• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Brodsmulan

Godmorgon Jenny.. hur är det?
    Kopiera du listan och lägg in din lilla Levina gillade sessan hoppgungan? Ser lite smått skeptisk ut på bilden *s*

• MaLevi

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11------------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02

Godmorgon Cissi! Undrade just var du hade tagit vägen. Träffade Pernilla och hon sa att det snart var dax för dig så jag trodde du var på gång in
    Jo, allt är bara bra här. Ska in till Linde alldeles strax med bussen. Ska göra en heldag i storstan Levina gillade hoppgungan men hon bara stod där förvånad Synd bara att vi inte har en hemma (Det var kort från besök i Finland hos släktingar) Men jag skulle väl inte få hänga upp en för sambon, det kan ju bli hål i taket

Hur står det till själv? Allt väl där uppe i skogarna?

• Linnea och Vilma

Hej på er!

Hoppas eran dag har börjat bra där hemma i lyorna!
    Själv vaknade jag kl 8:45 idag av att Linnea fortfarande låg och sov i sin säng!
    Jag vart chockad!! hehe annars brukar hon vakna runt 7 varje morgon.. men det är aldrig dåligt med lite sovmorgon!

Tyvärr kan vi inte följa med och fika med er.. *besviket*
    Det hade verkligen varit jätte roligt att träffa er alla..! Men jag måste sitta på trafikskolan hela dagen och plugga inför teoriprovet..
    Men vi kommer nog till nästa fikaträff..!

Allt bra med alla annars? och barnen?

• Brodsmulan

Jenny.. jodå, inte är det långt undan, lär nog inte bli några 40v här inte som det känns nu, men någon vecka till skulle ju inte göra nått men å andra sidan så skrutt nyfiken man är nu då på lillkillen. Just nu är det bara rätt jobbigt med alla förvärkar, men bara sängkläderna i tvättmaskin stannat så ska jag hoppa in i duschen och se om det stannar av annars kanske det får bli en tur in till Örebro och se om vi får ut bricanyl och kolla hur pass påverkat det blivit.

Men du, kolla på Tradera.com eller Blocket.se det finns ju sånna med karmsaxar, alltså som du sätter ovanpå dörrposten då behöver du inte göra hål i taket. Stora grabben min va helsåld på den när han va liten, hoppade värre än en kanin, den lilla han va mer för att gunga i den, men just att de kan röra sig fritt brukar vara uppskattat, de kan stå och samtidigt röra armarna

Har precis varit jätteduktig och monterat ihop/upp vagnen.. så liten å smidig men ändå lite stum, fast kanske ger sig närm an gått ett tag med den, men så nöjd med priset, bara 2000:- för vagn, täcke/kudde regn/mygg skydd.. lagom billigt

• englamax

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Druvan(jessica ? lindesberg)-------------------Kevin 22/6 vikt? längd?
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11------------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02

• englamax

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin

Leolina: så hon reagera på sprutan...ja får se om maxen gör det men det gick bra förra gången. hm skumt med blås ljud. men åhhh va gott och käka på wokhouset har inte gjort det ännu men brukar äta på kina och det e juh sååå gott* ja hoppas du får vagnen såld så du kan köpa en ny!

Neas mamma: va skönt att du fick sov morgon...jag får sovmorron varje dag ..max sover från 21 på kvällen till 10-11 dagen därpå (äter kl 3 och somnar om) så när jag ska göra något behövs planering dagen innan för vi sover som grisar på förmiddagen ...idag vaknade max 11:30 va synd att du inte kan komma ppå fika..men det blir fler gånger allt bra annats?

Brodsmulan: Snygg vagn du har inhandlat..."billigt" vart fick du tag på så billig och snygg vagn?

• Brodsmulan

Johanna.. www.babystugan.com det lönar sig att springa runt på nätet och leta på massa ställen Ministar heter vagnen. Japp, är skitnöjd.

• Druvan

EnglaMax; Jag är 30 år och Kevin vägde 3600 gram och var 52 cm lång.

• Druvan

Jag kanske tar med en kompis som har en son Filip på snart 10 mån till fikat på Tis om det är ok!

Svar på tråden LindeMammor05