Timba skrev 2009-05-19 11:48:56 följande:
Mirix: Vet precis hur det är, blir uttråkad och lite apatisk av att vara
fl och jag längtar till hösten... Har varit och kikat på nytt dagis idag, verkar himla bra. Dock är de privata, men det verkar som att man får mer valmöjlighet där, tex tillämpar de inte 15 timmars regeln fullt ut, utan
fl kan få lite fler timmar och hur man lägger timmarna bestämmer man själv. De har oxå egen kock, så allt lagas från grunden. Måste fundera lite hur jag ska göra....
Låter som ett toppen dagis ju...
Själv är jag nöjd med 18tim som dom verkar ha haft på fjällen länge, önskar bara man själv fick välja dagar!!! Så man kunde parera med öppnis, tycker det är superviktigt med öppna förskolan...Och ha dom hemma på loven känns bra är ju sista gången dom kan va det sen är det heltid som gäller och ingen lyx med att vara hemma på lovdagar så man får passa på nu när jag är föräldraledig...Sen hade jag inte velat ha dom på dagis när jag ändå är hemma..Lite behöver dom leka av sig men på lov kan dom gått vara hemma.Tycker mer synd om André för han är så stor att leka med kompisar är mkt roligare än vara med familjen så då kan det va lite tråkigt med 10 veckor lov men är ju som sagt bara nu!!!!!