• Disan

Järfällaföräldrar 5

flurran: Du måste ta hand om dig själv också, det är jätteviktigt. Är Luke grinig och ledsen när han är sjuk så kan du faktiskt låta honom vara en liten stund för att t ex laga till lite lunch till dig själv. Det dör han inte av, även om det kanske låter så! Om mamma inte mår bra, kan mamma inte vara bra.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

Maya är nog lite sjuk ändå... Känns varm, men utan feber, trött som tusan, vill bara sova, annars gnäller och skriker hon.

Blir hemma idag och kurerar.

(Utöver dagisbesöket alltså)

flurran: Vad skönt för dig!!!

• Disan

marina: Hon brukar ju sova ungefär 3, 5 h, som schemat "begär" eftersom det är som mål att hon skall sova 12 h per natt (vilket hon också gör iofs, sedan vi började med denna metod). Igår sov hon dock inte alls mycket, ville liksom inte! Men ju äldre de blir desto mindre sömn behöver de ju... När Ronja var i den här åldern (ngn vecka äldre) sov hon ungefär 3 h, en på fm och två på em. Minns det som det vore igår!

• Disan

Nu ringde de från dagis: Ronja är sjuk och skall alltså hämtas. Då får vi inte besöka Korallen!! Men de lovade att vi får gå dit en annan dag.

Då är det säkert så att Maya är sjuk på riktigt, även om det inte är så allvarligt. Jag lyckas knappt väcka henne för matning... Hon bara sover och sover!

Imorgon hade jag ju tänkt att åka till centrum och köpa presenter till kalaset vi skall på på lör och lite annat smått och gott som behövs. Nu blir det alltså ingenting, åker inte dit med Ronja OCH bebis, det blir för mkt... När skall jag hinna med allt nu då?? *Grrr*

(Jag vet, men lite ego får man vara ibland!!)

• Disan

Fler som sovit dåligt?

Nähä...

Ronja, stackars sjuklingen, ville sova med oss och det är hopplöst! Jag KAN verkligen inte samsova med henne, eller med ngt barn alls tror jag... Jaja, hon sprattlar som en fisk och jag har legat vaken och försökt att sova... Sedan kl tre i natt har jag mer eller mindre varit vaken.

Hurra!

Idag skall jag dock försöka ta mig till centrum med barnen, Ronja kändes inte varm alls när jag gick upp ur sängen, även om hon inte är frisk.

• Disan

Kan tyvärr inte följa med ngnstans.. 

• Disan

mirix: Håller med flingan, MEN samtidigt är det ju inte så farligt att hon blir helt kladdig, jag tycker ändå att barnens lycka går före Beroende på hur fin restaurang man är på Nej, men försök att ge mindre kladdiga saker t ex till middagen om ni tycker att det är jobbigt.

Glöm dock inte att det är jättebra att hon visar intresse för vanlig mat!!

• Disan

misses: Kul med sonen!! Så skönt att höra att det glider på liksom

sanna: GRATTIS till lille killen!!

• Disan

Tog mig iväg till Jakobsberg idag, men BÅDA barnen helt SJÄLV Vilken upplevelse! Haha, nej men det var kul, provade kläder och hade mig och Ronja var skitsur över att behöva vara instängd med mamma i ett provrum Men allt gick toppen och båda var ganska snälla så jag gör det gärna igen, men inte imorgon kanske...

• Disan

flingan: Jag vet!! *stolt* Hur hade ni det igår?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5