• Disan

Järfällaföräldrar 5

urv: men har ni inte henne på ett sådant där specialdagis för alkisföräldrar? Vad kallas det nu igen... Fosterfamilj?

(förlåt nu om humorn gick för långt...)

flurran: Men vad vill du, innan eller efter bvc? Lunchfika eller frukostfika?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

flurran: waynes blir jättebra! vid halv tolv? fungerar det för dig? (med restriktioner för att jag kanske ff mår illa i magen...)

• Disan

urv: Aha, ja så kan det förstås vara! Eller så är det så att du intalat dig att hon är en fantasi, men hon eg inte är det... Hmm...

• Disan

syster: SKulle behöva lite kräksjuka, bli av med allt överflödigt

flurran: Jag har gjort bort mig! Mår mycket bättre, MEN min karl börjar jobba kl ett idag och ville således (såklart) följa med till bvc och sedan gå runt lite i centrum med mig och Maya, äta lite och så. Hemskt ledsen! Hade liksom glömt bort att han var ledig hela fm idag... Fan, andra gången jag ställer in... Underbart dock att Luke sovit hela nätterna! Hurra!

bt: Ditt liv verkar så bra! Nästan så att man bli avis...

marina: Åh, hoppas att hon lugnande ned sig sedan! Var säkert bara en liten tillväxtperiod som bvc älskar att skylla på Men det är jobbigt... Maya har skrikigt två kvällar i rad. Skönt att man är två så att man kan dela på det iaf...

Mina ungar var inte underbara i natt... Jsg ville ta Maya så att Chris skall få lite natt-tid för sig själv också. Har nu bestämt mig för att sluta amma. Tror jag iaf. Orkar banne mig inte med detta. Hon vaknar var tredje timme på natten för att äta när hon ammas och allt mellan var fjärde till sjunde när hon flaskas. Så i natt har hon ätit vid tolv, vid tre och vid sex. Dessutom har Ronja drömt mardrömmar igen och jag fick gå upp med henne vid femsnåret. Så skall vi räkna in att amma tar en stund och sedan, hur trött man än är, tar det en stund att somna om igen. Upp på detta har ryggen gjort ont, bäckenet smärtat. Var uppe vid halv tre för att tigga massage...

Så ledsen idag! Vill bara sova... Så jobbar Chris till åtta ikväll och jag är helt ensam hela kvällen. Inte kul när man är trött och irriterad... Ngr tips?

• Disan

marina: Men herre min je! Vad var det med alla barn i natt? På dagis verkade det som att många hade sovit dåligt... Skumt, är inte första gången som flera har dåliga nätter samtidigt. Undrar om det kan ha med månen att göra? Äh, vi får sova en annan gång! I natt skall Chris ha Maya i soffan iaf, så att jag kan komma ikapp. Bara Ronja skärper sig också... HATAR när man vaknar och tror att barnen skall vakna och så gör dem inte det och så kan man ändå inte somna om... *SUCK* Händer alldeles för ofta!

Tänkte på en sak också, Jonny, jobbar han i helgen?

• Disan

mirix: BRA att du inte gav upp!! Som du säger, ni alla tre kommer att må så mycket bättre när Mira sover bra om nätterna. Framför allt hon, det är jag säker på. Så klart att man blir gladare och trevligare om man sover sött, det vet väl alla

Ronja nattas vid sju eller strax därefter. Somnar på allt mellan en kvart till en halvtimme. Riktigt övertrötta kvällar kan det ta fyrtio min... Men idag när vi skall till bvc med Maya skall jag be om lite tips och råd om nattning av stora tjejen. Funderar på den metoden Marina körde med Liam. Verkar ju bra, även om det för vår del kommer att bli ett helvete de första veckorna... De gånger vi lämnat hennes rum (t ex då irritationen blivit för stor över att hon bara bråkar och inte vill somna ) så tycker hon att det är jätteroligt och vill leka. Hon springer då upp ur sängen och jagar en, sedan ned i sängen igen och så håller hon på. Asgarvar hela tiden. Så att man blir ännu mera arg!

-Oj, vilken bra förälder jag är...

• Disan

mirix: Jo, har t o m funderat på att spika fast henne i sängen. Vi är fullt medvetna om att vi öppnade upp spjälisen för tidigt. Det var då problemen började. Innan det lade vi henne på kvällen och så somnade hon själv inom ngr minuter. Ibland skrek hon lite, men ingenting farligt. När vi öppnade upp skiten sprang hon hej vilt fram och tillbaka, men vi trodde att det skulle bli bättre med tiden, men nej. Vi fastnade helt enkelt bredvid sängen ist tills hon somnat, annars blev det ingen sömn alls... (Ronja var tio mån när vi öppnade upp sängen) Skall inte göra om samma misstag med Maya!!

Jag dömer ingen för hur de vill göra med sömnmetoder, eftersom jag själv inte har ngt emot att plåga mina små

• Disan

mirix: Hmm... Ser ju inte så skönt ut direkt. Inte somnade ungen heller

jossan: Hurra! Trivs ni då? Vart var det ni flyttade?

Själv har jag lyckats med att bajsa! Hahaha! Happy liksom Snacka om att magen blev mindre Hurra för mig!

• Disan

flingan: Grisögon? Hmm.. Låter sexigt!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5