• Fiviva

All denna TRAGISKA jämförelsen.

Föräldragrupper, mammor på stan, all denna jämförelse om vem som lagt ut mest pengar på den senaste skötväskan.
    Klubben för inbördesbeundran för dom som har samma dyra vagn.
    Små barnen som ställs ut som små modeller i dom senaste dyra märkeskläderna som är vansinnig dyra om man tänker på hur kort tid man använder dem.
    Råkar man då ha en gammal ryggsäck och inte bryr sig så mycke om utseende och märke utan bryr sig om den praktiska funktionen blir man utskrattad.
    fick frågan vad har du för vagn då?
    jag svarade. Den har 4 hjul och rullar framåt.

varför denna hysteri?
    Fick även frågan av en bekant som väntade sitt första barn med mig.
    "vad ska du ha för märke på ditt barn? vi ska ha tummen åt vårat"
    Vadå märke på mitt barn??
    Jo jag har en gucci barn.. eller ett tommy hilfiger barn..
    (jag med tanke på att jag inte ens vet hur man stavar märkerna så kanske ni märker att jag inte bryr mig så mycke.
    Men varför har alla saker som är runt om barnet idag blivit så mycke viktigare än barnet i säg?
    Har jag ett sämre barn och ett dummare barn för att jag inte väljer att klä mitt barn i de senaste modet och som åker i den dyraste vagnen?
    Kanske bara är jag som stör mig på detta??
    Oftast så struntar jag att bry mig alls men när det dyker upp såna dumma frågor så kan jag inte låta bli att ifrågasätta.

• Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.
  • Mamma Kråkan

Tragiskt är väl ordet på en sån här TS...ALLA är väl olika.  Jag älskar verkligen att köpa fina kläder till både mig själv & mina barn...Fina kläder betyder inte alltid dyra kläder men oftast blir det så sen finns det ju människor som inte greppar att det finns det andra hands värde på lite dyrare kläder. Dvs i slut änden så har dom inte kostat så mycket mer än en hm tröja.

Min gubbe köper teknikprylar & fixar med sin bil & jämnför med andra män. Detta är inget konstigt alls enligt dom flesta..Många fixar hemma & jämför trådgård & inredning.

Jag däremot har en vagn & polerar på och fina kläder att hänga upp ¨på torkstället.
    och JAG är lycklig. Synd det tycker jag om alla gnäll käringar som måste klaga på allt.

• Mamma Kråkan

och angående speciella klubbar ...så är jag lycklig över att det finns trådar för oss med ett speciellt intresse...För inte jämnför vi & skryter där...Nää det är en samling underbara tjejer som delar samma intresse & bablar om allt mellan himmel & jord.

• Emmsan

hrmmmf har ni tänkt på en sak!!!!! det startas en massa trådar om det här heeela tiiiden!!det klankas ner på dem som kör den senaste barnvagnen o vilka dyra märkeskläder de köper... jaa jag har både bugaboo o urban jungle handlar bara på pop o danska barnkläder men inte fan startar jag en tråd o klankar ner på dem som handlar på HM så vart ligger problemet jo hos de människor som inte kan acceptera de som VILL  köpa dyra "märkeskläder" o vagnar defenitiiiiiivt inte  tvärtom {#lang_emotions_wink}

• vampyria2
    nollåtta skrev 2009-03-23 15:04:19 följande:
    Ja det verkar ju lite konstigt. Inte ens POP hemsida är uppbyggd på det sätt du beskriver, så det måste nog röra sig om ett lokalt fel på den ort där du huserar.
    Ja tänke det samma, de har ju lagt upp det efter ålder och inte kön, jätte konstigt att inte alla affärer har det  så{#lang_emotions_dreamer}
  • Hanni

Det är väl inte det tråden egentligen handlar om? Att köpa dyra saker?? Utan att det handlar om personer som köper dyrt och SER NER på andra som inte gör det. Och det tycker jag är barnsligt och omoget. Vissa väljer att handla dyrt andra inte, vissa har inte råd, andra har det inte.

• Emmsan
    Hanni skrev 2009-03-23 15:28:41 följande:
    Det är väl inte det tråden egentligen handlar om? Att köpa dyra saker?? Utan att det handlar om personer som köper dyrt och SER NER på andra som inte gör det. Och det tycker jag är barnsligt och omoget. Vissa väljer att handla dyrt andra inte, vissa har inte råd, andra har det inte.
    o det jag försöker visa är att det faktiskt oftare är de som INTE har råd eller väljer att lägga pengar på annat.. som faktiskt ser neär bittra på de som lägger pengar på dyra märkes kläder!!
  • Annaïck

Till Emmsan:

Var det inte snarare så att TS blivit utsatt för kommentarer. Hon klankar väl inte ner på de som gillar märkesgrejer, snarare tvärtom???

• Emmsan
    Annaïck skrev 2009-03-23 15:32:07 följande:
    Till Emmsan: Var det inte snarare så att TS blivit utsatt för kommentarer. Hon klankar väl inte ner på de som gillar märkesgrejer, snarare tvärtom???
    nej inte TS men läs hela tråden o se vad en del skriver om de som lägger pengar på dyra barnkläder )
  • lokisse

Bara en liten fraga av intresse ni som ser det som en hobby hur gjör ni när ni inte har nagon bebi mer att använda som model skaffar en ny i rätt storlek eller lägger ner hobbyn eller fortstter ni att köpa baby saker utan baby???

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Emmsan
    lokisse skrev 2009-03-23 15:37:55 följande:
    Bara en liten fraga av intresse ni som ser det som en hobby hur gjör ni när ni inte har nagon bebi mer att använda som model skaffar en ny i rätt storlek eller lägger ner hobbyn eller fortstter ni att köpa baby saker utan baby???
    hmm mina barn behöver kläder hela livet tror jag hur gör du med dina?? slutar de använda kläder efter en viss ålder??;)
  • lokisse
    Emmsan skrev 2009-03-23 15:40:20 följande:
    hmm mina barn behöver kläder hela livet tror jag hur gör du med dina?? slutar de använda kläder efter en viss ålder??;)
    jag tror väll inte att mamma far bestäma deras kläder hela livet... som sagt det är avintresseoch inte för att vara elak jag fragar.
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Emmsan
    lokisse skrev 2009-03-23 15:43:36 följande:
    jag tror väll inte att mamma far bestäma deras kläder hela livet... som sagt det är avintresseoch inte för att vara elak jag fragar.
    nej men när de vill börja välja kläder själva får de väl göra det å då får man skaffa sej en annan hobby..som att kanske unna sej själv kläder för en ggns skull
  • vampyria2
    lokisse skrev 2009-03-23 15:43:36 följande:
    Nej men barnen i vilket fall mina vill ha goda råd och tycker om att ha mig med när de handlar...sen så vet de att då blir det alltid lite mer för jag kan inte låta bli att handla åt dem {#lang_emotions_dreamer}

Fast åter igen så får mina älsta jobba i hop till kläder, smink, bio m.m  Jag vill inte att de ska tro att man kan få allt serverat.
  • Mamma Kråkan
    lokisse skrev 2009-03-23 15:37:55 följande:
    mina barn är inga modeller för det första sen kommer väl & går hobbysar under livet...jag samlade på bokmärken som liten gör inte det idag.
  • Tess the mess

Att vilja klä sina barn snyggt som hobby är nog inte något jag planerar att sluta med. Inte heller tänker jag skaffa bebisar för att klä dem.
    Min snart 6-åring tycker kläder är skoj och har hittat en egen stil, men hon har inte en aning om vad kläderna hon har på sig kostar. Vi pratar aldrig om det. Och hon bedömer inte andra barn efter vad de har på sig för kläder.

Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.