• Disan

Järfällaföräldrar 5

urv: Ja, stackars Emma!

snowflake: Jag och min karl diskuterade det idag och det är väl så att vi lågavlönade skulle ha råd att låna och köpa, MEN kanske inte ha råd att laga saker vartefter de går sönder... Om du t ex som mina vänner, köpte radhus och har lån på 2,2 milj, de betalar ung 5000 kr per mån i boendekostnad, cirka 5000 kr mindre än vad vi gör för bostadsrätt!! MEN om deras panna pajar... Hu!! Vilka kostnader!! Om de måste måla om fasaden... Om hela köket raseras... Ja, du fattar biffen. Sådant räknar ju banken med när man lånar och därför är det inte säkert att vi fattiga jäklar (orden riktigt dryper av bitterhet ) får lånet beviljat.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

frediza: Men gumman då!! Herre min je!! Låter ju läskigt. Var ni rädda och så? Hoppas att ni får glida lite på bananskal framöver!! Stor kram!!

maraja: Oj! Vilken flax! Tänk om vi hade sådan tur Smart att ni sparar iaf!

Längtar tills vi inte lever på fp längre... Då kan vi också köpa hus och spara lite mer än vad vi gör (för tillfället 500 kr per mån, iaf ngt om än lite...) Men det är väldans smart att spara, man vet aldrig när man behöver dem! (som i jan när Chris blev av med jobbet...)

• Disan

matglad: Bra tips! Vi vill ju också ha ett renoveringsobjekt, men lite lagom, inte hur skevt som helst Visst kommer det att bli bra när vi alla jobbar igen? Jag längtar så enormt!

När jag och Chris träffades hade vi ju inte gemensam ekonomi, så blev jag gravid och vi flyttade ihop. Blev ss på direkten och levde alltså på mkt mindre redan då. Sedan blev det fp och när Chris började jobba igen var jag ss på nytt, då jag väntade Maya. Så vi har verkligen inte levt loppan under den tiden vi varit tillsammans! En mån, i sept förra året, hade vi båda fulla inkomster och herre gud vad vi kände oss rika och kunde bränna pengar

• Disan

maraja: Jaha, jag som försöker få min lilla att inte somna

Lättare sagt än gjort, men än så länge går det bra. Hoppas på att hon kan sova tidigt och ändå sova hela natten, eller ja, förutom stoppet för mat på morgonkvisten. Hon har sovit dåligt under hela dagen, så när hon ville somna vid halv sex tyckte jag att det var lite dålig tajming

• Disan

maraja: Men 1,1 milj är ju ingenting för ett hus! Vi köpte vår trea för 1,5 milj...

frediza: Uppenbarligen borde man vara mer försiktig ang rs än vad man är och har varit! Läskigt!

Nu håller jag på att dö. Allt raseras här hemma. Ungarna bara skriker och bråkar och vägrar somna och jag kollapsar. Om ngn läser min blogg kommer de anmäla mig till Soc och så kommer de och tar mig. Ja, de tar mig, inte barnen, eftersom det är jag som är stööööörd...

{#lang_emotions_throwup}

• Disan

misses: Hur mkt kostar det att dränera?

flingan: Åh, får jag och Ronja komma till ditt land? Vi skulle kunna behöva lite semester tillsammans

Igår bestämde vi att jag skall åka hem till min mamma ngn dag och sova över där. Som en minisemester! Chris tyckte att han skulle ta ledig ngr dagar för att låta mig försvinna och komma ikapp med sömnen och så, men flera dagar vill jag inte vara borta! En dag kan jag dock tänka mig Får nu bara se när det blir av. Han har lite extra mkt på jobbet just nu...

bt: Funderar på det.. Har ingen aning om ngt längre... Du verkar må bättre iaf, sååå skönt!

• Disan

maraja: Fina bilder!

• Disan

flingan: men jag hade fattat det som att det var idag du skulle hämta bältet?

• Disan

flingan: imorgon skall vi nog till öppnis på fm, sedan hem igen. Hämtar Ronja kl 14.00 och därefter till Chris jobb tills det är dags att sluta för dagen. Hemma vid sex. Men allt efter lunch till lite innan två Annars är jag hos Marina from tvåtiden idag fram till, jag vet inte

• Disan

matglad: Kul med nya möblerna!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5