• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

jag har besluts ångest.... i morgon tänkte vi börja på babysim i nora..jag har gått ner 2000kr /mån i f-penning och baby simmet går på 500kr och sedan bsaäng avgift 150kr och sedan bensinpengar ..det e 5 mil dammanlagt fram och tillbaka och simmet e 20 ggr...bensin pengar blir då 1000kr för alla ggr alltså...1650kronor ...ska amn hoppa över eller är det något dom har nytta av hela livet att ha gått på babysim..max älskar vatten och har inget behov av att vänja sig häller... nån som kan hjälpa mig att ta beslutet om vi ska börja eller inte`?

• Brodsmulan

Johanna.. jag har aldrig gått på babysiom, men när jag ser på Pernilla & Patrik hur mycket bara den lilla tiden gör för dem och Malva.. de går varannan gång och det är hennes alldelens egna tid så ser jag det som något väldigt positivt.
    Men annars kan du ju faktiskt ta näst bästa, varför inte simma själv med Max i Linde bara? Tror de håller på med ombyggnation i Linde för att kunna lägga upp babysim faktiskt, ring och hör med dem.. det sa de före semestern iallafall, är ju att de måste ha tempererade bassänger. Men jo, min åsikt skulle nog vara att det är värt pengarna.

• englamax

ja jag får nog dåligt samvete om jag inte går...för det e juh det att då gör vi juh nåt för bara hans skull..känns skönt på nå vis..och han äälskar att bada..men får dom ut nå speciellt av babysim som dom har med sig rästen av livet eller? ..ja om du förstår hurjag menar?

• englamax

(min syster va tillsammans med patriks lille bror Dan för ett par x antal år sedan ...där ser man va världen e liten iblan )

• englamax

perilla fryktberg?.....nu vart det många inlägg!

• Peand

Englamax - Svårt dilemma. Jesper gick aldrig på något babysim och lärde sig simma ganska tidigt iallafall. Vissa säger att de har nytta av det hela livet, medan andra håller inte med.
    Du vet ju varför jag inte går med Jonas. Jag har i stället tänkt att besöka badhuset med jämna mellanrum så har får bada där och bli van vid vattnet. Huvudsaken är att man lär dem att inte vara rädd för vattnet.
    Men hade det varit på en bättre tid, inte så dyrt och här i Linde hade jag gärna gått - om inte annat för att ha en fast tid. Krävs disiplin att ta sig till simhallen 1 gång i veckan.

Tror tyvärr inte att mitt svammel kanske hjälper så mycket. Men går du inte på babysim så ses vi kanske i simhallen....

• englamax

jo jag fick ut en hel del av ditt "svammel" ..nej men dom överlever juh utan men jag har så svårt att bestämma mig..det e juh ekonomiskt det kommer kännas... e juh en bit och så kostar det juh en del...ja jag kommer ligga och grubbla hela natten ...får se i morgon bitti hur vi gör.....men nu har jag hört argument för och argumen att dom klara sig utan...tack så mycket*

• Brodsmulan

Johanna, japp frykberg.. de går på Lördagar, samma som Jenny
    Om de har nytta av det eller inte kan jag inte svara på.. men däremot kontakten mellan förälder barn blir ganska så fin, det är väl ganska positivt.
    Jag gick på kyrkis och en speciell baby/barn sång när mina pojkar var små och det är något de upplevt som positivt när man pratar med dem idag.. som något de tyckte om.

• englamax

ja vi i familje gruppen får väl boka en dag i veckan vi badar med dom sen...vore kul....vi kommer inte göra annat änn umgås i veckorna..fika , simning och man vet alldrig va mer som dyker upp

Svar på tråden LindeMammor05