• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Linnea och Vilma

Hej på er alla stolta mammor!

Jennifer heter jag, och är mamma till lilla Linnea som är 2 år!
    Vi bor i Gusselby med Linneas pappa Timmy och våran katt Bamse.
    På veckodagarna så är Linnea på dagis (Tallbacken avd. Bullerbyn) medans jag står som arbetssökande och pluggar inför mitt körkort inne i stan!
    Jag är uppväxt i Kopparberg och känner inte många här.. men jag vill gärna lära känna/umgås med andra föräldrar här i Linde!

Så det är bara att skriva och fråga vad ni vill..
    Sköt om er!

• mary1

hej lägger till mig på listan.
    Marie heter jag och är 22år bor i gusselby med min sambo och våran hund och dotter som är född i dec -02 och hon heter Mathilda. Hon var en riktig klump när hon föddes vägde 4765g och var 52 1/2cm lång.Nu väntar jag vårat andra barn som är beräknad till 5 nov så vi får väl se hur det går om man får ett stort barn igen jag har tagit reda på könet och det är en flicka men sen kan man ju aldrig vara säker på det. Nu har jag skrivit lite kort om oss och är det någon som undrar något är det vara att fråga ha det bra

• englamax

Mary1: ska jag lägga till dig eller fixar du det själv? om jag ska lägga till dig behöver jag födelse datum och år för din dotter och för den kommande dottern*

• englamax

Brodsmulan: ja men det e juh kanon* jag vill att max ska va hemma till oktober nästa höst så då måste jag gå ner till 4 dagar i veckan i oktober och 5 dagar nu ...jag har 359 kr/dag så det kommer märkas att jag går ner i dagar ..men men ... huvudsaken e att max får va hemma tills han e mogen för dagis och klarar sig* ja alla borde få lika mycket i föräldra pening..sjukt system det där... måste va perfekt för er med flera barn att det finns flerbarns tilllägg..jasså så du har vart hemma i 8år måste vart på både gott och ont...tråkigt att bara va hemma fast skönt att slippa jobba 8-16 varje dag!

• leolina

JAHA!
    är ni nå fikasugna tjejer?
    Det är jag!!!!!!ska vi inte ta o planera in nåt?
    På lördag blir det Noramarken...längtar---älskar marknader!

• englamax

JAAAA!!! wiener har juh lekrum så det passar väl er med störrebarn bäst..eller? men starta en lista....dag och tid så får vi se eftersom listan fylls på....kanon leolina!!

• Brodsmulan

Mary.. kul med fler som väntar barn också vi vet också vad vi väntar, blir en fjärde pojke här

Johanna.. nja, jag har inte helt varit hemma, har studerat på Masugnen deltid och på universitet sen ht02, då var jag på skolan typ varannan vecka en kväll så nog har man komit ut lite av och till och nu senaste året harjag gått uppe på Campus i Kopparberg och där har vi varit 2-3 dagar i v men aldrig gått längre än max 10-15, oftast inte längr än 13 så det är inga långa dagar direkt, enda jobbiga jag gjort är praktiken nu i sommar, men hellre det och få ledigt halva hösten helt.

• leolina

tisdag klockan 14?
    passar det nån?

• mary1

englamax du kan lägga till mig om du vill mathilda 021229 och bebis i magen 051105

• Peand

Back again!! Himla farande och flängande idag.....

Englamax - visst blir det tätt mellan fikorna (heter det så, lät konstig i munnen?) och det är väl en väldans tur att jag kör med mina Cambridge påsar och slipper lockas av allt gott kaffebröd. Då vet jag inte hur det hade gått....
    Men en slät kopp kaffe och bebis prat är inte dumt det heller.

Brodsmulan - Grattis till penga tillskottet. Man blir ju inte rik på att vara föräldrarledig så var enda krona är välkommen och innebär att man kanske kan vara hemma längre.
    Det nya flerbarnstillägget hälsar jag och min plånbok välkommen.
    När Jesper var liten så jobbade vi så konstigt så från det att han skolades in vid 15 månader fram till vi flyttade hit till Vedevåg så behövde han bara vara hos dagmamma 10 timmar i veckan plus att vi hade en barnflicka hemma ett par kvällar i veckan. Men han slapp iallafall de stora barngrupperna i tidig ålder. När vi kom hit och fick nya "normala" jobb blev det dagis och fulltid direkt, men då var han treår och älskade dagiset - som tur är.

Välkomna alla nya!

Svar på tråden LindeMammor05