• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • nammac
    Alice03 skrev 2010-07-09 13:41:14 följande:
    Grattis nammac!!!

Jag känner ett litet hopp eftersom jag hade en likadan blödning som du efter ägglossning =)
    På BIM+11 idag.
    Ska testa om en vecka igen =)

Håller tummarna för er andra!!
    Skrattande Hoppas!!!!
  • nammac
    Små fingrar skrev 2010-07-09 20:02:13 följande:
    Hoppas det blir positivt snart! Skrattande

Grattis nammac!
    TACK! :)
  • Roro

haloojj !!
    ja har läst igenom denna tråd o den gav mig en massa hopp!!

Jag är på BIM +9 just nu o mycket har hänt. en dag innan BIM fick jag en liten blödning, det kom bara på pappret. trodde det var mens men nopp. sen har ja haft nån droppe efter samlag men ingen mens.
    har så klart testat 4 gånger varav en av dom på akuten i kvinnokliniken. Jag åkte dit pga obehagliga smärtor i magen o jag var faktiskt orolig för vad som pågick i min kropp. dom gjorde undersökningar VUL o tog gravtest som va neg så klart o så tog dom blodprov för o se om de fanns nån hcg. sköterskan sa att dom skulle ringa dan därpå om det va nåt. Jag släppte ju tanken totalt slutade hoppas med engång spec efter 3.5 års försökande!
    Inget samtal dagen efter. men till min förvåning fick jag ett samtal IGÅR kl 9 på kvällen!!  jo dom sa att jag hade ett jätte lågt värde som låg på 1 !!! ja fatta ingenting men det fanns tydligen en chans ändå o dom vill ha fler prover nästa vecka. Jag har pco o har tagit pergo som gav mig en fin äl o ja e 100 på att ägget släppte eftersom ja tog pregnyl som ser till att ägget släpper!!

Kan mens utebli trots ÄL??
    O hur hög hcg halt ska man ha för att va gravid? nån som vet? har ja verkligen en chans med en halt på 1??? det låter ju så lite men de e väl nåååntingt iaf?

Tacksam för svar! ja håller på o blir galen..

• Bebbelycka
    mammasgullar skrev 2010-07-09 11:00:59 följande:
    Jag har inte varit utan preventivmedel sådär jätte länge, utan tog ut en kopparspiral i början av året, började och slutade med ppiller inom en vecka, då hade jag en cykel på 42 dagar, men efter det har den hoppat ner till 35-36 innan detta har jag varit totalt värdelös på att hålla koll på mensen.

Men har aldrig varit med om att den hoppat över, (förutom när jag hade hormonspiral, men då ska den ju försvinna) Annars har den alltid kommit, plus minus någon dag kanske.

Än så länge har jag inte störttjurat, men känns som att jag inte är så långt ifrån. För jag är ju så säker, min kropp är ju så säker. Jag ser ju för fasen till och med gravid ut. Det är stört löjligt. Fasar bara för dagen då någon frågar, vad tusan säger jag då? "eehh.. nee.. alltså.. aah.. ööh.. nej jag vet inte?"

Hoppas verkligen innerligt att jag är en låghormonare, För jag vill verkligen ha mitt plus nu, hela min kropp skriker ut att jag vill ha en liten till, fick ett missfall i April, då kan jag säga att jag grät. Fy vad jobbigt det var. Vill inte få ett till missfall, men hur ska jag veta om jag får ett till missfall, när jag inte ens får veta om jag är gravid? Usch!
    Eller hur?! Det känns jättefånigt att gå runt med en uppblåst mage o se ut som man är i 4e månaden.. Min kropp är också jättesäker på att det ligger en liten där inne, men inte testen :(
    Denna eviga väntan!
    Tråkigt med ditt mf :(
    Hoppas med på att vara en s.k låghormonare. Tog massor av tester innan jag fick + med senaste så vi får väl se.
  • mammasgullar
    Bebbelycka skrev 2010-07-24 18:00:29 följande:
    Eller hur?! Det känns jättefånigt att gå runt med en uppblåst mage o se ut som man är i 4e månaden.. Min kropp är också jättesäker på att det ligger en liten där inne, men inte testen :(
    Denna eviga väntan!
    Tråkigt med ditt mf :(
    Hoppas med på att vara en s.k låghormonare. Tog massor av tester innan jag fick + med senaste så vi får väl se.
    Nu vet jag att det var en graviditet som gömde sig bakom alla negativa test..
    Tyvärr slutade även denna i missfall, just nu känns allt skit..
  • Bebbelycka
    mammasgullar skrev 2010-07-24 19:20:10 följande:
    Nu vet jag att det var en graviditet som gömde sig bakom alla negativa test..
    Tyvärr slutade även denna i missfall, just nu känns allt skit..
    Nä fy va trist!!! Beklagar :(
    Man kanske ska låta bli att testa så mkt så man tror att det är vanlig mens som kommer ist.. vilken besvikelse! Men & andra sidan så är det svårt att låta bli när man verkligen känner sig gravid ju.

=styrkekram=
  • mammasgullar
    Bebbelycka skrev 2010-07-24 20:48:31 följande:
    Nä fy va trist!!! Beklagar :(
    Man kanske ska låta bli att testa så mkt så man tror att det är vanlig mens som kommer ist.. vilken besvikelse! Men & andra sidan så är det svårt att låta bli när man verkligen känner sig gravid ju.

=styrkekram=
    Fast var ju på BIM+25 kanske, så hade i vilket fall inte trott att det var mens, plus att det var inte som mens heller.
    Bara ta nåra djupa andetag o gå vidare.
  • Zarina

Fick neg på BIM+11, och plötsligt och oväntat utan symtom: plus idag på två olika test på bim+15!!!! Plus
    *CHOCK* Första försöket!

• Desertchick
    Roro skrev 2010-07-24 06:56:17 följande:
    haloojj !!
    ja har läst igenom denna tråd o den gav mig en massa hopp!!

Jag är på BIM +9 just nu o mycket har hänt. en dag innan BIM fick jag en liten blödning, det kom bara på pappret. trodde det var mens men nopp. sen har ja haft nån droppe efter samlag men ingen mens.
    har så klart testat 4 gånger varav en av dom på akuten i kvinnokliniken. Jag åkte dit pga obehagliga smärtor i magen o jag var faktiskt orolig för vad som pågick i min kropp. dom gjorde undersökningar VUL o tog gravtest som va neg så klart o så tog dom blodprov för o se om de fanns nån hcg. sköterskan sa att dom skulle ringa dan därpå om det va nåt. Jag släppte ju tanken totalt slutade hoppas med engång spec efter 3.5 års försökande!
    Inget samtal dagen efter. men till min förvåning fick jag ett samtal IGÅR kl 9 på kvällen!!  jo dom sa att jag hade ett jätte lågt värde som låg på 1 !!! ja fatta ingenting men det fanns tydligen en chans ändå o dom vill ha fler prover nästa vecka. Jag har pco o har tagit pergo som gav mig en fin äl o ja e 100 på att ägget släppte eftersom ja tog pregnyl som ser till att ägget släpper!!

Kan mens utebli trots ÄL??
    O hur hög hcg halt ska man ha för att va gravid? nån som vet? har ja verkligen en chans med en halt på 1??? det låter ju så lite men de e väl nåååntingt iaf?

Tacksam för svar! ja håller på o blir galen..
    Har läst att hcg måste vara över 10 för att det ska räknas som en graviditet.

Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Låghormonare, se hit!