• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11------------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02

• englamax

alla som e fika sugna lägg till er på listan här nedan....

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    EnglaMax med Max

• englamax

alla som e fika sugna lägg till er på listan här nedan....

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)

• englamax

Peand: ja det e tur för dig att du äter camebridge så många träffar som du e på*hahaha... men det ejuh kul att bara träffas över en koppkaffe(för min del te) som du säger och snacka lite*

• Brodsmulan

Fikan funkar inte för mig just nu, har dels ul den dagen och sen sliter jag håret med en rapport och en omtenta just nu nå'n av er som är duktig på sekretess??? avskyr det och kommer åka på de frågorna, men får hoppas att resten går bättre. Har frågor rörande hur man får inhämta information om klienter, alltså en soc sekreterare och rent generelltk an jag svara men inte när de preciserar med föräldrar, tidigare psykolog, nuvarande psykolog och om klienten är över/under 18år. Nå'n som kanske kan hjälpa?

Petra.. jo, visst är det skönt när man kan hålla ner tiderna, mina har gått som mest 24h/v men speciellt den stora är en riktig dagis/fritids unge, har lite problem (ej diagnos men liknande adhd problematik och besväras av affektanfall) så tempot funkar för honom.. även om det blev lite för mycket också till en början.. han fick problem med att hålla tätt ett bra tag och det påvisar ju oro, märks tydligt nu också för det har kommit tillbaka nu under sommaren, men nu är det ju lillebror som gör honom orolig och det kan vi ju tyvärr inte underlätta. Men tråkigt var det när han började på dagis, blev torr redan under 2år, började på dagis vid 3år och direkt fick problem fram till han blev drygt 4år och sen dess ganska mycket nattetid men det gav sig vid 6år men tyvärr tillbaka nu då, men bara lillkillen är född tror jag det släpper av, inte lätt för dem att förstå heller.

Funderar på om ni vet någon sida där man kan beställa sagor på cd, alltså sånna med bok, eller kassetter?

• Peand

Brodsmulan - det din familj har gått igenom är ju inte lätt för en vuxen att förstå än mindre för ett barn. Så det är ju inte konstigt om det blir lite problem. De "små" tänker så mycket och det är ju inte alltid de vill eller törs säga något till mamma och pappa. Vet att Jesper flera gånger har valt att hålla saker han undrar för sig själv. När vi väl har fått det ur honom säger han att han inte vågade fråga eller säga något för han var orolig att såra oss....Och då är vi så lyckligt lottade så att det inte har varit så tunga saker. Men de tänker och filurar så dessa barn.
    Kan tyvärr inget om den typen av sekretess utan håller tummarna för att någonanna kan hjälpa dig.

Englamax - klart att Max fixar sprutan så att ni kommer på fikat. Den solstrålen kan väl inte ge vika för en liten spruta.....

Lägger till mig på fika listan

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper

• englamax

peand. nej jag hoppas det går bra men man vet juh alldrig med biverkningar..men förhoppningsvis så blir det inga* ..idag har max inte gjort annat änn sovit känns det som..kan va skönt ibland

• Druvan

Englamax: Lägg till mig på listan över Lindesmammor Kevin 22/6-05.

Sedan anmäler jag mig preliminärt för fika på wiener 30/8 Kl. 14.00

• leolina

Malva fick sin 1 års spruta igår!
    O sen var det till att grina hela kvällen...det brukar hon aldrig göra,så det måste ha varit sprutans fel,..konstigt nog sa hon ingenting när hon fick sprutan,bara tittade förvånat!
    Läkaren upptäckte ett blåsljud på hjärtat så vi ska tebax om några veckor o lyssna igen,antagligen inget farligt trodde dom...det var ganska vanligt o växer kanske bort eller märks bara om man har feber!
    Idag ska jag äta på wokhouse.gott.....sen kanske jag ska sälja vagnen...bara ett problem....jag får inte ihop den längre....kan inte!!!Hoppas Jimmy klarar det!
    Ha det alla Lindetöser!

• MaLevi

Godmorgon!

En vedevågare som hittat hit till tråden, med lite hjälp från englamax

Kul att det startades en tråd för oss lindebor

Ska försöka läsa ikapp, ska man bara kopiera listan och lägga till sig?

Svar på tråden LindeMammor05