• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Hmmmm, det låter som det.... Kanske ett fall för Andreas, för nu vet jag inte....Min erfarenhet om datorer är annars
    1. vänta och se om det blir bättre
    2. Starta om hela skiten
    3. Fukar inget av alt 1 eller 2 SKRIK PÅ HJÄLP!!!!!!

Behöver jag säga att jag stundtals saknar datasupportern vi hade på Trygghansa!!! Hade två pers som sprang runt och hjälpte till plus en heldesk avdelning i Sthlm som kunde ta över min dator när det krånglade. Då kände jag mig trygg. Här hemma får jag panik när det inte funkar som det ska.....

Lycka till!!!

• MaLevi

Petra: Är det gratis under v 39 eller börjar terminen då? Det är kanske bara jag som är velig

Det beror på hur många vi blir. Vi kan väl fylla på fikalistan och bestämma ställe på tisdag kväll?!?!

FIKAGÄNGET!!!
    Onsdag kl 10:00

Petra & Jonas
    Jenny & Levina

• Peand

Jenny - De brukar ha "provapå" första veckan och då brukar det vara gratis, men med hiskligt mycket folk..... Antar att det lär stå i tidningen i morgon....Jag håller ögonen öppna ang det och återkommer senare. Vet att du inte har tidningen!

• MaLevi

Du är en ängel Petra Har nog tänkt att gå på 2 pass på torsdagen, HADE TÄNKT i nuläget iaf Både vattengympa och vattenarobic. Någon som vill följa med? Startar en lista iaf.

Vattengympa 16.00-16.45, fri simma, 18.30-19.00 vattenarobic.
    GRATIS (Annars går jag inte )

Jenny

• MaLevi

Försöker igen så listan blir komplett

Torsdagen den 29/9. GRATIS (Annars går jag inte )
    Vattengympa 16.00-16.45,
    motionsimma,
    18.30-19.00 vattenarobic.

Jenny

• Peand

Jenny - två pass, det var ambitiöst
    Tror inte att jag följer med, har svårt att se hur jag ska få den ekonomin att hänga ihop...Snåljåpen kom fram när jag upptäckte att det var 700:- för 12 st halvtimmars pass. Känns dyrt i min mammaplånbok! Bättre att försöka åka in och simma ibland.

Ang träning.....
    Är det någon som har tränat på g.a. Kirurgen? Är det mycket folk där om kvällarna/helgern? Vilken typ av människor är där? Ja, alltså om någon vet?????

När jag ändå är igång - någon som vet om man kan träna Stepup här om kring?? Vet att det var mer "populärt" för ett tio tal årsedan men jag har gjort det en gång i tiden och minns att det var roligt....Har fått en känsla av att jag skulle vilja "forma" kroppen lite mer nu när det börjar visa sig lite former, och vissa delar skulle må bra av att bli lite fastare. Känner mig som en brylé pudding, två barn och viktminskning är inte alltid gynnsamt

Cicci - om du är inne någon gång och läser så undrar jag bara hur det går med dig och den lille? Hoppas att allt är bra och att ni har haft en lugn och skön helg med massor av sniffande på den lille....Saknar perioden när Jonas luktade gott - nu är det mest spyor av gammal ersättnig, gröt och dillkött....

Johanna - hur gick det på babysimmet idag?

• leolina

jaha...så har man varit på tupperwareparty hos grannen!
    Skulle absolut inte handla nånting....men som det alltid blir.....
    det vart ergonomiska barnbestick o 2 muggar med lock(bra att ha när barnen ska på utflykt med dagis). 200 spänn fattigare...
    Nu har jag fått pippi på partyn...kanske ska ha ett keramik party...SÅÅ snygga grejer fast fasligt dyrt....men drömma kan man ju!

• MaLevi

Petra: Det är ju gratis så man får passa på Du vill inte ens följa med och prova på när det är gratis??? Jag kommer inte att börja men det är alltid kul att gå när det är gratis, om inte så hinner man simma några vänder oxå Alla kan ju inte trängas i duschen

Undrar oxå hur det går med sniffande av bebis och babysim....

• MaLevi

Ska hälsa från Elin att hon & Linus blir nog med och fikar bara de är bättre. Nu är Elin lite förkyld men Linus har klarat sig *Håller tummarna för det*

FIKAGÄNGET!!!
    Onsdag kl 10:00

Petra & Jonas
    Jenny & Levina
    Elin & Linus ev (Bara förkyldningen är borta)

• Peand

Jenny - Jag tror inte att jag kommer. Har fått ett annat erbjudande den kvällen som lockar lite mer då jag vet att jag inte kommer fortsätta på vattengympan. Visserligen smakar grattis oftast gott men alternativet är bra det också...Fast det kommer att kosta pengar!!!!
    Har en f.d arbetskamrat som har sålt Tupperware och hon ska nu sluta vilket gör att hon säljer ut massor av sina demo ex och annat smått och gott som hon har hemma. Råkar ju ÄLSKA Tupperware och har svårt att säga nej till detta. Det kan ju vara rena guldgruvan.....

Leolina - det är ju så att även om man inte ska ha något komer man nästan alltid hem med något iallfall. Fast jag brukat trösta mig med att Tupperware har man iallfall nyttan av....

Svar på tråden LindeMammor05