• Marina

Järfällaföräldrar 5

Mirix har aldrig tänkt så mkt på det med lekhage, mer än att jag tror det är utslängda pengar eftersom få barn sitter några längre stunder men annars är det väl bra om man ex lagar mat mm har syskon som man inte vill ska komma åt den lille under tiden...F

Få hem har det totalt barnsäkert, händer såååå många olyckor som vi aldrig tänker på, ex barn som hängt sig i persienner och mycket mer...

Jag har nästan alltid städat och undanplockat men barn kan skada sig här med om man inte har koll hela tiden, är man en som pysslar massa och låter barnen leka mkt själv tror jag inte det är fel med lekhage...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Nä Disan jag mena att även i det finaste hemmet kan olyckor ske för det finns massa saker man inte tänker på och då mena jag att en lekhage är bättre att sätta barnet i under tiden man har fullt upp med annat speciellt om man har mer än ett barn, sen ska man absolit säkra hemmet ändå med grindar mm...

• Marina

Flingan jättebra men som Disan poängtera vet hon vad det är för händelser du pratar om, hon är kanske inte medveten om att hon gjort ngt fel!!! Men om hon vet det så var det ett jättebra brev hoppas det hjälper er!!!

• Marina
    20082011 skrev 2009-05-11 17:50:36 följande:
    tack så mkt snowflake haha det smeknamnet har jag aldrig fått förut, men OK det funkar jo men en till inom 2 år hade vart mysigt tror jag. jag fick aldrig riktigt njuta av bebistiden, låg på sjukhus i 5 veckor när dom var nyfödda, och direkt när jag kom ut så fick dom kolik i 2 månader. ingen höjdare kan jag lova
    Och ändå vill du ha en till {#lang_emotions_surprised} imponerande det hade skrämt skiten ur mig hahaha...

Tack själv Misses ja du vi vill ju gärna se nya stället så absolut fika där, men vi kommer säkert även om du vill ha redan nu i gamla lgh....

Flingan det är hon som ska vara nervös inte du....

Flurran vaxar du eller??? Skulle verkligen behöva det!!!!

Tyvärr är jag bekväm och ska jag iväg på utflykter så vill jag ha bil så jag kan ta mig hem snabbt om det är minsta jobb med gnälliga hungriga mm barn... Och imorgon har jag ingen bil..

vilken tur att jag bokat min spa behandling imorgon, kan verkligen behöva det efter denna lekträff hahaha skoja bara men det ska bli grymt skönt att få köra iväg vid fem imorgon bada bubbelbad sen kroppspeeling och spamassage och sen komma hem till sovande barn såååååå nice {#lang_emotions_laughing}
  • Marina

Stora syster va kul med skolan, vi prata om fotboll igår och jag undrar vad du betalar för Loke per termin eller säsong??? Vi fick nämligen hem inbelalningskort och det var svindyrt och då sa Anna att ni inte betala så mkt....

• Marina

Tror att jag denna torsdag ska njuta av att Jonny är hemma tidigt, han har varit sen alla andra dagar och torsdagen är ju han bästa dag så då blir det att han får barnen så jag kan städa ordentligt nån gång, blir bara en massa småstäd skulle behöva en riktig storstädning uppe och nere...

Bt ser hur vi gör på fredag jag tror jag vill att Liam sover hemma eller så går jag så han får sova sin tid i vagnen (kan ju inte stå still) men ska höra om André kan bli hämtad av min syster så Jonny hämtar upp han där...

• Marina

Flurran jag är intresserad av vaxning om vi kan få ihop det nån kväll...Så trött på detta rakande...

• Marina
    Fika/ parklek hos BT fredag 15/5 ca kl 14- 14.30
    (Går gärna prommis innan!)

BT +2
    Marina + 2 (om jag har barnvakt till André)

Bt vi kanske kan promenera innan om jag fixar så Liam kan sova gott i vagnen men då blir det en promenad mellan 12.13.30 ungefär
  • Marina

Jag går från öppnis runt halv tolv tolv så går jag mot dig, lär väl vara helt slut lagom till jag möter upp med dig...{#lang_emotions_laughing} men som sagt om jag inte ordnar det på eftermiddagen med André så får jag se hur jag gör men tror ändå jag går bara det att jag får vara hemma tills André kommer...Hoppas bara innerligt att Liam kan sova i vagnen är väldigt tveksam till att han lär sova sin tid, är så störigt att han påverkas så negativt men vi får se...

• Marina

Nä Maraja jag ska dit nu i eftermiddag ska vara där kl 17 {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5