Järfällaföräldrar 5
marina: visst kan vi ta en vanlig fika ist ![]()
marina: visst kan vi ta en vanlig fika ist ![]()
flurran: Ev på eftermiddagen kan jag hitta på ngt! Skall nämligen hämta Ronja kl 14.00 och vill gärna ha ngt att göra med henne... Blir trist att vara hemma så många timmar innan det är dags för middag och så.
Fika och smakråd åt Tip i jakan 1200
snowflake
Marina och Isadora (en snabbis fika innan bilhämtning)
Följer inte med idag. För trött och får inte bebis till att somna. Behöver lite egentid. Maya har varit vaken i flera timmar nu! Längtar bl a in till duschen ![]()
flurran: Hurra för oss! Jag är också flexibel, spelar ingen större roll FÖRUTOM att fika ute på ett fik
Ronja kan inte sitta still en sekund och det är bara jobbigt. Hos oss är det bara stökigt, men vi kan gärna komma till er eller om vädret är fint, träffas utomhus? Fast hörde att det skulle vara ganska kallt imorgon.
flurran: Att jag skrev ev hitta på ngt imorgon em berodde på att jag ev skulle träffa en kompis då, hon hörde av sig för en stund sedan och tydligen skall vi ses... Så jag måste ställa in morgondagens fika. Trist, men samtidigt måste jag försöka hinna med att träffa henne, de hade inte tid ngn annan dag... Vi ses så sällan. Men hoppas att du fortfarande är intresserad av fredagen? Skulle vara jättetrevligt!
marina: Haha, chockad av ett rådjur ![]()
mirjam: har saknat dig här inne!! Stor kram till dig! Vill du fika ngn dag så säg till
syster: Skynda nu med tentan så kanske du hinner umgås ngn gång ![]()
Vad tycker ni om idén att ha barnvakt varje lör-sön för att få "lite egentid"? Jag tycker att det skulle vara jättekonstigt! På vardagarna längtar man ju efter sin familj och helgerna då man hinner leka med barnen och umgås och ha det trevligt.
Vad tycker ni?
bt: Hahaha! Vilken rolig syn det måste ha varit!
Dagens skratt!
Nu skall jag förbereda lunchen innan min vän kommer på besök. Skoj skoj!
mirix: Jag tror att det kommer att gå över förväntan! Lycka till!
Jag tycker att det är stooor skillnad att ha barnvakt (bara för att ha liksom, inte för att man har bokat in ngt speciellt) på en vardag än på en helgdag, eftersom man inte förlorar lika mycket tid då. Tycker absolut inte att det är ngt fel med att ha barnvakt bara för att, skulle själv vilja ha det ibland
MEN jag skulle aldrig offra varenda lör för att göra ingenting, ist för att leka med barnen och hitta på roliga saker.
(Frågan gällde just att göra ingenting, inte som bt skrev, fixa i hemmet och dyl.)