• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 16:51:44 följande:
    Ibland kan mensen hoppa över månader för oss kvinnor Hoppas ni alla får ett +Håller tummarna för er.Min mens var borta 1 månmånaden efter fick jag mitt + på bim+3 trots allt man ska Inte ge upp bara upp på hästen igen.
    Mycket möjligt men varför ska det hända när man är 32 och aldrig tidigare i sitt "mensliv" haft ett hopp i mensen ;) utan den alltid har kommit punktligt...

Men det klart ju fler gånger man haft mens varje månad ju närmare kommer man väll månaden den tänker hoppa över ;)
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2010-05-21 17:04:39 följande:
    Mycket möjligt men varför ska det hända när man är 32 och aldrig tidigare i sitt "mensliv" haft ett hopp i mensen ;) utan den alltid har kommit punktligt... Men det klart ju fler gånger man haft mens varje månad ju närmare kommer man väll månaden den tänker hoppa över ;)
    Min mens har varit som en (digital klocka) kommit när den skulle.
    Men fick ett mf i vecka 8 i dec 09 och mensen efter mf kom 29 jan och var som den skulle.
    Nästa mens kom 10 mars och sen blev jag gravid.
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 17:08:03 följande:
    Min mens har varit som en (digital klocka) kommit när den skulle.Men fick ett mf i vecka 8 i dec 09 och mensen efter mf kom 29 jan och var som den skulle.Nästa mens kom 10 mars och sen blev jag gravid.
    När menar du att mensen hoppade över då?  var det bara inte det att det djöjde länge mellan jan och mars? Ja men det är ju ganska vanligt att det tar ett tag för kroppen att bli sig själv efter MF så det kan ju bero på MF att den hoppat också?

Det kanske är därför min mens spökar också, fick MA i nov. Även om jag känner mig "normal"
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2010-05-21 17:19:37 följande:
    När menar du att mensen hoppade över då?  var det bara inte det att det djöjde länge mellan jan och mars? Ja men det är ju ganska vanligt att det tar ett tag för kroppen att bli sig själv efter MF så det kan ju bero på MF att den hoppat också? Det kanske är därför min mens spökar också, fick MA i nov. Även om jag känner mig "normal"
    Ja fast du hade det otäcka i nov (jag beklagar) så kan kroppen vara ''normal'' först sen helt helt borta med vinden

Ja min var borta från jan när den kom till hela feb månad och sen kom den mars igen och jag gick över 3 dagar och ja ett + kom iaf
    Först det jobbiga sen det roliga.
    Håller tummarna att mensen kommer och ni kan sexa och ett + kommer igen

Så det är nog så att den helt änkelt är borta nu men kommer igen när den känns redo.
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • mallanis

Jag vet inte om jag missuppfattar dig... men från mensen i jan till mars är ju 39 dagar nu vet jag inte hur lång din cykel är men är det inte mest troligt att den bara var sen en vecka mer troligt än att den hoppade över? För det var ju endast andra mensen efter ditt missfall. 
    Ursäkta ts om det blir lite of-topic men försöker bara förstå ?

3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 17:32:34 följande:
    Ja fast du hade det otäcka i nov (jag beklagar) så kan kroppen vara ''normal'' först sen helt helt borta med vinden Ja min var borta från jan när den kom till hela feb månad och sen kom den mars igen och jag gick över 3 dagar och ja ett + kom iaf Först det jobbiga sen det roliga.Håller tummarna att mensen kommer och ni kan sexa och ett + kommer igen Så det är nog så att den helt änkelt är borta nu men kommer igen när den känns redo.
    Ja jag vet faktiskt inte om jag tror att det beror på mitt ma  och de i den här tråden har kanske inte samma bakgrund som jag men mensen väntar på sig ändå ;) Det var ju ett tag sen mitt ma och att det krånglar i början är nog mer vanligt än att det kommer 5 månader senare? Tror helt enkelt att den bara har bestämt sig för att inte komma =(
  • gabbilw

mallanis: Jag vet inte. Har ju en massa symptom. Men eftersom det blir neg hela tiden börjar man ju undra om man inbillar sig allt. Men Jag trodde inte att jag var gravid från början, ändå kom alla dessa symptom. Är väl ganska otroligt om man får tuttarna att växa på ren viljestyrka?=P

Äh, bara att vänta och se. Testar igen på söndag morgon tror jag...

• Desiree1988

Hoppar in här. BIM+8 idag och hade i söndags negativt på gravtest.. Vet inte vad jag ska tro, är jag låghormonare eller har mensen beslutat sig för att strula?...

• mallanis
    gabbilw skrev 2010-05-21 20:50:47 följande:
    mallanis: Jag vet inte. Har ju en massa symptom. Men eftersom det blir neg hela tiden börjar man ju undra om man inbillar sig allt. Men Jag trodde inte att jag var gravid från början, ändå kom alla dessa symptom. Är väl ganska otroligt om man får tuttarna att växa på ren viljestyrka?=PÄh, bara att vänta och se. Testar igen på söndag morgon tror jag...
     hmm känner igen det har känningar i livmodern och jag har fått vätska i brösten, det rinner till om jag klämmer på dem....=(

Hoppas så klart men vågar inte tro någonting!
  • mallanis

BIM+ 10 idag och fick ett fint +!!!! Tjoohooo! Men tänker inte ta ut något i förskott, då jag fått ett MA tidigare... Men en bit på väg mot bebis iaf!

• gabbilw

Åh grattis mallanis!

Själv fick jag en plötslig och stor lust att testa såhär runt middagstid (bim+10)... neg. Så nu väntar jag ett par dagar till nästa gång.

Svar på tråden Låghormonare, se hit!