• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • bluegrass

Tack mallanis, men mensen kom idag precis efter att jag skrev inlägget. Helt sjukt att kroppen kan spela sådana spratt. Har aldrig haft sådan sen mens förut och att tom brösten är skengravida! Var vårt första syskonförsök, så jag är inte så deppig, även om jag såklart hoppades. Stort lycka till med graviditeten och bebisen! Jag ser fram emot nästa ÄL och förhoppningsvis uteblivna BIM!

• Lavish
    bluegrass skrev 2010-05-30 00:26:01 följande:
    Tack mallanis, men mensen kom idag precis efter att jag skrev inlägget. Helt sjukt att kroppen kan spela sådana spratt. Har aldrig haft sådan sen mens förut och att tom brösten är skengravida! Var vårt första syskonförsök, så jag är inte så deppig, även om jag såklart hoppades. Stort lycka till med graviditeten och bebisen! Jag ser fram emot nästa ÄL och förhoppningsvis uteblivna BIM!
    Det kan ju vara ett väldigt tidigt missfall? :-S
  • gabbilw

Började blöda BIM + 16

Misstänker tidigt missfall då konsistensen va vädigt annorlunda de första dagarna, och mycket.

+ att jag haft alla dessa symptom. Har oregelbunden mens, så jag behöver inte gått så långt som 16 dagar över. vilket innebär att fostret kanska bara var 2-3 veckor.

Men men. Nya tag nästa månad. Hade inte ens ett riktigt försök denna månad.

Hoppas det går bra för er andra

• gamma13
    Starklängtan skrev 2010-05-29 20:42:49 följande:
    Jag är på BIM +14 nu. Ingen mens o inget plus. Förstår mej inte på min kropp. Har haft en del gravsymtom. Men antar att det är kroppen som spelar mej ett hormonellt spratt. Ska till gyn på måndag. Ska bli sköt o få lite mer svar. Blir hormoner efter besöket. Vill kunna fortsätta mina försök att bli gravid NU!
    Är på BIM+14 jag med idag och är liiiiiite irriterad. haha.

Vad sa de på gyn när du ringde och ville boka tid? Jag tycker det verkar lite läskigt att ringa, känns som att alla bara tycker man är skenisgalen om man tror man är gravid trots minus på stickan. :(
  • Joel4ever
    gamma13 skrev 2010-05-31 18:06:36 följande:
    Är på BIM+14 jag med idag och är liiiiiite irriterad. haha.

Vad sa de på gyn när du ringde och ville boka tid? Jag tycker det verkar lite läskigt att ringa, känns som att alla bara tycker man är skenisgalen om man tror man är gravid trots minus på stickan. :(
    Håller med dig. Imorgon är jag på BIM +28 och varken mens. plus eller symtom i sikte, men jag vågar inte ringa BM eller gyn. Det är första gången jag gått över så mycket sedan vi började försöka. Man har noll koll på hur allt går till, rädd för att å kontakt med någon tjurig BM...och då vågar jag definitivt inte ringa nästa gång....
  • Flaskan

Hoppar in här jag med :)
    Vad skönt att läsa den här tråden!
    Jag är BIM+11 idag.
    Testade negativt på BIM+5 och igår neg på BIM+10. Jag blir galen!
    Jag slutade med pillrena innan jul och fick första mensen i feb sen har jag haft två stabila och vi började försöka i början på maj. Har ju bara haft tre mensar sen pillrena så det är ju svårt att veta hur stabil min cykel är men jag har inte haft mens sen 17 april så nåt känns ju helt galet ifall jag nu inte är gravid.

Jag känner inga av de "klassiska" symptomen. Inget illamående och inga ömmande bröst. Jag har väldigt svullen mage och en konstig klump i halsen men that's it.
    Jag hoppas ju såklart att jag är gravid men jag tror inte det innerst inne men då vill jag ju bara ha den där förbaskade mensen så vi kan försöka igen.

Tack för en tröstande tråd!

• JeanetteWallin

hur har det gått för alla?
    Jag är på bim+8 nu och fortfarande negativt test. Tror jag skall testa om några dagar igen om jag inte fått mens.. hoppas är ju det sista som överger en sägs det.. suck.. :(

• Flaskan

Här är det fortfarande negativt och ingen mens. Jag testade i söndags BIM+13 men nada. Börjar fundera på om jag ska bli orolig över detta på riktigt. Är det lönlöst att ringa sjukan om det här eller? Får man bara svaret att man ska vänta en vecka och se att det dimper ner en mens på posten eller?

Håller tummarna för dig, ejv! Det låter ju väldigt lovande om du haft så regelbunden måste jag säga :)

• JeanetteWallin

Min barnmorska sa att jag skulle avvakta till fredag... vill inte få negativt igen, så lika bra att låta bli att testa då.. haha

Svar på tråden Låghormonare, se hit!