• Disan

Järfällaföräldrar 5

flingan: Om ni har det neutral i övrigt i köket skulle den chockrosa vara såå snygg! Annars är ju rött en toppenfärg Eller grönt (Min favorit, vilket lätt märks här hemma )

Nu måste jag ta bebis och gå till tvättis...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

flingan: ev kan vi på sön! måste bara höra med min karl först... As usual...

• Disan

tip: Lider med dig, men på mån kommer barnbidraget!

• Disan

syster: Jag förstår, är en sådan människa. Trots att jag är en ko.

mirix: Vi köpte en snuttis till Ronja när hon var bebis, men hon har ju alltid vägrat allt sådant... Dumma unge!

• Disan

mirix: Bra där! Man skall visa vem som bestämmer

• Disan

matglad: Men det låter som att du har hittat en bra lösning iaf! Så länge man har lite koll är det ju ingen fara. Låter kul med scouterna, hur gammal måste man vara för att börja med sådant? (Om du vet)

Vi vill jättegärna att Ronja skall börja i en Mullegrupp så snart hon kan. Jag var en liten Mulle som liten (ahhh, det sade väl sig självt? ) och jag älskade att få vara ute i skogen och lära mig saker. Ronja älskar ju att vara ute, så fler sådana aktiviteter tack!

• Disan

Lekdate på söndag i lämplig park:

Flingan + Gustav
    Matglad + Wille och Moa
    Disan + Ronja och Maya (Ev, beror på planer med karlsloken)

marina: Vi förstår precis hur det är! Vi har ju typ tvååringar hemma...

matglad: Trist att man måste vara så stor då. Men det kanske finns scoutkårer som har träffar för mindre barn också? Värt att kolla upp!

• Disan
    Någon som vet var det finns typ lekgympa för så små barn som Ronja? (2 år i sommar.) Någon berättade för mig i somras att det fanns ett sådant ställe i närheten och vi har sett fram emot att ställa henne i kö för att börja i höst. Nu visar det sig att det är treårsgräns både på simhallens och friskis lekgympa!
  • Disan

marina: Hon är alltid glad så länge vi gör ngt skoj, som t ex hälsar på hemma hos ngn eller har gäster. Men du skall se henne när vi är ensamma, framför allt nu när hon blir mer och mer trotsig! Hua!

• Disan

mirix: Nu hänger jag inte med.. Vad är det som skall gå igenom?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5