• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Peand: Visst är det jag! Ganska komiskt att vi sitter alla tre och pratar och sen visar det sig att vi alla är ifrån samma lilla by
    Jag kanske kan hänga på dig på din runda någongång.

Jag börjar studera lite små kurser med början på måndag. Så än så länge vågar jag inte boka upp mig för mycket. Får schema och allt på måndag. Annars så kanske man borde ut och röra på sig iaf 1ggr per dag Vi är alldeles för mycket inomhus!

Välkommen hit smindy!!!

• Peand

Äntligen sover "alla" barnen och maken är i garaget - mysig fredagkväll?????
    Hur som helst ger det mig tid att sitta här och det lider jag inte av....

Mysan - Ja, visst är det komiskt! Världen är liten!
    Visst får du hänga med runt byn. Kommer köra mina "race" tidigt på morgonen men tar gärna en lite extra tur senare under dagen när det passar dig. Är flexibel och kan oftast, eftermiddagarna har jag dock Jesper hemma men han är pigg på att cykla när jag går om han inte är och leker med en kompis.

Har du sett träffarna här i Vedevåg som ska börja? I så fall har du tänkt att gå? Jag har ingen aning om vad det innebär men med lite tur kan det ju vara en chans att träffa andra mammaledig, eller också är det inget att ha! Vet inte vad jag ska tro!

• MaLevi

Peand: Hur tidigt är tidigt på morgonen för dig?!?! Vilka träffar? Menar du träffarna på onsdagar på torget 14-16? Typ kyrkis?

Nej, nu ska jag krypa ner under mitt varma täcke och sova. Är helt slut, har gått runt i Linde hela dagen och sen varit på födelsedagskalas hos en kompis. Imorgon upp tidigt för babysim, kl 8 om inte tidigare beroende på när tösen vaknar och sen är hela dagen inrutat med saker, babysim, noramarken, fira sambons bror som fyllt 40 år, ikea, bra väder=byte av vindskivor på huset...puh...
    När ska jag hinna läsa min Harry Potter?!?!

Godnatt på er!

• englamax

peand: hahaha.... fika.... det e kanon att du inte bara sitter hemma iaf ..känns som jag gör det oftast.

Mysan: härligt att du och peand har hittat varandra här...måste va skönt att få kontakt med nån mer från byn. såg att du ska till ikea i morgon..kanske vi ses ..ska in och handla lite på marieberg oxå..kläder och mat barnstol och sedan willys...nora marken tar vi på söndag när vi ändå e inne på babysim* du ser ut att ha fullt upp i morgon du!

Leolina: grattis till såld vagn..man vet alldrig när man ska försöka göra sig av med nått hur det går .... va kul att du fått en ny vagn nu då! får du ut på nora marken och visa upp den

* VÄLKOMMNA Krissy81 och Smindy *

****GOD NATT ALLA LINDEMAMMOR****

• englamax

Och så släpar jag med mig fika listan... ni som e fikasugna hoppa på här:

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin + kompis med filip

• Peand

Fortfarande vaken men sängen roppar.....

Mysan - Tidigt och tidigt, Jesper börjar skolan vi 8 och jag brukar gå direkt efter det. Har hittat en runda genom byn och ut på grusvägar som tar ca 1 timme. Kör med radio i öronen och lyssnar på mina favoriter Roger, Titti och Fylking på RIX morgonzoo. Så roppar du och inte svarar så vet du varför, och ni andra som ser en "galnig" som går och skrattar för sig själv genom Vedevåg vet numera varför.
    Ja, jag menade det på onsdagar. Vet du något om det? Det vore ju skönt och bekvämt att göra något här i byn också... Annars har jag skickat in till Kyrkis i stan, men det vet man ju inte om man kommer med. Har hört att de har nekat folk som ringt för att anmäla sig...
    Det är sjukt att det inte finns något typ en öppen förskola här i stan! Dåligt!!

Ja, ni får ha det så bra på Marieberg och IKEA och med allt vad ni nu skulle göra. Hoppas att det är drägligt med folk. Själv ska jag mota in maken till Linde för att titta på en kostym. Fick reda på idag att vi ska snart på bröllop - hurra!! Sedan ska jag och Jonas vara alldeles själva hela lördag och söndag. "Storpojkarna" ska till Eskilstuna på någon bildelsmarknad. Går hellre på Noramarken - så vi ses kanske på söndag Johanna!

Natti, natti

• englamax

idag var det inga morgon pigga mammor här före mig iaf vart inge marieberg för oss idag...max krongla hela natten så vi e helt slut idag..får åka in nån dag nästa vecka...och så måste vi plocka ur max blivande rum för nu ska det bli stor renovering där inne..så svårt att välja tapeter bara* kan tänka mig att ni e på nora marken? nej nu ska jag gå och käka frukost "hungrig som en varg" ha det bra där ute!!

• Peand

Englamax - vad jobbigt att Max krånglar på natten. Men se det så här, Marieberg helgen efter lön brukar inte vara någon hit. Mitt i veckan brukar vara bättre, mindre med folk.
    Ska snart pussa de stora pojkarna hejdå när de åker till Eskilstuna och sen ska jag och Jonas åka in till mamma och frossa i resekataloger. Det börjar nog dra ihop sig till bokning... Men jag gör nog som strutsen och stoppar huvudet i sanden ang pengarna jag måste hitta så jag kan betala resan. Men allt löser sig nog tillslut.

• englamax

Peand: jo det har du helt rätt i...fick städa i dag i stället=( farmor kom och hämtade max så nu har jag städat så det ryker om det...men nu har jag tagit en liten paus ...ja va härligt att åka utomlands och utan barn ..bara sig själv att tänka på ! hur länge hade ni tänkt vara borta då? va det dina föräldrar som bor i rya? ja det ordnar sig alltid..du får helt änkelt ta dig råd...på nå vis allt lugnt hos er annars?

• englamax

Smindy- jo jag fick se att dom hade lekrum när vi var där i onsdags..det e juh kanon för er med större barn. hahaha..ja det låter som att det kan ha varit aningen pinsamt* jakob va så liten när jag va på hans avdelning så det förstås att han inte kommer ihåg mig..det kommer och går så mycket vikarier där så. vet du ifall dom behöver nå persolnal på helger på Nordic lunch drift AB? jag bor ju precis brevid och skulle vilja jobba lite på hälgerna så man får ihop några kronor mer änn föräldrapenningen! allt bra?

Svar på tråden LindeMammor05