• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Leo och Elliots Mamma
    Shoegirl skrev 2009-05-04 10:58:03 följande:
    Men sambon stryper mig om vi har 3 buggor hemma
    Samma här
  • Senap
    Leo och Elliots Mamma skrev 2009-05-04 11:17:37 följande:
    Samma här
    Då måste det ju vara normalt! {#lang_emotions_tongue_out}
    My sugar is raw
  • Leo och Elliots Mamma
    Shoegirl skrev 2009-05-04 11:20:31 följande:
    Då måste det ju vara normalt!
    Exakt
  • Amelie

Hej!

Funderar på att köpa en Bugaboo Bee. Tanken är att det ska vara en sommarvagn, men vi är inte bara inne i stan och kör vagn, det blir en och annan skogsväg också. Ni som har Bee, vad rekommenderar ni? Fungerar den i lite terräng (gräsmattor, skogsvägar mm?)

Fungerar den alls i snö, inne i stan när det är plogat?

Har alla problem med bromsarna och handtagen?

Ska i alla fall åka och kolla lite på vagnen idag...

• Stargirl
    Amelie skrev 2009-05-05 09:37:03 följande:
    Hej! Funderar på att köpa en Bugaboo Bee. Tanken är att det ska vara en sommarvagn, men vi är inte bara inne i stan och kör vagn, det blir en och annan skogsväg också. Ni som har Bee, vad rekommenderar ni? Fungerar den i lite terräng (gräsmattor, skogsvägar mm?)Fungerar den alls i snö, inne i stan när det är plogat?Har alla problem med bromsarna och handtagen?Ska i alla fall åka och kolla lite på vagnen idag...
    Jag tycker Bee funkar bra på vanliga vägar, gräsmattor och grusvägar. Oplogad snö (särskilt kramsnö) är svårt men tillplattad snö unkar ju bra. Det är ju ingen terräng vagn men fungerar i vardags användning för oss.
    Vi har haft våran nu i snart 1,5 år och den funkar fint. Har inte haft problem med varken broms eller handtag.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • ami
    Amelie skrev 2009-05-05 09:37:03 följande:
    Hej! Funderar på att köpa en Bugaboo Bee. Tanken är att det ska vara en sommarvagn, men vi är inte bara inne i stan och kör vagn, det blir en och annan skogsväg också. Ni som har Bee, vad rekommenderar ni? Fungerar den i lite terräng (gräsmattor, skogsvägar mm?)Fungerar den alls i snö, inne i stan när det är plogat?Har alla problem med bromsarna och handtagen?Ska i alla fall åka och kolla lite på vagnen idag...
    Vi har haft vå i snart 1 år. Mini blir 3 till sommaren. Vi bor inte heller i storstan, går en del på grusvägar, gräsmattor etc. Funkar bra på alla underlag bara det är någorlunda platt o hårt. Vi har aldrig haft problem med den. Kan verkligen rek den.
  • Amelie

Tack för svaren Ami och Stargirl, det låter ju positivt. Jag var och kollade på vagnen nu i eftermiddag. Den är ju väldigt smidig att köra (någon som provat dra den uppför någon trappa?), men den kändes lite racklig. T ex fungerade inte låsningen av framhjulen på demo-exet. Hmmm....
    Det lutar i alla fall åt att köpa en, är jättesugen... en gul kanske...

• Stargirl
    Amelie skrev 2009-05-05 17:08:22 följande:
    Tack för svaren Ami och Stargirl, det låter ju positivt. Jag var och kollade på vagnen nu i eftermiddag. Den är ju väldigt smidig att köra (någon som provat dra den uppför någon trappa?), men den kändes lite racklig. T ex fungerade inte låsningen av framhjulen på demo-exet. Hmmm.... Det lutar i alla fall åt att köpa en, är jättesugen... en gul kanske...
    Jadå, uppför en trappa funkar fint. Vissa ramper är dock för breda. upp för ett par trappor fungerar utan problem. Jag har ALDRIG låst hjulen på min Bee vet hur man gör men det behövs inte.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • hedvigsmamma

Tycker inte been funkar i snö och slask. Har man ett lite äldre barn funkar det att skumpa över en gräsmatta men den är inte fjädrad så det blir rätt stumt. Upp för trappor är den som vilken vagn som helst. Det underlättar att den är lätt.

Vi har haft stora problem med bromsen och glidande styren. Är inne på tredje chassit nu. Tycker mycket bättre om cameleon. Det stora plusset med bee är hur snabbt och enkelt den fälls ihop. Inomhus i tex gallerior är den mycket lättkörd.

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3