• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • Sooff
    gabbilw skrev 2010-05-26 09:14:49 följande:
    Hm jobbigt=/Har suttit å googlat i 1 timme på "låghormonare" och hittar nada!Har jag verken plussat eller mensen kommit på måndag morgon ringer jag till MVC
    Frustrerande!!!
    Vilken dag är du på i cykeln? Brukar den vara oregelbunden?
  • grodan1987

Hoppar in här..
    hade ägglossning dag 21 på min cykel som är 29dagar...
    På BIM+1 fick jag en liten brun (alltså myyyycket lite) fläck på pappret. (ÄL+8)
    På BIM+2 (ÄL+9) fick jag lite mer.. så jag tänke att okay,, NU kom mensen...
    Så satte in en tampong som det inte blev ett skit på...

Idag är jag på BIM+4 och INGA tecken på mens eller nåt..
    LIte öm i brösten bara..

Kan detta vara en nidis? Eller är det mensen som e på g?
    Har testat neg idag.
    har dessutom haft sex och då brukar mensen ALLTID komma igång...

Är det vanligt att blöda litelitelite.. (asså tänk nålshuvud) vid dagarna för BIM?
    Och hur länge efter detta borde jag isf plussa??
    Några erfarenheter??

(Har försökt i snart två år)

• Sooff
    grodan1987 skrev 2010-05-27 20:39:40 följande:
    Hoppar in här.. hade ägglossning dag 21 på min cykel som är 29dagar...På BIM+1 fick jag en liten brun (alltså myyyycket lite) fläck på pappret. (ÄL+8)På BIM+2 (ÄL+9) fick jag lite mer.. så jag tänke att okay,, NU kom mensen... Så satte in en tampong som det inte blev ett skit på...Idag är jag på BIM+4 och INGA tecken på mens eller nåt.. LIte öm i brösten bara..Kan detta vara en nidis? Eller är det mensen som e på g?Har testat neg idag. har dessutom haft sex och då brukar mensen ALLTID komma igång...Är det vanligt att blöda litelitelite.. (asså tänk nålshuvud) vid dagarna för BIM?Och hur länge efter detta borde jag isf plussa??Några erfarenheter??(Har försökt i snart två år)
    Mensen styrs ju av äl, så om du hade äl senare denna månad kan du räkna med att mensen kommer senare.
    Så det är nog kanske en nidis {#lang_emotions_smile}
    Vilket datum hade du äl? Jag brukar räkna med att mensen kommer ca 14-16 dagar efter äl.
  • grodan1987

Hejsan..
    nej jag har en störning på  min äl vilket innebär att den alltid inträffar 6-7 dagar före mensen..

Denna månad provade jag med B6 vitamin för att "förskjuta" mensen så att ägget skulle få en chans att fastna. (Får ingen medicinskhjälp fören i juli... och då är de semester så då är det inga fertilitets undersökningar... Får alltså vänta till MINST september innan jag en s får ställa mig i kö igen..)

det konstiga var att det gick så många dagar, men det var väl kanske bara Bvitaminen.. För idag hade jag en fläck igen och nu har jag tampong och ont som fan. Men antar iaf att mensen är här=/

tack för ditt svar iaF=)

• Sooff
    grodan1987 skrev 2010-05-28 15:15:11 följande:
     Hejsan.. nej jag har en störning på  min äl vilket innebär att den alltid inträffar 6-7 dagar före mensen.. Denna månad provade jag med B6 vitamin för att "förskjuta" mensen så att ägget skulle få en chans att fastna. (Får ingen medicinskhjälp fören i juli... och då är de semester så då är det inga fertilitets undersökningar... Får alltså vänta till MINST september innan jag en s får ställa mig i kö igen..)det konstiga var att det gick så många dagar, men det var väl kanske bara Bvitaminen.. För idag hade jag en fläck igen och nu har jag tampong och ont som fan. Men antar iaf att mensen är här=/tack för ditt svar iaF=)
    Jaha, vad konstigt...
    Men du kanske ska ta och testa då? {#lang_emotions_smile}
  • grodan1987

ja plötsligt e "mensen" som bortblåst igen. suck...
    Jag blir TOKIG av det här..
    får liten blöding. blir besviken .blödningen  försvinner.blir hoppfull, får en blödning, blir besviken igen... LALALA....

har inga tester hemma. men testade i går kväll....
    det ska vä inte spela nån roll när man gör det va??
    Däremot har jag ÄL stickor..
    Dom säge ju att de ska kunna ge resultat oxå??!

• Sooff
    grodan1987 skrev 2010-05-28 18:41:37 följande:
    ja plötsligt e "mensen" som bortblåst igen. suck... Jag blir TOKIG av det här.. får liten blöding. blir besviken .blödningen  försvinner.blir hoppfull, får en blödning, blir besviken igen... LALALA.... har inga tester hemma. men testade i går kväll.... det ska vä inte spela nån roll när man gör det va?? Däremot har jag ÄL stickor.. Dom säge ju att de ska kunna ge resultat oxå??!
    Innan BIM ska man hellst testa på morgonen, annars kan man göra det när som hellst på dagen bara man inte har kissat på minst 4 timmar.
    Äl-test är väl ingen höjdare att testa med istället för ett gravtest, visst det finns dom som fått utslag på äl-test när dom har varit gravida, men det är ingenting som jag skulle lite på eller rekomendera någon att göra.
    Du får nog ta och köpa fler test :)
  • bluegrass

Hej! Kikar in här och får lite hopp iaf. BIM + 7 idag och neg test senast imorse. Mensen har aldrig kommit senare än + 1 förut. Molvärk i mage och rygg och vätska i brösten vilket jag annars inte haft på 1,5 år. Men när jag väntade dottern plussade jag på BIM -3, så jag tror ej jag är gravid tyvärr. Förstår bara inte var mensen är!?! Just nu vill jag bara att den ska komma så vi kan satsa på nästa ÄL. Stort grattis till er som plussat!

• mallanis
    bluegrass skrev 2010-05-29 09:12:56 följande:
    Hej! Kikar in här och får lite hopp iaf. BIM + 7 idag och neg test senast imorse. Mensen har aldrig kommit senare än + 1 förut. Molvärk i mage och rygg och vätska i brösten vilket jag annars inte haft på 1,5 år. Men när jag väntade dottern plussade jag på BIM -3, så jag tror ej jag är gravid tyvärr. Förstår bara inte var mensen är!?! Just nu vill jag bara att den ska komma så vi kan satsa på nästa ÄL. Stort grattis till er som plussat!
    Vätska i brösten var det som gjorde att jag vågade fortsätta hoppas på pluss och det kom ju på BIM+10 Håller tummarna!

Gabbwil_ har du testat igen! ?
  • Starklängtan

Jag är på BIM +14 nu. Ingen mens o inget plus. Förstår mej inte på min kropp. Har haft en del gravsymtom. Men antar att det är kroppen som spelar mej ett hormonellt spratt. Ska till gyn på måndag. Ska bli sköt o få lite mer svar. Blir hormoner efter besöket. Vill kunna fortsätta mina försök att bli gravid NU!

Svar på tråden Låghormonare, se hit!