• Disan

Järfällaföräldrar 5

mirix: som sagt (till Fanny alltså) så hittade jag dem inte! Har nog lagt dem på ett säkert ställe så att jag inte skulle tappa bort dem... *Suck* Skall finna dem snarast och leverera dem personligen!

syster: Jag som tänkte erbjuda Alex att prata med sin moster om hon ville (jag minns ju faktiskt hur det var att vara tonåring och hata mamma...), men jag är väl också för mossig! Hahaha!

Ang nattning: Igår gick det på 35 min! Tjoho! Tyvärr vaknade Ronja i morse med lite feber, så det kan ha berott på det... Vi får se ikväll helt enkelt!

åsa: Haha, vill du se skog kan du alltid komma hit

Kul att ni verkat har trevligt igår kväll!!

bt: Usch... Låter jobbigt! Men Maya är lite likadan också, hon kan vara vaken lääänge (igår slog hon rekord på mellan halv ett och halv sju på kvällen!!) med endast små minipowernaps på cirka 3-5 min.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

matglad: vad mysigt det lät!

Jag tackar gudarna för att Maya går med på att ligga själv så pass mkt som hon gör, spec idag...

Skulle natta Ronja, trött och febrig, då brukar det gå snabbt. Men nej, så fort hon lade sig ned började hon hosta och slutade liksom inte... Till slut somnade hon iaf, så skönt! Efter en tio min ungefär så vaknar hon igen av att hon hostar... Försöker natta om men då har en gubbe börjat blåsa bort löv och grus utanför oss, så det gick inte. Lät som tusan!

Nu är Ronja uppe igen och vandrar runt. Kommer att vara helt död ikväll ju... Stackars tjejen!

Genom alla nattningsförsök låg Maya så snällt i sin babysitter. Nu senaste vändan hade hon t o m somnat! Inte ett knyst har hon sagt. Underbart! Skulle hon ha panikskrikit hade jag banne mig gett upp totalt, trots att Ronja eg behöver sova med tanke på febern.

Skall tillägga att jag försökte få Ronja till att somna i min famn också, men då hade hon piggnat till så pass mycket att det inte gick.

• Disan

marina: Nej, Ronja är inte lågtempare. Men man kände på henne att hon var febrig, är dock säker på att den var på väg att stiga. I vanliga fall ligger hon ju på typ 37,0 så det var ingen kris. Dock ingen idé att skicka till dagis. Först runt 38,5 brukar hon bli dåsig av febern.

• Disan

bt: Så klart att jag har kvar dem Ligger i byrån i hallen, bland allt annat vi inte vet var vi skall lägga det

• Disan

Välkommen Maraja! Själv bor jag i Viksjö med döttrar födda 07 och 09

Mirix: Åh vilken lyx med elva timmars sömn!

Ronja sov tolv timmar inatt utan uppvak, det kunde hon behöva med tanke på att hon kommit i säng så sent senaste dagarna när vi börjat kura...

Idag fick Maya godkänt på bvc! Har äntligen börjat gå upp i vikt! -Jag ammar dock ingenting längre... Känns lite tråkigt, men ja, vad skall man göra? Sunkig mjölk är ingen dölk...

• Disan

Ang ComHem:

BLÄ!!! Vi har också megamycket problem med dem... Bor tyvärr i ett ComHem hus, eller vad vi nu skall kalla det. Har försökt att kräva dem på kompensation flera gånger, men det går inte. Blankt nej!!

• Disan

fruisen: Vilken dag! Hoppas att denna blir bättre.

bt: Skönt att softa i bilen så där! Det är man inte bortskämd med!

• Disan

marina: Det är därför man skall göra allt på samma datum Träffas, bli tillsammans, förlova sig och gifta sig Vi har alltså bara en dag att fira!

syster och marina: BLI KRYA NU!!!!

mirix: Läskigt med extra koll, men vad skönt att de är noga!!

• Disan

Maraja: Hoppas att Max blir bättre snart. Inte roligt med sjuka barn.

Ronja är bättre idag, men har tjockt snor och ev lite febrig. Har inte tagit tempen idag, vill inte göra det i onödan, är ju så obehagligt för henne... Jaja, så länge hon inte somnar stående är det ingen fara

• Disan

maraja: Vi kommer att ha Ronja på dagis må, tor, fre nu när hennes 15 h börjar. Dagiset kan komma med önskemål, men enligt kommunens regler kan de inte bestämma vilka dagar.

Är proppmätt efter en god kebabsallad 1975 och urv, var er mat till belåtenhet eller skall ni reklamera?

Idag drog Ronja Maya i håret... Det skar lite i mammahjärtat när Maya började gråta... Men hon är så lätt vår lilla tjej, grät bara ngr sek sedan var det bra igen

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5