• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden

Välkommen till oss Mellas! Va kul att vi blir flera. Fjärde Vedevågaren, snart är vi Linde-bor en minoritet. *L* Hur hittade du tråden? Genom surfning eller har du någon bekant i gänget?

Cissi - Vilken söt liten Joachim ni fått! Förstår att du sitter och luktar o gosar för fullt nu. Vad snabb du var att få ut bild på honom! Kul för oss!

• Peand

Maria - hur är läget inför morgondagen? Är allt klart? Har du lyckats skära köttet?
    Hum, konstiga frågor??

• englamax

*barn födda 05*
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g 50cm samt Lina 3,5år
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36

Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------

karin: nu har jag ändrat isak`s födelsedatum..jag vart lite fundersam när det stod i pressen att han va 7 månader och så skrev hon här att han va 3 månader *hohoho

åsa- så fort jag fått din sons vikt och längd så kastar jag upp denna lista så jag slipper släpa med den!

• englamax

ursäkta glappet i listan..fixar det nästa gång jag fixar med listan*

• leolina

jag har inte hört nått från me and i partyt!
    Kanske dom inte har någon säljare i närheten av Lindesberg....ska skicka iväg ett till meddelande så får vi se.Tycker att dom hade lite roligare kläder där...men jaja,vi får se vad som händer!
    ingen som varit på saker o sockor i örebro?
    www.sakerochsockor.se

• englamax

leolina-inte har jag varit där iaf....kul att du kommer med lite tips om sidor till oss!

• englamax

förästen..jag va i nora på loppis eller va det heter och jag kan säga att för er som inte var dit "ni missade inget" fanns mycket kläder men allt va gammalt urtvättat och nopprigt typ..eller så e det jag som e för kräsen..inhandlade inte ett enda plagg

• Mellas

Hej allihopa! SORRY för missen med tangenterna... Visst har Mussa Mus rätt, sonen är ju född 14/2-05 såklart!! Han vägde 3310g o var 50 lång. Va kul med en del pers på listan. Känner faktiskt igen några o är jag inte ens från stan.... Vad händer här näst? Någon träff på G?

• Peand

Hej på er!

Ännu en arbetsdag över och nu ska jag äntligen vara ledig igen.....Tre dagar i rad med jobb blev för mycket.... Men Jonas har skött sig kanon bra och sovit riktigt långa perioder ibland 2-3 timmar i sträck vilket han ALDRIG gör dagtid här hemma. Tänk vad jag skulle få saker gjorda då, och mer tid här!!!!

Leolina - har inte heller varit där men det verkar lite spännande, gäller bara att passa in så man är i Örebro rätt dag och tid....Ibland kan man ju hitta rena fynden bland beg kläder och jag läste kraven för att få lämna in saker till henne vilket gav en kännsla av att det borde vara bra saker. Har du varit där?

Johanna - håller med dig om att det inte är roligt att handla beg när det är för urtvättat och nopprigt. Men ibland kan man göra fynd som det inte syns på att de är beg. då blir man glad och tjänar lite pengar....

Mellas - Skönt att ni fick ordning på när sonen är född......Inte lätt att hålla ordnign på allt. Jag har febrilt försökt plugga in Jonas fyra sista siffror men det går inte att få dem att fastna. Känner mig usel när någon frågar....Kan ju vara bra att kunna i vissa situationer. "Smygkollar" i den gröna boken när jag är på hemma plan.....

Tror inte att vi har planerat något för nästa vecka! Men det skulle vi kanske ta och göra...
    Kanske en förmiddags fika? Skrik inte nu Johanna!!
    Karin, vilka dagar har du Ebbe (visst var det Ebbe?) på dagis? Kunde kanske hitta en dag när vi är fria från de "stora" barnen och som passar alla andra också....Förslag!!

• Peand

Hej hopp igen!!!

Kom på hur har ni det på onsdag förmiddag??

Maria - visst är Lina på dagis då?
    Karin - Antar att Ebbe går på dagis då också i och med att han var där i onsdags!
    Petra - visst går Jesper i skolan då - Jajjamensan!!
    Cissi - om du skulle orka så är ju dina stora killar också i skolan!

Kommer inte på om det var fler med syskon här inne som är styrd av hämt/lämnings tider. Påminn mig isåfall...

Problemet är ju om vi får Johanna med oss.....Blink, blink!!!
    Du har ju inte lärt mig att göra smilesgubbarna än så jag kan ju inte blinka åt dig!!!

Svar på tråden LindeMammor05