Bugaboo Bee tråden nr 3
Här pratar vi Bugaboo Bee...Visserligen finns en superb Bugabootråd, men vi vill _bara_ prata Bee
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37087832.html
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html
Här pratar vi Bugaboo Bee...Visserligen finns en superb Bugabootråd, men vi vill _bara_ prata Bee
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37087832.html
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html
ska också reklamera min bee nu i veckan...
Från en annan tråd: (av Noas mamma)
"bromsarna är känsliga, brukar räcka med att man sköljer av vagnen och ev. smörjer upp dom. grus och annat skrot hamnar tyvärr lätt i "gängorna" vilket gör att den bara tar i bland och ibland inte alls på ena sidan osv.
de här med glidande handtag fick jag erfara tyvärr kan jag ju oxå erkänna att när jag efter 1a chassit fick en riktig genomgång på hur man skulle fälla ut vagnen så kan jag erkänna att ja jag hade gjort fel och ja de va nog egentligen mitt fel att vagnen gled. det är nemnligen så här att när man fäller ut vagnen får man absolut inte dra i handtaget. utan man ska sätta foten mot bromsen och "sparka" ut vagnen. på samma sätt som killarna gör i början av den där hel galna filmen om been på bugaboos hemsida. gör man på rätt sätt så slipper man hålla på och krongla med been som får glidande chassin.
sen visst absolut finns säkerligen dom chassina som glider ändå. men då är de iallafall ett produktions fel och inget man själv har gjort. och om jag har fattat de rätt så lessnade bugaboo ganska så hårt på att få in en massa trasiga chassin som kunderna själva har dragit sönder. därav skulle dom reklamerade chassina skickas tillbaka till bugaboo för koll. detta gjordes med mina första 3 chassin just för att se om jag var berättigad ett nytt chassi eller inte. hur vida man gör så i dag de kan jag inte svara på."
Så var silikonspray äntligen inhandlat efter att bromsen har krånglat en lång tid... En dusch med varmt vatten följt av sprej och vagnen är som ny
har mailat om selen och nu fått detta svar efter drygt ca 2 veckor, så det verkar ju lovande =)
Dear Therese,
Thank you for your message to Bugaboo.
I apologize for the delay in answering you. We have been quite busy.
I?m sorry to hear that you are experiencing problems with the harness system on your Bugaboo Bee. It is correct that we can send you a replacement set, which is a bit longer than the original one, free of charge.
In order for me to do so, please provide me with the following information:
-serial number (7 or 14 digit number, starting with ?0? or ?1? and based on a sticker on the chassis)
-proof of purchase (copy of the original receipt or bank statement)
As soon as I have these details, I will place the service order for you. The delivery time is 5-6 working days to the address you have provided.
I hope I have informed you sufficiently and I look forward to hear from you.
Vilken skötväska passar till Been, eller kan man ens ha en skötväska på en så lätt vagn?