.
Usch och fy vad jag lider med dig
Cia:
Ja det känns fördjävligt rent ut sagt.
Nattsvart.
Som om man inte har nog.
Att det bara inte kan flyta.
SNö: Jag tycker det är lite fel att de ger sig på de som redan arbetar en del.
Mina "extradagar" iom de nya reglerna gick ju åt 1per dag fast jag jobbade 50%.
Nu valde jag att vara mammaledig heltid för att vara taktisk gentemot FK, vet inte om det lönar sig eller ej...
Iaf så tycker man att det vore bättre att få ut de som inte jobbar alls att jobba iaf lite?
Än oss som just kommit upp på 50% och det funkar hyfsat och slå undan benen och sparka ut oss helt
Cia:
Ja jag känner så jag med. Jag älskar mitt jobb, jag trivs, jag klarar av 50%. De måste kunna gå å lösa på nått vis. Varför ska jag behöva sluta?
De e de de verkar vilja, bli arbetslös, söka annat jobb som jag i sin tur inte kommer orka mer än en viss procent ändå ... ja i dagsläget då. NEJ jag vill ha kvar mitt jobb, jag trivs & min målsättning är att komma upp på 100% till slut en vacker dag!
Jag hoppas min operation ska underlätta att jag kan stå ut med smärtorna på ett annat sätt. Det är mitt mål å min dröm!
Snö: Usch, vad bökigt allt låter. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig snart för sånt där kan verkligen bryta ner en fullständigt.
No: Här dröms det om kirskål!
Jag har startat krig mot eländet och innan jag greppade vad jag ställt till med så hade jag gett eländet fritt spelrum och antagligen spritt ut rötterna i en gigantisk rabatt med fräsch jord!
Har man inget att göra så skaffar man sig onekligen att göra. Men nu är kriget i full gång och jag SKA VINNA!!!!!
Börjat mucka med mossan, maskrosorna och mördarsniglarna så här behövs ingen hobby iaf.
Lättja:
Ja det suger verkligen livsgnistan ur en.
---
Nu när jag slutar idag så ska jag å min mamma i alla fall åka å bubbla å spa:a lite.
Hon var så gullig å fixade detta då när jag fick beskedet .. bara det fick en annan att börja storböla. Så gulligt av henne. Så nu ska jag försöka släppa alla tankar å annat å njuta för en stund!
Ha en fin kväll tjejer.