• Marina

Järfällaföräldrar 5

Men matglad om det blir 8 15tim vecka är det ju ändå en nitlott, vi kommer ju ha barnen hemma 10v på sommaren 3 veckor på julen sen påsk höst och sportlov + alla klämdagar känns inte riktigt rättvist att vi har dom hemma men betalar och sen bara får 3 tim mer i veckan...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Disan tvingar dom inte en att ha barnen hemma på sommaren nu när det blir 18 tim, för André får ju inte vara på fritids alls på nåt lov..

• Marina

Disan är du säker på det med sommaren på dagis tänkte eftersom det är så på fritids att dom inte får vara där alls på ngt lov!!!!

• Marina
    Funderar på ett me and I party och vill kolla hur intresset är och om ni kan dessa datum, kan väl bara skriva vilka datum ni föredrar så ska jag försöka få ihop det så dom flesta blir nöjda!!!!

MeandI

Sön 7/6
    Sön 14/6
    Sön 28/6

Säg till om ni hellre vill vardagar så ska jag kolla upp när hon kan!!!!
  • Marina

Men usch Disan va jobbigt..

Får kanske ändra lite datum på meandi tror hon har semester, men hon kan alla vardagar och helger fram till 13/6...

MeandI har superkvalite och skulle man få ngt man inte är nöjd med så skickar man tillbaks och får tillbaka pengarna när som, jag fick tillbaka för en body ett år efter för knappen gick sönder, ska inte hända deras kläder.. Och man kan sälja dom efter man använt dom eftersom dom då är likafina som när dom köptes, kan tom få mer för dom eftersom varje kollektion är unik och vill man ha från en kollektion som varit köper dom det dyrt på tradera...På så sätt tjänar man på det inte många märken av kläder du nånsin får igen pengarna för..

• Marina
    Disan skrev 2009-05-19 08:12:58 följande:
    marina: Du får det att låta som att det är guld de säljer Ja, denna dag kommer att bli skoj! Maya kommer nog att vara väldans trött och hur skall man lyckas hålla henne vaken? Jaja, det får ge med sig.
    Ja i klädes väg så nästan så, bättre kläder finns inte att köpa och bäst är ju just det att man kan sälja dom sen...Och att dom är så pass bra att köpa av för man får tillbaka allt vid minsta problem om man bara kontaktar dom!!!!

Vad är det som gått fel inatt, låter inget vidare..Jag lider med dig vet ju så väl hur det är med jobbiga nätter...
  • Marina

Älskar också vänner {#lang_emotions_laughing} dom är bäst!!!!

Är inte Maya lite liten för hela natten säger dom inte 4 mån när dom ska sova hela natten eller????

Kommer sätta ett datum snart för party men hur många vill och vill ni vardagskväll eller helg???

• Marina
    Timba skrev 2009-05-19 11:48:56 följande:
    Mirix: Vet precis hur det är, blir uttråkad och lite apatisk av att vara fl och jag längtar till hösten... Har varit och kikat på nytt dagis idag, verkar himla bra. Dock är de privata, men det verkar som att man får mer valmöjlighet där, tex tillämpar de inte 15 timmars regeln fullt ut, utan fl kan få lite fler timmar och hur man lägger timmarna bestämmer man själv. De har oxå egen kock, så allt lagas från grunden. Måste fundera lite hur jag ska göra....
    Låter som ett toppen dagis ju...

Själv är jag nöjd med 18tim som dom verkar ha haft på fjällen länge, önskar bara man själv fick välja dagar!!! Så man kunde parera med öppnis, tycker det är superviktigt med öppna förskolan...Och ha dom hemma på loven känns bra är ju sista gången dom kan va det sen är det heltid som gäller och ingen lyx med att vara hemma på lovdagar så man får passa på nu när jag är föräldraledig...Sen hade jag inte velat ha dom på dagis när jag ändå är hemma..Lite behöver dom leka av sig men på lov kan dom gått vara hemma.Tycker mer synd om André för han är så stor att leka med kompisar är mkt roligare än vara med familjen så då kan det va lite tråkigt med 10 veckor lov men är ju som sagt bara nu!!!!!
  • Marina

Okej Tip då vet jag {#lang_emotions_laughing}

• Marina
    Disan skrev 2009-05-19 11:25:23 följande:! Ahhh, dubbelt barnbidrag! Tjoho! Man tjänar på att ha fler barn
    Så säger du inte om nåt år hahaha när dom verkligen börjar kosta...Eller olika kön och allt ska inhandlas {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5