• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Englamax: Visst har jag haft fullt upp Och det är alltid roligt att hitta folk från byn Det känns inte så ensam då... Så ni babysimmar på söndagar, vad tycker Max om det?

Vi gjorde första dyket idag och Levina var redan sur och grinig när vi gick i så det blev bara skrik och gråt när ledaren gjorde dyket men det positiva är att hon har kvar reflexen Vet inte vad det är med Levina idag, inte samma Levina som igår..hm.. Hon bara sover och sover. Och så äter hon lite

Peand: På onsdagar så har de slagit ihop asylsökande och kyrkis, antagligen för att det ska bli mer folk. Men när jag ringde så sa hon att hon kommer vara där kanske 1 ggr per månad och ha sång eller lek annars är det andra som håller i det. Men det kommer inte att vara så organiserat som det är i Linde. Jag ska nog pallra mig dit första gången bara för att se vad det är. Ska vi ta sällskap? Känns bra att ha någon med sig...

• englamax

Mysan77 - på söndag börjar max på babysim så vi får se när det blir dykning..hur många gånger tar det innan dom får dyka? max älskar att bada så det här kommer han nog gilla.
    e hon trött efter simmet kanske? hm...

• englamax

Leolina - hur gick det förästen att köra tvilling vagn på marken? ...för det va väl det du köpte igår? handlade du nå mer kul på marken?

• MaLevi

Englamax: Vi har badat tre ggr men då var ledaren sjuk förra ggr. Vi skulle ha haft dyket den 2 ggr med ledare...hm..rörigt Hoppas du förstår.

Jo, trött efter simmet kan det vara. Det brukar hon vara men de ggr hon varit och badat har hon varit glad och vaken emellan sovpassen. Nu ligger hon bara på filten och vill inte vara där och leka annars sitter hon bara och myser iknäet eller äter... Har hon inte bröstet i mun vill hon ha nappen. Precis som hon är på gång att bli sjuk *hoppas inte* Snart börjar kyrkis och allt... Ja, vi får se om det är annorlunda imorgon. Ha det bra!!! Nu ska jag inte sitta mer här utan göra lite nytta annars somnar jag vid datorn

• Peand

Englamax - Jonas har én av sina sämmre dagar idag och är bara trött och gnällig men vill inte sova. Har uteslutit mat, blöja och börjar starkt fundera på att ta febern. Man blir frustrerad när han inte brukar vara så här...Typiskt att jag och han är själva hemma ett dygn nu!
    Japp, det är min pappa med fru som bor i Rya. Mamma bor inne i stan.
    OCH resan är nu bokad och klar.31/1 2006 åker vi en vecka till Tenerife bara mamma och jag. Ska bli sååååååå skönt. Ser hur jag ligger på en solstol med en god bok och bara njuter av solen.

Måste ta han om skrikisen innan han förgås. Ansikts färgen har ändrats från svag rosa till illröd och ljudnivån är väldigt hög här hemma nu.
    Återkommer senare - när han sover - hoppas jag.

• leolina

det gick jättebra med vagnen på marken...tror jag ....det var min lillebror som körde hela tiden...fick inte ens prova den.....handlade loss ordentligt.....korv,chips,godis,2 mössor,vinterkläder till Lucas,polis t-shirt mm.Längtar till Lindemarken...är det den 16 i år? ha re!

• englamax

MYSAN 77 -ok...va häftigt det måste va när dom dyker..men jobbigt om dom blir ledsna då måste man känna sig elak??

"Hoppas det inte e sjukning på gång" håller tummarna att det inte e det....

Peand :ja det va typiskt att han bli gnällig när du e själv och hade tänkt att ha lite mysigt för er själva kanske? ok dom bor inte tillsammans alltså...din mamma verkade va jätte rar av det lilla intrycket jag hann snappa upp " JIPPI" för dig...riktigt avis bli jag..gud va härligt..då hsr du nått att se fram emot nu då!! ja en vecka e väl lagom (tycker väl pelle åtminstonde ).....hoppa det bli bättre me jonas så du inte får va uppe 50 ggr i natt...skrutten.

leolina- ja just det ..magnus , max pappa känner igen din bror ..gemensam kompis staffan* ska han me staffan på nora marken? i sånnafall e det magnus som kör in dom. stackarn fick han trängas & köra *hihi.....jag kan tänka mig hur du ivrigt springer från stånd till stånd och han tränger sig efter med tvillin vagn *hahaha ....ja d e kul med marken* har noll koll på när linde marken e!

• Peand

Englamax - Nu sover han men jag tror inte att det kan vara för natten. Somnade alldeles för tidigt för det. Vi får väl se.
    Mamma och pappa är skilda sedan ca 20 år (Huuu, vad tiden går) och mamma och jag har alltid haft ett visst kompis förhållande även om hon kan bli väldigt mycket mamma ibland. Pelle tycker inte om att resa utomlands medan jag älskar det, så jag brukar ta med mig lilla mamma. Sedan när Jesper föddes har ju han också fått följa med men nu är det äntligen tur för lite semester från man och barn, man behöver en stund att ladda batterierna.

Mysan - Jag har nog tänkt att ge "kyrkis" i Vedevåg en chans, det kan ju vara bra. Vet du när det börjar? Tar gärna sällskap dit.

Åh, vad roligt det låter med Nora marken. Längar till imorgon
    Linde marken är den 16 sept. med andra ord inte långt till dess heller.

• Brodsmulan

Jenny.. hmm.. låter lite som antingen en möjlig förkylning på g, men funderar på.. dreglar hon mycket? En del blir lite ledsna och kan få dålig aptit även vissa blir dåliga i magen och kan t.o.m. få feber när tänderna är på g, kanske kan vara nått på gång med bissingar?

Petra.. kanske Jonas som är lika gammal kan ha samma 'bekymmer'?

Här har vi inte varit på Noramarken.. nope, sparar penagrna till Kopparberg istället. Fast brorsan kommer nog förhoppningsvis hem och tar med sig grabbarna på Lindemarken.. jag har inte planerat på att gå på den i år... räcker gott de promenader jag tar med vovven, ryggen gillar inte läget. När är Kopparberg, nå'n som har bra koll?

• Peand

Brodsmulan - Har spanat efter täcken på tänder hela dagen, han dreglar så tröjan är alldeles blöt. Men hittar inget.... Om jag inte minns helt fel så fick Jesper någons slags svamp på bröstet pga att han dreglade så, var konstant blöt.
    Vi kanske har drabbats av en lokal gnäll bakterie här i Vedevåg....

Tror att Kopparbergs marken är första helgen i Oktober (1-2/10)men är inte helt säker. Den "brukar" vara två veckor efter Linde men om jag inte minns helt fel har de flyttat på den någon gång - kommer inte ihåg varför.
    Jag älskar hösten med vackra färger, frisk luft och MARKNADER....

Svar på tråden LindeMammor05