• Disan

Järfällaföräldrar 5

Bra länk ovan! Synd bara att min tjej tycker att det mesta är neggo just nu Haha, nej, men det mesta stämmer ju in på henne, så det borde gå bättre än vad det gör. Äh, stressar inte över det hela, men det vore ju kul om hon ville lite själv också. Men som sagt, hon gillar att säga att hon är kiss- eller bajsnödig och vill sitta på toan, men ja, hon ger det bara en minut innan hon vill ned igen och springa iväg. Myror i brallan?

Ehh, kom just på, man skall väl kanske inte ha brallorna på när man sitter på toan? Kanske är det som är felet? (Jag vet, humorn är på topp!)

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

Marina: Haha, nej, där sätter jag stopp, ingen fyraåring skall ha blöja! Tycker att absolut senast går gränsen vid tre, där verkar ändå de flesta klara av att pott eller toatränas. Men sedan kan det såklart spela roll beroende på hur barnet är, vissa är nog inte redo då heller, men det är ung som med amning, det blir lite läskigt ju äldre de är...

• Disan

marina: Ja, det är nog en viktig bit, det får inte bli tråkigt! Man måste ju vara pos hela tiden och inte stressa och sedan ge massor med beröm när det händer ngt. Ronja försökte bajsa på toan en gång, men det kom bara prutt hur mkt hon än klämde. Då klappade vi händerna och ropade på pappa och alla var jätteglada! Kändes helt knäppt eg, men det var så roligt att se Ronja så stolt

• Disan

bt: Härligt att det går så bra på nätterna för båda barnen, som du säger, vissa saker får man ta tag i sedan. Ang vikten, står du på rätt dos Levaxin? Eller kan det vara din PCOS som spökar?

Hälsa Orminge!

• Disan

bt: Tänkte inte på att du äter antidep, de kan göra så att du går upp i vikt också.. Har du kollat det med läk, så att du inte äter en sådan sort? (Själv är jag inte helt inne på vilka sorter som kan påverka vikten...)

• Disan

tip: du kan få komma när vi gifter oss, år 2012 Ang magen, det är inte tal om op då?

• Disan

bt: Ert dagis är verkligen toppen!

Ang pott och toaträning tror jag att det är  en blandning av båda. Dels måste ju barnet vara moget, dels måste mamma och pappa (eller mamma och mamma ) vara driftiga och inte ge upp. Man om barnet inte kan hålla igen, så kan det inte, och kan därför inte bli torrt om inte ngn springer till toan var femte sek. Men samma sak där, alla barn är olika och utvecklas olika, så det är ju ingen fara hur som helst.

• Disan

Varför skall ni alltid göra saker då jag inte kan följa med? Känner mig inte älskad längre...

bt: På tis har jag Ronja hemma och kan således inte promenera ngnstans...

flingan: Har planer för hela dagen imorgon, får ju gäster på em och måste småhandla innan dess...

tip: Vi har inte börjat planera direkt, men satt datum, samma datum som vi träffades och firar som vår "bli tillsammans dag" samt förlovningsdag Den infaller inte på en lör förrän just 2012 Vi vet dock att det inte skall ske i en kyrka, men gärna utomhus. Får se hur det blir.

bt: Om du inte är för snygg kan du också få komma på mitt bröllop

Är det bara jag som känner mig lite blä? Min karl trånar efter mig hela tiden och vill inget hellre än mysa och ÄNTLIGEN ha sex efter den långa graviditeten. Jag har dock inte kommit igång ännu... {#lang_emotions_undecided}

• Disan
    Stora syster skrev 2009-05-01 09:47:14 följande:
    kommer ihåg demonstrationerna utanför vårt hus när jag var runt tio år o bara ville sova på förmiddan, blev så sur att jag gick ut o skrek åt dem! de var min demonstration!! hEHE!
    Va? Vad har jag missat? Demonstrerade folk utanför oss??
  • Disan

tip: Ronja brände sig på grillen förra säsongen. Det gick dock bra! Sådant som händer, även om man passar dem så gott det går.

Vet precis hur det är att ha en illbatting x 25, det är jobbigt! Yrvädersbarn i alla ära, MEN det tar på krafterna! SKulle själv inte vilja ha sele till Ronja, även om det skulle behövas, men förstår att folk köper dem!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5