• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • Flaskan

haha ja jag förstår helt och hållet!
    Det känns ju som en månad att vänta en vecka bara ... :)
    Jag tror jag ringer och hör mig för i morgon i alla fall. Det kan ju inte skada.

• JeanetteWallin
    Flaskan skrev 2010-06-08 13:56:20 följande:
    Här är det fortfarande negativt och ingen mens. Jag testade i söndags BIM+13 men nada. Börjar fundera på om jag ska bli orolig över detta på riktigt. Är det lönlöst att ringa sjukan om det här eller? Får man bara svaret att man ska vänta en vecka och se att det dimper ner en mens på posten eller?

Håller tummarna för dig, ejv! Det låter ju väldigt lovande om du haft så regelbunden måste jag säga :)
    abslut inte.. skriv här vad du fick för besked sen.. :)
  • Flaskan

Jag har fått en tid på fredag för undersökning och ultraljud....gaaaah :D

Då måste det ju finnas en chans i alla fall tycker jag juh...

• Pilla84
    Röd ros skrev 2009-05-08 11:59:43 följande:
    Plussade på bim +21.. innan blev testen negativa..
    OJ de va sent!! Jag plussede Bim+10 med min dotter men jag undrar om man kan vara mer låghormonare andra gången man e gravid?
  • Pilla84
    SofiaOlava skrev 2009-05-28 16:01:16 följande:
    När jag väntade första barnet plussade jag på BIM -2

Andra gången fick jag minus tills jag var i v. 14 +5 En jobbig väntan, men jag "visste" att jag var gravid men tror inte att jag hade några direkta symtom (blev dessutom nekad att göra vul på gyn....)

Med tredje barnet kom plusset 2 dagar efter BIM
    shit!!! plussade du så sent andra gången?? Jag plussade BIM+10 med min dotter å nu försöker vi bli gravida igen:) Jag har gjort en del tester som visar neg...Jag slutade med mina piller för en månad sen, efter de så har jag haft 2 konstiga blödningar, blir inte rikgit klok på min kropp just nu...=)
  • leroy

hoppas hoppas. Ligger på ca minst BIM +2

Har ständig värk i ryggslutet, molande värk i nedre magen till o från. inget streck i morse på stickan (testlagret)

funderar på om de är känsliga nog?? vilka är bäst?

• JeanetteWallin

Jag är BIM + 16 idag, men var på gynkontroll igår och då syntes ingenting. Det måste väl ändå synas på VUL i detta skede isf? Såg dock ut om jag hade en blödning i livmodern som inte velat komma ut.. så denna månad kommer jag nog blöda MYCKET :(

• Flaskan
    JeanetteWallin skrev 2010-06-15 12:32:51 följande:

Jag är BIM + 16 idag, men var på gynkontroll igår och då syntes ingenting. Det måste väl ändå synas på VUL i detta skede isf? Såg dock ut om jag hade en blödning i livmodern som inte velat komma ut.. så denna månad kommer jag nog blöda MYCKET :(

Usch vad tråkigt för dig, ejv! Det var ju samma för mig. Gjorde VUL för en vecka sedan men han såg inget....eller ja han såg att jag troligtvis har PCO vilket jag aldrig hört talas om så nu har jag fått lensa internet på information. Han var inte så informativ eller verkade ha tid att berätta särskilt mycket för mig så jag har fått plugga på själv. (Tänk hur det var innan internet alltså.)

Vad var blödningen då? Kommande mens eller kanske ett mf? :(

Nu väntar en månads lååååååång väntan på provsvaren på blodprovet. Om jag har tur vill säga eftersom det blir mitt i semesterpeaken.

Stort lycka till leroy! Jag håller tummarna för dig :)
  • inner beauty

Hänger med i diskussionen här. Är inne på BIM+12 och testade negativt i morse med sticka från Babytime.se (fjärde gången sedan BIM dagen) och undrar verkligen vad som är problemet. Har kollat runt lite på hemsidor om vart jag ska vända mig om kontakt med barnmorska här i Linköping, men är fortfarande lite osäker. Vårdcentralen verkar inte har några BM, eller så vill de hellre att man tar kontakt med Kvinnohälsan i stan. 

Spelar det någon roll ifall man testar sig hos en barnmorska eller gynekolog?

ejv: Stackare! Konstigt att det syntes inget för dig. 

• carolina36

Testade Minus  i morse BIM plus 10 el 11 Rynkar på näsan

Svar på tråden Låghormonare, se hit!