• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

haha..nej men jag ska till syrran imorn och då sa magnus " men kyrkis då" ..jag skyller på han det va han som förvirrade mig

• Peand

Släpar med mig fika listan....

FIKAGÄNGET!!!
    Onsdag kl 10:00

Petra & Jonas
    Jenny & Levina
    Elin & Linus ev (Bara förkyldningen är borta)

Johanna - vad gott med färska frallor.....Börjar få ett väldigt sug efter mat. Tom sönder kokta kalla potatisar som jag "hittade" i kastrullen luktade gott och nästan roppade på mig. Men så är ju vissa dagar. Lika bra att snart gå och lägga sig så jag får vakna till en ny dag...

• englamax

ja eller hur!!du din man har jag inte sätt sen killarna va i våra magar...hur e det med honom? allt bra? du får hälsa från oss! ja hur längesedan va det du tuggade nu?

• englamax

skriv i min GB för nu ska jag nanna bebben*god natt*

• Peand

Johanna - Allt är bra med Pelle, han jobbar och står i vilket innebär att han finns men syns inte.....Ärligt talat tycker han kanske inte att mina fika träffar är världens roligaste utan han är ganska nöjd om han slipper. Hade vi däremot pratat bilar, ja då hade det varit något annat.... Men han hälsar tillbaka och jag har nog märkt hur han brukar kunna stå bakom mig här ibland så liten nyfiken på vad vi håller på med är han nog allt.

Huuuu, det är i dag nio veckor och EN dag sedan jag tuggade något....Men jag ska härda ut några veckor till, sju är det tänkt om jag orkar. Måste bara få beklaga mig ibland. De här hemma börjar väl tröttna på mitt eviga luktande och sniffande på mat och godis. Satt och sniffade på en hel påse med lördags godis igår. Massor av choklad och annat smarrigt. Åt med näsan....

• englamax

va tvungen att hoppa in en snabbis och på minna henny- soffan?

snabbt svar till petra:va härligt att allt verkar bra.....jag förstår precis! jaha kan tänkta mig att du åt med näsan*haha ... åh va duktig du e nio veckor!

• Brodsmulan

Förstår inte hur stark du är Petra, hur kan du lukta på godis och inte äta..?? Gha, skulle bli knäpp.. lite masochist?
    Jodå, allt bara bra här, var lite strul på fredag kväll/natt men bara vi gav lite tillägg så blev ju allt bra och gör så fortfarande även om nigarafallet nu anlänt. Har fortfarande alldelens för ont i tuttarna sen han visade prov på sin styrka i sugförmåga.. huu ser ut som om nå'n misshandlat de där stackars små vårtorna, å när han väl tar tag nu så spänner jag mig för mycket för att det gör ont..men pumpen kombinerat så funkar det, blir ju bättre.
    Ska ner till bvc bara vi fått iväg grabbarna, skriver mer sen.. men japp är allt inne å läser!

• Peand

Cissi - vad skönt att höra att det mesta verkar dock vara under kontroll. Ömma bröst, hungrig liten och spänd mamma brukar inte vara så lyckat men det verkar som om du hanterar det bra. Vad skönt att det har runnit till och pumpen är ju en bra vän.
    Även om min mjölk aldrig rann till ordentligt satt jag där men min älskade/hatade pump och kämpade. Nu så här efteråt kan man ju undra vad jag höll på med men jag kan ändå känna mig nöjd med att jag testade ALLT för att få igång mjölken innan jag accepterade läget. Sen om jag mådde så vidare bra under tiden är ju en helt annan femma!

Att lukta på godis eller annan god mat har blivit en hobby för mig. Man blir ju en aningen knäpp efter ett tag på CK.... Äter med näsan och är otroligt nog nöjd med det! Trodde aldrig detta själv för ett tag sedan. Dock vet jag ju tyvärr att det inte kommer att räcka med att bara lukta på godiset sedan när jag börjar äta igen, men då har jag bestämt mig för att jag ska få göra som barnen och bara äta en liten påse med lördagsgodis. Och den påsen kommer bara vara min..... Gud nåde den som kommer att pilla på påsen

Hur har natten varit för er andra då? Sovit gott och lungt? Både stor och liten?
    Hoppas att Max´s tand har kommit ut och Johanna med familj har fått en lugn natt....

• MaLevi

Läser i tidningen "Vi föräldrar" och hittade denna annons för er som är Nalle Puh Fans

"Skicka bara ett e-mail till gala@disney.com så skickar vi i retur en mätsticka där du kan följa ditt barns utveckling under uppväxten"

Man binder sin INTE till något och adressen sparas inte. Helt enkelt en present från vännerna i sjumilaskogen.

Jag slängde iväg ett mail på en gång. Får se vad som dimper ner i brevlådan

Svar på tråden LindeMammor05