• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Tezzan1981
    hedvigsmamma skrev 2009-05-05 19:31:05 följande:
    Tycker inte been funkar i snö och slask. Har man ett lite äldre barn funkar det att skumpa över en gräsmatta men den är inte fjädrad så det blir rätt stumt. Upp för trappor är den som vilken vagn som helst. Det underlättar att den är lätt. Vi har haft stora problem med bromsen och glidande styren. Är inne på tredje chassit nu. Tycker mycket bättre om cameleon. Det stora plusset med bee är hur snabbt och enkelt den fälls ihop. Inomhus i tex gallerior är den mycket lättkörd.
    den har ju fjädring på varje hjul?! individuell dessutom
  • Tezzan1981
    Tullemi skrev 2009-05-05 18:14:36 följande:
    Ska Bee'n låsa sig på framhjulen???
    om du vill ;)
  • Tullemi
    Tezzan1981 skrev 2009-05-05 19:36:15 följande:
    om du vill ;)
    Nu känner jag mig helkorkad ju . Vad menar du med "om du vill"? Bee's broms är väl endast för bakhjulen?  ........vänta, nu fattar jag *harkel*....du menar om man låser dom i ett fast läge så klart .
  • straw2008

Man kan LÅSA framhjulen, måste varit så ni menade eller?

VA VA kan man ställa fjädringen på alla hjulen ? Hur fasiken då ??

• Tullemi
    straw2008 skrev 2009-05-06 08:46:53 följande:
    Man kan LÅSA framhjulen, måste varit så ni menade eller? VA VA kan man ställa fjädringen på alla hjulen ? Hur fasiken då ??
    Ja, låsa framhjulen handlade det om, men jag fick för mig att det handlade om att BROMSA framhjulen .
  • s v e a

Nu har jag fått svar av bugaboo (det tog några veckor) och dom ska skicka en ny sele till mig. Enligt bugaboo ska den även vara längre??

rapporterar när den(om den kommer)

• straw2008
    Tezzan1981 skrev 2009-05-05 19:35:40 följande:
    den har ju fjädring på varje hjul?! individuell dessutom
    Är du säker på att Bee har fjädring på alla hjul??
  • Tezzan1981
    straw2008 skrev 2009-05-07 16:37:17 följande:
    Är du säker på att Bee har fjädring på alla hjul??
    100 %.
    böj dig över vagnen och tryck så känner du. och ser, silverfärgade fjärdrar. oberoende av varandra
  • s v e a
    Amelie skrev 2009-05-05 17:08:22 följande:
    Tack för svaren Ami och Stargirl, det låter ju positivt. Jag var och kollade på vagnen nu i eftermiddag. Den är ju väldigt smidig att köra (någon som provat dra den uppför någon trappa?), men den kändes lite racklig. T ex fungerade inte låsningen av framhjulen på demo-exet. Hmmm.... Det lutar i alla fall åt att köpa en, är jättesugen... en gul kanske...
    gjorde ni rätt när ni försökte låsa framhjulen då? Dom ska ju såklart fungera, speciellt på ett demoex som ska sälja vagnen! Själv har jag dock bara låst mina vid ett tillfälle tror jag...
  • Amelie

Jo, jag tror det. Hon som visade lyckades låsa hjulet på en sida men inte på den andra sidan... rackel! Men vad gör man inte för att få ha sin lilla prins vänd mot sig i en lätt vagn...

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3