• Carolin E

Låghormonare, se hit!

I vilken vecka plussade ni låghormonare? Något extremsent fall? Och varför blir det så för vissa?

Jag är inte gravid just nu, men är nyfiken på den här frågan.

• Svar på tråden Låghormonare, se hit!
  • tg2

hoppar in här, bim +10. tog gravtest för ca en vecka sen minus så klart. har haft molvärk både i mage och rygg(mest) svaga känningar i brösten i ca 2,5 vecka. har två barn sen tidigare men kommer inte ihåg att jag kände så här. är nog bara skengravid...

• gabbilw

Imorrn ska jag testa med extra känsliga test. som reagerar på hälften så mycket som de flesta test.
    är på Bim+8 nu. hur går det för er andra?

• håkansson86

Usch är jobbigt det här, när man går och hoppas på att mensen inte ska komma och så kommer den inte, men så är det negativt när man testar..

Är själv på BIM +3, men jag hoppas fortfarande att där ska bli ett plus, ska vänta en vecka innan jag testar igen
  • mammaSöt

Testade väldigt svagt på clearblue BIM -3 till BIM +6, CB digital visade gravid 1-2 veckor, men teststickorna från billigatester visade aldrig något..

Allt slutade i missfall. Har tidigare graviditeter testat starkt efter BIM, så jag var förberedd. Min hypotes är att väldigt svaga resultat efter BIM är oroväckande. Oavsett låg/hög hormonare, så skall de ju ökas snabbt.

• Chatlak

Testade plus BIM+50-60 ungefär med båda barn

• Sooff
    Chatlak skrev 2010-05-21 09:59:16 följande:
    Testade plus BIM+50-60 ungefär med båda barn
    Men oj!!!! Och du hade ingen mens alls?
    Hur klarade du av den långa väntan innan du plusade?
  • gabbilw

50-60 +!?!? Oj va sent!

Testade i morse BIM+9... Neg.

SUCK! Tröttsamt att varken ett + eller mens kommer...

• mallanis
    mammaSöt skrev 2010-05-20 22:41:41 följande:
    Testade väldigt svagt på clearblue BIM -3 till BIM +6, CB digital visade gravid 1-2 veckor, men teststickorna från billigatester visade aldrig något..Allt slutade i missfall. Har tidigare graviditeter testat starkt efter BIM, så jag var förberedd. Min hypotes är att väldigt svaga resultat efter BIM är oroväckande. Oavsett låg/hög hormonare, så skall de ju ökas snabbt.
    Har man sett att det finns ett faktiskt samband? Testat starkt ca BIM + över en vecka sist (hade inte testat innan) och det blev missfall men dock inte förrän vecka 11.

Nu är jag på BIM+ 9 och ska testa igen i morgon men tror inte riktigt att det blir ett pluss.

Chatlak- det var som 17, har du någon sjukdomshistoria bakom eller visste du att deu var låghormonare? Och HUR många gravtest gjorde du av med ;)

Gabbilw- Tråkigt, vad känner du själv, att du är gravid?
  • 3 barns mamma84

Ibland kan mensen hoppa över månader för oss kvinnor
    Hoppas ni alla får ett +
    Håller tummarna för er.

Min mens var borta 1 mån
    månaden efter fick jag mitt + på bim+3 trots allt man ska Inte ge upp bara upp på hästen igen.

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden Låghormonare, se hit!