• Marina

Järfällaföräldrar 5

Tip hör av dig så fort du vet om det stämmer för det hade varit toppen för jag kommer inte lämna liam på loven eftersom jag måste ha André hemma då!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

1975 va skönt jag är nämligen lite kräsen på dagis, hade ett underbart dagis till André väldigt stabil personal (är så viktigt) är det frivilligt med loven och timmarna?? Undrar mest jag lär nog ändå vilja ha han hemma på loven eftersom jag har André hemma då!!Kul om du ska skola in honom!!!

• Marina

1975 jag menar om man själv får välja att man har barn där på loven men då bara 15 tim i veckan eller hemma på lov och 18 tim i veckan...

• Marina

Disan jag vet vad jag mena är om man får välja 15 tim i veckan och ha dom där på loven eller 18 tim och ha dom hemma på loven...

Vem är så korkad rent ut sagt att man går med på att ha sina barn hemma väldigt många timmar på loven för att få BARA tre timmar i veckan????? Låter som en väldigt dålig deal för ALLA föräldrar men bra för dagis!!! Fattar verkligen inte vem i föräldraråden som kunnat gå med på detta...

Dom enda föräldrar som det gynnar lite är dom i min sits som ändå tänkt ha Liam hemma eftersom André inte får vara på fritids på loven!!

Men då ska man väl inte längre betala på sommaren för det kriga vi med kommunen om förra sommaren och tillslut ändra dom sig och förstod oss och klart vi inte skulle betala vilket vi först skulle..Alla andra månader får man betala oavsett lov men sommaren som är 10 veckor slapp vi...

• Marina

1975 Tack men som sagt jag lär väl ha honom hemma ändå pga André men kul att veta om det är frivilligt eller hur det fungerar på sommaren med fakturan...

Hur skolar ni in barnen???

• Marina

Va bra för jag har väntat på det {#lang_emotions_laughing}... Ska bli skoj har ju som sagt aldrig hört ngt om blå..

• Marina

Låter jättebra men det känns väldigt bra med blå, är så skönt att äntligen veta, egentligen ville jag ha gul endast för att Liam skulle få gå med en kompis men det gör inget jag är nöjd..Tack för all info

• Marina

Jag la ut min fina teutonia vagn på blocket kl fem idag och nu är den såld {#lang_emotions_laughing} väldigt bra men lite sorgligt älskar verkligen min vagn!!!!!

• Marina

Bt hahahaha ja det kan jag Disan... Hur gick det i torpet?? Har ni haft det bra???

• Marina

Matglad man betalar väl för alla lov förutom sommaren 10 veckor eller har det ändrats nyligen för då har jag missat, för hittills har vi betalat varje månad förutom sommaren..

Bt Va bra att ni haft en bra helg!!!  Och va kul att du känner så med din familj, helt ärligt så trodde jag vi skulle må sämre efter Isa eftersom det skulle bli så tufft men vi har det nästan bättre än nånsin på alla fronter!!! Inte för att jag nånsin blir nervös när det gäller oss, vi kan ha det riktigt skit men klarar ändå alltid ut det, har redan gått igenom ALLT tänkbart i ett förhållande och det har bara härdat oss!!!

BT Försök tänka ut lite roliga ställen så kan vi prata igenom och kanske bestämma ngt på lördag!!!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5