• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • Kaakan

Har kollat runt lite i tråden..

Är just nu på BIM +38 och testerna visar negativt. Min gynläkare vill inte göra utredning eller undersöka mig förrens mensen uteblivit i 6 månader! 
    Jag har konstant molande mensvärk men ingen mens vill dyka upp - vilket är så påfrestande.. 

Finns det någon som gått över tiden så länge och sedan plussatt ändå?
    Kan det vara så att jag är låghormonare?
    Är jätte förvirrad för tillfället =/ 

• Zarina
    Kaakan skrev 2010-08-08 21:44:33 följande:
    Har kollat runt lite i tråden..

Är just nu på BIM +38 och testerna visar negativt. Min gynläkare vill inte göra utredning eller undersöka mig förrens mensen uteblivit i 6 månader! 
    Jag har konstant molande mensvärk men ingen mens vill dyka upp - vilket är så påfrestande.. 

Finns det någon som gått över tiden så länge och sedan plussatt ändå?
    Kan det vara så att jag är låghormonare?
    Är jätte förvirrad för tillfället =/ 
    6 MÅNADER?! hur fan täcks de ha en som vill ha barn att vänta så länge utan hjälp!! Tycker det är hutlöst! Du har ingen möjlighet att gå privat?
  • aaaa

Sex månader känns skandalöst. Om man försöker få barn så "förlorar" man ju ett halvårs försökstid, t ex. Förutom att man går runt och oroar sig. Dåligt!

• Kaakan

Har gjort tre gravtest sen i söndags och det visar supersvagt plus. Då jag var orolig för att jag kanske bara såg ett spökstreck gjorde jag idag ett nytt test och även det visade plus. Supersupersagt, man ser det men jag vet inte riktigt om jag vågar lita på det. Jag är  på BIM +41 och har mensen uteblivit så länge på grund av graviditet så borde väl ändå plusset vara hyffsat starkt? :S
    Eller så har jag isf fått tre spökstreck på de tre testen jag tatt nu i dagarna..
    Vet inte riktigt om jag vågar glädja mig ännu - jag är jätte förvirrad!  

• aaaa

Det låter ju onekligen som att du är gravid så länge du avläst proven inom rätt tidsramar.

Men för att bli säker: Clearblue Digital. Då behöver du inte oroa dig för spökstreck eller att misstolka streck.

• Milleman

Jag är på BIM+26 idag...
    Blir hoppfull när jag läser om vissa som plussat väldigt sent. Fick negativt senast i tisdags. Sen ej provat mer. Testade med Quicktest.

Har väl vissa symptom man kan sätta ihop med graviditet men kan ju även vara för nått helt annat.

Jag är jättetrött, har en molande värk i högra ljumsken hela tiden och har haft en del ont i nedre magen.

Nästa BIM är 4 september. Men vågar jag fortfarande hoppas?

• gryn

tjej 88 när du gorde testet  visade det bara starkt på ena sidan du såg inte någonting alls i den andra strecket anledningen till att jag frågar är att jag gorde samma test oh fick supper svagt på det andra sträcket knappt så att man ser

• Milleman
    gryn skrev 2010-08-26 20:22:06 följande:
    tjej 88 när du gorde testet  visade det bara starkt på ena sidan du såg inte någonting alls i den andra strecket anledningen till att jag frågar är att jag gorde samma test oh fick supper svagt på det andra sträcket knappt så att man ser
    nej det var ingenting bredvid kontrollsträcket :(
  • Kaakan
    aaaa skrev 2010-08-11 10:53:58 följande:
    Det låter ju onekligen som att du är gravid så länge du avläst proven inom rätt tidsramar.

Men för att bli säker: Clearblue Digital. Då behöver du inte oroa dig för spökstreck eller att misstolka streck.
    Blödningarna satte igång den 16/8 och höll på ett par dagar. Då jag plussade så grymt svagt så sa barnmorskan att jag bara ska låta det blöda ut och ta ett nytt gravtest efter en vecka för att se om det var ett mf eller bara en mellanblödning. 

Gjorde ett nytt test 24/8 som visade negativt - blödningen var ett MF =/

Nu inväntar jag bara att mensen ska komma igång igen, sen så återstår det att se när man plussar nästa gång!
  • Bosco

Jag känner mig som en riktig "rookie"...men är det vanligt att man inte plussar fast man gått långt över tiden? Själv så testade jag BIM+10 och det visade negativt. Är idag BIM +14 och jag "törs" inte testa, vill inte att det ska vara negativt =(  Usch, känns som om kroppen jäklas med en...

• Veronlca

Hej hoppar in ja me....

Jag hade min senaste mens 9 augusti (kan inte minnas att ja hade nån i september vilket min man säger att ja haft, han kan juh haft fel på månaderna) 27 e september fick jag en brun/rosa blödning inte i närheten av samma som mensen detta varade i 5 dar 28e gjorde jag ett test på bm som visades negativt 2a oktober tog ja ett nytt även den neg! Det gick några dar o ja provade ett nytt, negativt!!!! blev då J*vligt frustrerad o bokade en ny tid hos bm för att få några svar imorse gick jag ditt o gjorde ett nytt test det blev också negativ o ing svar fick ja heller! Så jag har nu gjort 4 test alla negativa o mensen e sen, min mens brukar aldrig vara sen min mens cykel ligger på melllan 25-30 dagar så hur man vrider o vänder på det så e ja sen! om det inte e så att den 27 va en mens. Jag har haft i stortsätt alla grav symtom man kan ha den här tiden o de blir värre för varje dag som går...

vet inte vart ja ska ta vägen blir galen snart... nån som varit med om samma sak? hur va det för er? o hur slutade det?

• Suzette81

Jag hade min sista mens den 12 augusti. Den 25 september hade jag er svagt, svagt plus och de döljande 7 dagarna negativa tester. Eftersom jag fortfarande inte fått mens testade jag mig den 5 oktober igen (BIM +21) och det var positivt! Likadant med de tester jag gjort sedan dess (även ett hos barnmorskan). Man kan alltså plussa sent. Antingen har man låga halter av hormonet, eller har ägglossningen av bok anledning blivit fördröjd så att man blivit gravid senare än man först trodde. Jag är i v 5+4 nu och hade alltså ägglossning drygt en månad efter lin senaste mens den 12 aug.

• Veronlca
    Suzette81 skrev 2012-10-11 07:44:59 följande:
    Jag hade min sista mens den 12 augusti. Den 25 september hade jag er svagt, svagt plus och de döljande 7 dagarna negativa tester. Eftersom jag fortfarande inte fått mens testade jag mig den 5 oktober igen (BIM +21) och det var positivt! Likadant med de tester jag gjort sedan dess (även ett hos barnmorskan). Man kan alltså plussa sent. Antingen har man låga halter av hormonet, eller har ägglossningen av bok anledning blivit fördröjd så att man blivit gravid senare än man först trodde. Jag är i v 5+4 nu och hade alltså ägglossning drygt en månad efter lin senaste mens den 12 aug.
    Grattis :)
  • Veronlca

Sååå himla frustrerande o bara gå runt o vänta o hoppas på det bästa.... vaknade upp idag och känndes jätte jätte konstigt i magen mådde illa kännde mig sjukt spänd i hela magen o hade lite ont i ryggen men fortfarande ingen mens, det positiva är att ja äntligen fick tid för en gynundersökning med vul!!! på måndag då får ja nog några svar på vad som e fel.

• Liii82

Hoppar in här, jag är på bim +9 ingen mens inget plus men känner mig GRAVID

• Sparkliie

Skulle fått min mens för 18 dagar sedan men får inga positiva test iallafall. Känner mig inte gravid och har mensvärk då och då i korta stunder men fortfarande ingen mens.
    Kan det vara nått annat fel?
    Orolig.

• 1pigg1
    Milleman skrev 2010-08-26 20:06:43 följande:

Jag är på BIM+26 idag...

Blir hoppfull när jag läser om vissa som plussat väldigt sent. Fick negativt senast i tisdags. Sen ej provat mer. Testade med Quicktest.

Har väl vissa symptom man kan sätta ihop med graviditet men kan ju även vara för nått helt annat.

Jag är jättetrött, har en molande värk i högra ljumsken hela tiden och har haft en del ont i nedre magen.

Nästa BIM är 4 september. Men vågar jag fortfarande hoppas?

Hur gick det för dig, var du gravid och plussade du i så fall starkt någon gång?
Svar på tråden Låghormonare, se hit!