• Disan

Järfällaföräldrar 5

Idag är det en toppendag! Vi har redan varit ute i det fina vädret Skall ut o gå sedan, men kan tyvärr inte följa med er andra eftersom Ronja är med mig. Hon går ju inte riktigt lika snabbt som er andra

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

Allvarligt, vad hände med solen??? När vi gick upp var det strålande sol och sååå fint!! Nu blir det filt och till att gömma sig hela dagen...

flingan: JO, det skulle vara bra. Men skulle nog inte skötas ändå. Han är nämligen inte bra på att städa. Glömmer alltid hälften typ... Men jag kanske kan spåna på den idén. Har dock funderat på att köpa post-it lappar och sätta upp överallt så att han inte kan missa sakerna han skall göra.

Att man skall behöva gå så långt!

• Disan

flingan: Kan funka

• Disan
    Annelie E skrev 2009-05-05 14:18:36 följande:
    I augusti ska vi börja jobba - jag 60% och min man 40% - han sa igår jag vet inte hur jag ska få dagarna att gå, och då tänkte jag hallå, vad tror du händer under dagarna, nog går de... Städa, tvätta, laga mat, leka med barnen etc... Snacka om att ha nollkoll!
    herre min je! Låter som min karl

flingan: håller med misses!!
  • Disan

matglad: jättesnygg jacka!!!

• Disan

Håller med syster om att pengar inte känns privat att prata om, bara trist att man inte är rikare än vad man är

Jag och Chris tjänar ung lika mkt, jag ligger ngn tusing högre för tillfället, men det kommer garanterat att ändras när han får nytt jobb. Därför har vi inga problem att dela lika Dessutom lever vi billigt, har ju bara räkningar för boendekostnad och det som är nödvändigt, typ telefon. En extra utgift brukar vi ha också, lyxa till det med en avb åt gången (Har lärt mig från Lyxfällan att inte ta avbetalningar, så vi skiter i det)

• Disan

marina: Oj! Skulle aldrig jobba dubbelt på det sättet! Är det för pengarna eller för att komma ut?

syster: Har ingen aning om vad böterna ligger på...

Är lite gladare idag, Maya har på toppenhumör (ung som vanligt på dagarna ) med stora leenden och skratt som smälter vilket hjärta som helst! Innan idag har det mest varit lite då och då, men ingenting så som idag Åh, så söt man kan vara!

Har fått ont i magen igen. Så som jag hade över påsken. Undrar om ngt sitter fast i tarmen på mig? Hmm... Tog lite Laxoberal för säkerhets skull

(detta skrevs igår, men då låg Internet nere och jag sparade bara texten och kopierade in den idag)

Har haft ont i magen hela natten samt att Maya har knorrat som en jävla gris sedan 03.40 då hon fick sitt nattmål. Jag har så ont i huvudet och är trött som en gnu. Igen. Magen smärtar och jag skall nu dricka kamomillthé som är bra för tarmarna.

• Disan

marina: Jag längtar faktiskt också till jobbet!

• Disan

Ja jag skall försöka plocka undan leksaker idag. Får se hur magen mår bara... Blev inget plock igår. Annars brukar vi småplocka just leksaker varje kväll. Småstökigt har vi dock hela tiden känns det som. Men det är väl så det är i min värld om jag inte skall göra allt själv

• Disan

flingan: grattis till kylen!

misses: ser fint ut! Verkar rymma många kvadrat... Vilket omr ligger det i?

tip: telenor har varit lite konstiga senastre tiden... bara att stå ut antar jag!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5