• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Grattis Max till tanden. Det var väl skönt Johanna att "problemet" är löst. Hoppas att han blir lugnare nu och att ni får sova om nätterna.

Mary 1 - Kännde precis som du. Längtad nästan till förlossnnge för att sedan kunna börja om igen. Det är inte alltid så enkelt som att bara hålla igen. Ibland handlar det inte bara om dålig karaktär - tänk om det hade varit så enkelt. Dessutom kan jag känna, som har så mycket att gå ner, att jag behöver en rejäl kick i början så att hjärna förstår att det är värt att offra lite och så att jag orkar fortsätta. För när man väl är igång - det är då det handlar till viss del om karaktär.

• englamax

ja jag gav han alvedon nu ..för han somnade och sedan vaknade han efter en 15 min och va grinig så då fick han en alvedon...stackarn* om jonas blir så där så tänk på att det kan va tand och ge han alvedon..man funkar inte som människa på dagarna efter allt krongel kväll och natt. fast då ska man veta att det e tand på G oxå & de e inte så lätt att veta.

träffa morsan idag ..hon bor annars i borlänge och vi träffas typ 1 gång i månanden..hon har käka CAMEBRIDGE i 2 veckor och gått ner åtta kilo..och det SYN värkligen..efter som jag inte ser henne så ofta så såg jag direkt. hon vägde 107 pannor förut och vill ner till 80kg för att va nöjd*

• englamax

Peand: förästen vi va juh på nora marken!! fynd du nåt? jag hittade en höst jacka "skit snygg " till max och en tidig vinter overall i stl:80 .. och så handla man lite små saker som korv och ett linne och lite sånt*

va duktig du e som gått ner så mycket på bara 5 veckor ..ska du va stolt över!

• Peand

Johanna - Grattis till din mamma!! Tufft att ha mamma så långt borta. Visserligen bodde jag 45 mil från min under tio år men jag vet inte idag hur jag skulle klara mig utan henne. Det är så skönt med någon som ställer upp som barnvakt ibland ex när Jesper har tråkigt och får sitta utan för Winer och häcka....Nä, så farligt var det inte!
    Så fort Jonas inte är sig själv utan gnällig och grinig kollar jag munnen, man vill ju hitta en orsak. Att han "bara" skulle vara grinig som jag kan vara är ju uteslutet....
    Som han har varit de senaste dagarna skulle det inte förvåna mig om det kommer något snart.

• MaLevi

Fika träff : på wieners 30/8 Tisdag kl: 14:00 *

LeoLina med lucas &malva
    ev: EnglaMax med Max (5 månaders sprutan)
    Peand med Jonas och Jesper
    ev. Druvan med Kevin + kompis med filip
    Mysan 77 & Levina (ev. beror på studieschema)

Grattis till tanden Max!

Vad är det för metod Cambridge, Vad äter man? Dyr? Hur länge måste man hålla på? info, är så nyfiken...

• Peand

Jaha, då var vi igång igen.... Jag hinner inte svara.
    Ja, jag köpte en vinteroverall, 2 par byxor och en body till Jonas av Ann-Christin som säljer beg saker i Nora. Men ingen mat eller godis - jag gick bara och luktade på allt gott...

• englamax

Peand: hahahaha...du e för rolig!! låter som du e en riktigt hemsk morsa som tvingar din son sitta utanför och titta tills du fikat klart..hahaha*

jo viss har jag tjatat på att hon ska flytta hit men hennes gubbe har fast jobb däruppe och han har sina föräldrar och hoppas på att få ta över deras hus...men mamma skulle gärna vilja flytta närmare barnbarna men det e juh det med jobb som skon klämmer *synd

• Peand

Mysan - Cambridge är en av alla pulverkurer som finns. Man kan välja att endast dricka eller kombinera med mat. Hur länge man håller på beror på hur mycket man vill gå ner.Smakar gott - erfarenhet finns från mycket värre saker. Ganska dyrt - kostar 440:- i veckan men då ersätter jag alla måltider med CK, så jag har ju inga andra matkostnader för mig. Vet inte vad man normalt äter för i månaden men med mina dåliga vanor tror jag nästan att jag tjänar på detta. Jag tycker det är kanon och rekommenderar det till alla som vill prova. Dock passar det inte alla att bara dricka.

• englamax

Peand: ok ..jag väntar in dig

• englamax

Mysan: kul att du kanske kommer!! ska bli kul att se levina..skillnad sen jag såg henne sist kan jag tänka mig

Svar på tråden LindeMammor05